Japan 17/18

• BASC
    Advanced
    BASC op 18 November 2017 · 06:28
    Het seizoen in Japan is ondertussen ook begonnen. Het heeft op sommige plekken in Hokkaido vannacht 1 meter gesneeuwd!
    Voor komende week wordt er nog meer verwacht. Ziet ernaar uit dat resorts zoals Niseko voor het eerst in jaren hun opening datum niet hoeven uit te stellen..

http://skiasia.com/news/forecasters-tipping-epic-start-japanese-snow-s...
    First Tours
  • Kip
    Advanced
    Kip op 18 November 2017 · 06:59
    Wat nou climate change, zou Trump dan toch gelijk hebben 🤔 😁
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • BASC
    Advanced
    BASC op 18 November 2017 · 09:20
    Ik heb wel ergens gelezen dat het dit jaar de laatste keer voor even een LaNina seizoen kan zijn.. (= heel veel sneeuw voor Japan)
    Zal vast met climate change te maken hebben.
    Trump.. Haha. L-)
    First Tours
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 18 November 2017 · 10:03
    Don't want to burst your bubble... JMA is voor Hokkaido wat minder positief dan voor Honshu helaas dit seizoen.

Waar haal jij vandaan dat het "even voor de laatste keer" een La Nina-seizoen is?

*Nachricht bearbeitet durch Guy. op 18 Nov 2017 10:06 (1% bewerkt)
  • Niels
    Advanced
    Niels op 18 November 2017 · 10:37
    @Guy ik zie kansen!
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 18 November 2017 · 11:22
    Het seizoen in Japan is ondertussen ook begonnen. Het heeft op sommige plekken in Hokkaido vannacht 1 meter gesneeuwd!
    Voor komende week wordt er nog meer verwacht. Ziet ernaar uit dat resorts zoals Niseko voor het eerst in jaren hun opening datum niet hoeven uit te stellen..

http://skiasia.com/news/forecasters-tipping-epic-start-japanese-snow-s...BASC op 18 nov 2017 06:28

Waar is die meter gevallen? Ik ben het ook wat aan het volgen maar die vind ik niet terug.
  • raz
    Advanced
    raz op 18 November 2017 · 17:57
  • Niels
    Advanced
    Niels op 18 November 2017 · 20:12
    Tussen 8cm en 1m zit best veel verschil =D
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 18 November 2017 · 20:18
    Tussen 8cm en 1m zit best veel verschil =DNiels op 18 nov 2017 20:12

Vandaar mijn vraag ook 😄
  • BASC
    Advanced
    BASC op 18 November 2017 · 20:52
    Dat kreeg ik te horen van een vriend die in Japan woont. Zei dat er boven op de berg al zoveel is gevallen. Hij heeft zijn eerste bochten ook al gedraaid. De resorts hebben ook al sneeuw gekregen maar inderdaad nog geen meter.
    Liften draaien in sommige gebieden wel al.

http://myoko-nagano.com/la-nina-japan-winter-2018/

http://www.mountainwatch.com/snow-news/38535170/2018-Japanese-Snow-Sea...
    First Tours
  • sanno
    Tourist
    sanno op 18 November 2017 · 21:18
    Je begint over Hokkaido 1m. Blijkt dat het zeker niet Niseko was. Vervolgens komen er wat links langs over Nagano en Niigata die verder niets met de huidige sneeuwdiepte te maken hebben.
    Als je bedoeling is: if you can't convince them confuse. Dat is wat mij betreft redelijk gelukt.
    Loze berichten zonder locatie en zonder bewijs.
    Toerisski
  • BASC
    Advanced
    BASC op 19 November 2017 · 01:53
    Mijn eerste post ging ook over Hokkaido en dat Niseko volgens gepland open gaat.
    Verder in Hokkaido heeft Kurodake al een basis van 1m.
    Honshu mag verder niet uitblijven dus ook daar een report van toegevoegd. Daar is alleen nog geen meter gevallen maar sneeuwd het al behoorlijk in bijvoorbeeld Nozawa Onsen. (
    )

Excuses als ik niet duidelijk was. Dacht dat het leuk was om berichten over te plaatsen aangezien er neem ik aan redelijk mensen die kant op gaan komend seizoen..
    First Tours
  • BASC
    Advanced
    BASC op 22 November 2017 · 00:19
    17 Nov:
    First Tours
  • BASC
    Advanced
    BASC op 22 November 2017 · 09:30
    Blijft leuk als er honden mee rennen. (En helemaal als er 1 uitglijd)

First Tours
  • BASC
    Advanced
    BASC op 12 Dezember 2017 · 13:49
    Spreek (nog) geen Japans, maar dit filmpje met meerdere malen LaNina is wel lekker...

"The Japan Meteorological Agency has strengthened the winter pressure arrangement, and the 'ranīnya phenomenon' caused by a lot of snow on the Japan sea side has been issued for the first time in 6 years."

https://www.houdoukyoku.jp/clips/CONN00379004
    First Tours
  • BASC
    Advanced
    BASC op 31 Dezember 2017 · 08:14
    Wat heeft Japan een lekkere start van het seizoen gehad zeg!
    Klein filmpje van Evan Wilcox in Niseko:

Ik ben nog op zoek naar 4 mensen die 20 Feb met mij mee willen naar Japan om daar met een gids de actieve en slapende vulkanen te touren? Alles is geregeld, hoeft alleen zelf vlucht te kopen.
    5 nachten Niseko, 3 nachten Tokachidake, 1 nacht Furano. 7 of 8 dagen guiding met gekwalificeerde gids, ontbijt + 2 x lunch + 3 x dinner; €2500

PM als je geïnteresseerd bent. 😃

First Tours
  • BASC
    Advanced

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro