Passen deze vellen ??

• twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 26 Dezember 2017 · 16:00
    Een vraagje aan de ervaren toerders onder ons, zijn deze vellen goed of iets te smal ? Niet voor lange tochten.
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 26 Dezember 2017 · 16:26
    Die zitten er redelijk netjes op hoor
  • Reinier
    Advanced
    Reinier op 26 Dezember 2017 · 18:17
    Prima te doen. Idealiter heb je alleen de kanten nog vrij. Maar bij jou is dit maar een klein beetje minder. Ga je niet echt merken, verwacht ik. Veel plezier
  • emistos
    Advanced
    emistos op 26 Dezember 2017 · 19:15
    nouja, eigenlijk wil je zoals @Reinier al zei alleen 2mm bij de kanten vrij houden. Is het dus een groot probleem? Meestal niet. Kom je echter op wat hardere en steilere sneeuw kun je soms wat gaan glijden en zal je iets eerder je harscheisen er onder moeten doen.
    *Nachricht bearbeitet durch emistos op 26 Dez 2017 19:15 (2% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 Dezember 2017 · 07:17
    Geen enkel probleem.
    splitfest.nl
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 27 Dezember 2017 · 08:32
    Bedankt, dan zullen we volgende week onze eerste stappen naar boven eens gaan zetten. Can’t wait !!
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 27 Dezember 2017 · 10:04
    Nou als je op harde, steile sneeuw loopt gaat dit glibberen hoor. Maar als je alleen door de poeder toert zal het wel gaan.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 Dezember 2017 · 10:26
    Je kan ze altijd aan de binnenkant ietsje dichter langs de staalkant plakken dan heeft je dalski in ieder geval altijd wat grip aan 1 kant. Dat is de ski die het meest de neiging heeft weg te glijden als het spoor schuin is.

Je moet de skin het werk laten doen, niet alleen de staalkant. Ik zie veel mensen die de grip alleen heel hard uit hun kanten proberen te halen, dat werkt vaak minder goed dan je skin gewoon plat in het spoor houden en doorlopen als alsof het niet glad is omdat je de hele breedte van het vel gebruikt. Dit is wat tegennatuurlijk als het stijl of glad is, maar het werkt wel.

Ik heb genoeg op splitboards gestaan waar de vellen niet helemaal van passen, ik kom toch altijd zonder crampons boven.
    splitfest.nl
  • emistos
    Advanced
    emistos op 27 Dezember 2017 · 12:51
    Je kan ze altijd aan de binnenkant ietsje dichter langs de staalkant plakken dan heeft je dalski in ieder geval altijd wat grip aan 1 kant. Dat is de ski die het meest de neiging heeft weg te glijden als het spoor schuin is.

Je moet de skin het werk laten doen, niet alleen de staalkant. Ik zie veel mensen die de grip alleen heel hard uit hun kanten proberen te halen, dat werkt vaak minder goed dan je skin gewoon plat in het spoor houden en doorlopen als alsof het niet glad is omdat je de hele breedte van het vel gebruikt. Dit is wat tegennatuurlijk als het stijl of glad is, maar het werkt wel.

Ik heb genoeg op splitboards gestaan waar de vellen niet helemaal van passen, ik kom toch altijd zonder crampons boven. ieism op 27 dec 2017 10:26

Klopt, maar ik heb het over situaties waarbij de sneeuw zo hard is dat je geen spoor kan maken en dat de hellingshoek te groot is om je skis plat te leggen. Hierdoor raakt maar een zeer gering gedeelte van je skis de sneeuw en wil je wel dat op die paar millimeter waarmee je sneeuwcontact maakt grip heeft. Het moment waarop je je harscheisen moet gaan gebruiken zal daarom zoals gezegd iets eerder komen. Maar ik wil je echt niet total afschrikken want 99% van de tijd zal je er inderdaad geen problemen mee hebben. Wees echter wel voorbereid dat je in de bovengenoemde situatie en ook soms bij Spitzkehre iets alerter moet zijn.
    *Nachricht bearbeitet durch emistos op 27 Dez 2017 12:58
  • 49
    Advanced
    49 op 27 Dezember 2017 · 13:18
    kortom, gaat prima maar je zit ietsje eerder aan je limiet.
    montagna bianca, ti amo

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro