Freeride schoenen voor toerskien dames

• Femke17
    Tourist
    Femke17 op 13 Januar 2018 · 00:36
    Welke opties zijn er? schoenen die zowel geschikt zijn voor toeren als alpiene?

TECNICA Zero G Guide W Ski Touring Boots Blue Bird Women
    Iemand ervaring met deze schoenen?
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 13 Januar 2018 · 09:14
    ik ga deze even volgen!
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 14 Januar 2018 · 16:59
    Heb zelf de Scarpa Freedom SL Alpine Touring, gekocht bij MK en zeer blij mee. Omdat het een toerschoen is, is de schoen wel wat softer dan ik zou willen, maar overall heel blij mee, aanrader! Ken die schoenen die je noemt verder niet.

• GerritA
    Beginner
    GerritA op 14 Januar 2018 · 18:01
    Ellen rijdt op Scott Celeste II zowel op haar loopski's als poederski's. Misschien is model III er al? Schoenen zijn relatief stijf maar ook erg licht en zitten als pantoffeltjes.
    And snow it is.....
  • MDA
    Advanced
    MDA op 18 Januar 2018 · 19:31
    Die technicas zijn goed stijf... Echte 120 of 130 flex. In ieder geval het heren model, maar de dames versie zal niet veel schelen. Ik heb zelf de Cochise van een paar jaar terug, en je moet wel opletten want de leest is een stuk anders sinds de ZeroG.
    Verder heb je heel veel combi schoenen tegenwoordig, van een Nordica Strider tot een K2 pinnacle 95 via Scarpa Gea RS tot Salomon MTN lab women.

Wat is precies voor jou 'alpiene'? Dat ie stijf genoeg is voor Alpine skiën? Dat ie in een alpiene binding past (met of zonder hoogte verstelbare neus)? Dat ie dan ook officieel genormeerd is in die binding? Dat maakt nogal uit voor de opties ...
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 19 Januar 2018 · 07:59
    Ellen rijdt op Scott Celeste II zowel op haar loopski's als poederski's. Misschien is model III er al? Schoenen zijn relatief stijf maar ook erg licht en zitten als pantoffeltjes. GerritA op 14 jan 2018 18:01haha, Ellen skiet niet, die danst over de sneeuw, @gerrita 😃
  • bartvanleeuwen
    Beginner
    bartvanleeuwen op 19 Januar 2018 · 12:19
    Mijn vrouw heeft van de week een paar salomon QST Pro 110w gekocht https://www.salomon.com/nl/product/qst-pro-110-w.html...
    Deze schoenen zijn overigens geen toer schoenen, maar uit andere reviews begrepen dat ze wel prima lopen ( er zit een loop stand op )

Ze zijn erg licht en zouden de ideale mix moeten zijn, ze is namelijk ook nog gek op piste knallen met slalomskis naast het in poeder afdalen op een paar Salomon Lumen's.

Ik zal volgende week wel een korte review van haar plaatsen
  • El-Niño
    Advanced
    El-Niño op 19 Januar 2018 · 12:20
    Zaterdag ga ik bij MK mijn nieuwe Nordica Strider pro's ophalen. Geen idee of ze verschillende heren en dames schonen hebben, ik kan je in de eerste week Februari vertellen hoe ze zijn.
  • Raoultn
    Beginner
    Raoultn op 20 Januar 2018 · 12:04
    Of Lange XT Freetour 110W mét WTR zolen voor meer gevoel en veiligheid in je alpiene bindingen (aldus het de omschrijvingen op t web). Mijn vriendin is er heel blij mee. Goede prestaties tijdens het free-touren maar ook zeker op de Piste.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 20 Januar 2018 · 19:19
    Of degene die het beste past. Die skiet vaak ook het beste

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro