welk is nu de "beste" van dees 3 hd cameras?

• patrick
    Beginner
    patrick op 6 November 2010 · 11:33
    Ik heb er de laatste tijd niet veel meer over gehoord hier op de forum ,ma wat is nu de "beste  hd camera" ?
    Ik twijfel tussen de gopro hd,de contour hd en de hd 170
    - de gopro is heel goed qua geluid en beeld(wa voor mij het belangrijkste is)alleen vind ik dat er een afstandsbediening mist(ze zijn er wel mee bezig,ma zal niet werken met de modellen die nu op de markt zijn omdat ze geen sensor hebben...).En de knop voor de opnames te beginnen vind ik niet zo handig als die van de contour(die is groot en gemakelijk te gebruiken)

- de contour hd is het geluid minder en de qualiteit van het beeld iets minder dan de gopro maar hij heeft wel een handige knop voor de opnames te beginnen.De contour kan je ook goed vastzetten op de helm enzo zonder bang te zijn dat er iets gaat afbreken als je valt(dat is bij de gopro wel anders...)

- en dan is er de hd 170  daar kan ik helaas niets over zeggen omdat ik hem nog niet geprbeerd heb.Vind wel leuk dat er een afstandsbediening is.Heeft iemand al ervaring mee?
    Wat denken jullie hierover?
  • doov
    Advanced
    doov op 6 November 2010 · 11:43
    Wat vind jij belangrijker?
    Goed beeld en geluid of bedieningsgemak?

Of kies je toch liever robuustheid van de behuizing en de bevestiging.

Ik zou voor de beeldkwaliteit gaan.

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • MattijsB
    Tourist
    MattijsB op 6 November 2010 · 12:03
    Kun je op die contour geen externe mic bevestigen?
  • chilo
    Tourist
    chilo op 6 November 2010 · 12:33
    Beeldkwaliteit is 1, bedieningsgemak is 2 wat mij betreft. En geluid is plaats 99, trouwens. 😀

De GoPro dus.
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 6 November 2010 · 13:52

- de gopro is heel goed qua geluid en beeld(wa voor mij het belangrijkste is)
    En de knop voor de opnames te beginnen vind ik niet zo handig als die van de contour

De contour kan je ook goed vastzetten op de helm enzo zonder bang te zijn dat er iets gaat afbreken als je valt(dat is bij de gopro wel anders...)

De GoPro word niet voor niets in heel wat films gebruikt de laatste tijd. Hij levert gewoon prima beeld en aardig geluid. Als beeldqualiteit het belangrijkst is, waarom zou je dan in hemels naam nog naar andere camera's gaan kijken? Bedieningsgemak is echt prima! Dat knopje bovenop is  misschien kleiner dan die van de Contour, maar het werkt prima, zelfs met handschoenen aan.

Wat betreft de bevestiging. Ik weet niet hoe je erbij komt dat hij af kan breken, maar als je je helm goed schoon maakt voordat je je mountje bevestigd, kan er niets gebeuren lijkt me. Ik heb mijn camera al 10000x tegen de stang van de lift gestoten(bij het omhoog doen van de beugel) en hij bleef er gewoon opzitten 😃 (niet dat het bevordelijk is... maar ik heb een gave om alles binnen een jaar stuk te krijgen :-[)

Succes met je keuze! Ik zeg: GoPro HD

(oh en het is trouwens, de knop OM de opnames te beginnen) ;D
    Pow!
  • semmel
    Expert
    semmel op 6 November 2010 · 14:03
    Wil je echt de beste cam, dan is de nieuwe http://www.blickvang.com/vio-pov-hd-helmkamera.html?SID=pstf87h5via2uv... iets voor jou...

Heb de oude versie in actie gezien, en die camera is toch wel heel erg vet... vooral omdat je alleen de camera hoeft te bevestigen en de rest kan je op lichaam of rugzak houden... De playback is ook zeer goed...

Zit er hard over na te denken om er 1 te bestellen (als er weer wat geld is verdient)...
    Respect the Mountains..!
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 6 November 2010 · 14:05

Wil je echt de beste cam, dan is de nieuwe http://www.blickvang.com/vio-pov-hd-helmkamera.html?SID=pstf87h5via2uv... iets voor jou...

Weet je hoeveel dagen skien dat is?!....  ;D
    Pow!
  • Echo
    Advanced
    Echo op 6 November 2010 · 14:07

Heb de oude versie in actie gezien, en die camera is toch wel heel erg vet... vooral omdat je alleen de camera hoeft te bevestigen en de rest kan je op lichaam of rugzak houden... De playback is ook zeer goed...

Zit er hard over na te denken om er 1 te bestellen (als er weer wat geld is verdient)...

Wowwwww, DIE is wel heeeeel vet 😋
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • chilo
    Tourist
    chilo op 6 November 2010 · 14:27
    Heb 'm in handen gehad en hoewel ik heel erg voor afkijkschermpjes ben ben ik klaar met die draad. D'as gewoon niet handig genoeg. Vind de prijs trouwens heeeeeeel erg meevallen!
  • semmel
    Expert
    semmel op 6 November 2010 · 14:35

Heb 'm in handen gehad en hoewel ik heel erg voor afkijkschermpjes ben ben ik klaar met die draad. D'as gewoon niet handig genoeg. Vind de prijs trouwens heeeeeeel erg meevallen!

persoonlijk heb ik liever een kabel dan zo'n "zware" contour op mijn hoofd..
    Respect the Mountains..!
  • chilo
    Tourist
    chilo op 7 November 2010 · 12:27
    Ik heb hem dan ook zelden op mijn hoofd.....  8)
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 7 November 2010 · 18:19

[quote author=chilo link=topic=1824.msg25408#msg25408 date=1289050020]

[/quote]

Daarom moet je ook een GoPro kopen  😀
    Pow!
  • brt
    Advanced
    brt op 8 November 2010 · 11:30
    contour hd 1080p heeft vergelijkbare beeldkwaliteit als de gopro equivalent. Qua gewicht maakt het geen donder uit. Ik vind zelf het bedieningsgemak en de manier van mounten voor de Contour spreken.
  • patrick
    Beginner
    patrick op 10 November 2010 · 10:34
    niet gemakkelijk om een camera te kiezen,heb veel zitten lezen op internet enzo...was op het laatste nog aan t twijfelen tussen goprohd en contour gps....
    ik ga dus voor de contour gps,ik ga er nog wel een waterdichte behuizing en een 32gd sd kaart voor kopen.
    Waarom kies ik voor de  contour...Soms bij de gopro wist ik niet of hij nog aan t opnemen was of niet en moest daarom altijd aan een vriend vragen om te kijken of hij nog aanstond of niet,en bij de contour kan je voelen of de knop naar achter of naar voor is,zo weet je of je aan t opnemen bent of niet.Ook het menu scherm van de gopro vind ik minder.Alleen spijtig dat ze geen afstandsbediening hebben...

dank u voor al jullie reacties
  • NLS
    Tourist
    NLS op 18 November 2010 · 15:52
    Die GoPro heeft een speelgoed behuizing.. en ziet er belachelijk uit op je hoofd (of waar dan ook). Ik heb zelf de VIO pov 1.5, dat systeem is geweldig en super robuust maar het beeld is daar minder van. Ik zit hard te denken aan een upgrade naar de HD variant.
  • chilo
    Tourist
    chilo op 18 November 2010 · 17:14

Die GoPro heeft een speelgoed behuizing.. en ziet er belachelijk uit op je hoofd (of waar dan ook). Ik heb zelf de VIO pov 1.5, dat systeem is geweldig en super robuust maar het beeld is daar minder van. Ik zit hard te denken aan een upgrade naar de HD variant.

Nadelen van de VIO: aan de kabel, zwaar opnameapparaat, niet waterdicht, prijs.
    Nadelen GoPro: ziet er stom uit op je hoofd, behuizing is van plastic.

Ik heb geen aandelen GoPro, maar volgens mij is het echt een non-argument.

• MattijsB
    Tourist
    MattijsB op 18 November 2010 · 17:29
    Wel zonde dat geen van die camera's 60 fps full HD schiet. Maar dat is misschien ook wat veel gevraagd voor die prijs.
  • Idsard
    Tourist
    Idsard op 18 November 2010 · 17:49

[quote author=semmel link=topic=1824.msg25410#msg25410 date=1289050527]
    [quote author=chilo link=topic=1824.msg25408#msg25408 date=1289050020]

[/quote]

Daarom moet je ook een GoPro kopen  😀
    [/quote]

Het gewicht van de GoPro HD is 179gram en de ContourHD is 123gram. Als je het dus om het gewicht zou doen is de Contour de beter keus. lijkt mij.

Persoonlijk vind ik beeldkwaliteit maar vooral het "format" het belangrijkst. Ze gebruiken allebij het H.264 codec (wat top is) maar de Gopro gebruikt .mp4 als container en de Contour .mov
    Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar .mov omdat mijn computer daar makkelijker mee om gaat. Dus een edit maken of na bewerken gaat makkelijker en sneller (bij mij!!!!).
    Het enige voordeel van .MP4 is dat je een menu (zoals op een dvd) kan toevoegen, wat voor mij niet van belang is.

Bij de Contour is meer in te stellen zoals: bit rate, contrast, exposure en time (time is handig voor groter video projecten met meerdere camera's en dagen).
    Als je weet wat je doet, is GOED instellen van je camera het belangrijkste om een mooi plaatje te krijgen!!!!!

Mijn conclusie:

Weet je wat van video of vind je het leuk om er mee te klooien dan zou ik de Contour HD nemen.
    Wil je een point & shoot camera? ga dan voor de Gopro HD. (maar ik neem aan dat er ook een soort van auto mode op de Contour zit, zodat het ook point & shoot is. of maak ik het nu nog lastiger 😃

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Groeten, Idsard

P.S. Veel video's die je op internet tegen komt van deze camera's zijn kleur gecorrigeerd. Dus geen goede referentie om kwaliteit van de camera's te vergelijken.
    De VIO pov 1.5 en HD heb ik nog niet goed naar gekeken omdat die in een andere prijs klasse zit.
    "the best snowboarder is the one who has the most fun"
  • NLS
    Tourist
    NLS op 19 November 2010 · 22:33

Nadelen van de VIO: aan de kabel, zwaar opnameapparaat, niet waterdicht, prijs.
    Nadelen GoPro: ziet er stom uit op je hoofd, behuizing is van plastic.

Mijn excuses, ik was kort door de bocht.
    Als je behuizingen gaat vergelijken zul je het toch met me eens zijn dat een complact gefreesde alu behuizing wat robuuster is dan dat plastic blok. Ik board full-speed door een berg takken met dat ding op m'n hoofd, dat soort dingen wil ik met de GoPro niet proberen.
    Vind de externe recorder juist top, geeft veel meer montage mogelijkheden op bizarre plekken (op m'n raceboard de camera met wat koolstof een meter voor mezelf laten zweven, op een golfclubhead en achter wielkasten noem maar op) Ik gebruik hem het meest bij windsurfen (wave), camerahead gaat tot 10m, recorder tot 1m, met zak 3m.

De VIO heeft divx gecodeerd, en dat is bagger. De nieuwe HD hebben ze de formaten wel aangepast naar H264/mp4 (hoop dat ze die firmware update ook nog aan de 1.5 geven)
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 20 November 2010 · 22:39

Wel zonde dat geen van die camera's 60 fps full HD schiet. Maar dat is misschien ook wat veel gevraagd voor die prijs.

De GoPro schiet wel 60fps in 720p. Dat vind ik wel een voordeel omdat de contour helemaal geen 60fps kan schieten.

Daarbij heeft de GoPro een bredere hoek wat de opnames realistischer en mooier maakt. En wat betreft de 'speelgoed' behuizing, dat is echt een non-argument, dat ding heeft een prima behuizing; uiteraard moet je er niet mee gaan gooien, maar dat moet je met de Contour ook niet doen. Ook een groot nadeel is het aantal opties om je contour te 'mounten', dat ding kan alleen op je hoofd terwijl je met een GoPro tig verschillende systemen hebt om hem mee te nemen.

Persoonlijk zou ik voor de GoPro gaan vanwege de 60fps (vind ik heel belangrijk), bredere hoek en de meerdere mounting options.
  • GMR
    Tourist
    GMR op 20 November 2010 · 22:58

[quote author=MattijsB link=topic=1824.msg26711#msg26711 date=1290097793]

De GoPro schiet wel 60fps in 720p. Dat vind ik wel een voordeel omdat de contour helemaal geen 60fps kan schieten.

Daarbij heeft de GoPro een bredere hoek wat de opnames realistischer en mooier maakt. En wat betreft de 'speelgoed' behuizing, dat is echt een non-argument, dat ding heeft een prima behuizing; uiteraard moet je er niet mee gaan gooien, maar dat moet je met de Contour ook niet doen. Ook een groot nadeel is het aantal opties om je contour te 'mounten', dat ding kan alleen op je hoofd terwijl je met een GoPro tig verschillende systemen hebt om hem mee te nemen.

Persoonlijk zou ik voor de GoPro gaan vanwege de 60fps (vind ik heel belangrijk), bredere hoek en de meerdere mounting options.
    [/quote]

de contourHD1080 kan ook op 720 met 60fps filmen 😉
    blog op www.burgwal.net
  • chilo
    Tourist
    chilo op 21 November 2010 · 12:51
    Nog mooier, de GoPro schiet tegenwoordig (software-update) gewoon op 720P25/50 fps, oftewel PAL. Kan je het ook nog eens op een DVD'tje branden en aan je oma laten zien.  😉

Of kan de Contour dat ook al, PAL?
  • Idsard
    Tourist
    Idsard op 24 November 2010 · 18:14
    Ik beoordeel de camera's puur op technische specificaties en aangezien de 3 camera's (bijna) hetzelfde doen is de volgende info alleen van belang voor mensen die er echt meer van willen weten.
    Als je gewoon een camera zoekt, zou ik kijken naar war voor jou het makkelijkste werkt.

Het voordeel van de POV 1.5 is dat er een CMOS sensor met global shutter in zit inplaats van een sensor met een rolling shutter. De POV HD versie heeft dit niet maar ik denk/hoop dat de betere beeld processor (van Da Vinci, zij maken beeld processor die in Hollywood gebruikt worden) dat oplost. Wat ik niet kan vinden is of dezelfde beeld processor ook in de POV 1.5 zit. Maar ik denk het niet omdat de 1.5 een global shutter heeft en dus geen dure beeld processor nodig heeft? Misschien kan iemand daar antwoord op geven?
    Het nadeel van en rolling shutter kan je hier http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_shutter vinden.

De voordelen? Een global shutter geeft een rustiger beeld. Vooral als er snelle bewegingen plaats vinden. In veel van de video's van de Gopro en Contour lijkt de horizon of achtergrand te dansen bij snelle bewegingen (achtergrond beweegt anders dan de voorgrond). Dit komt door een rolling shutter.
    De effecten van een rolling shutter kan je nog beter zien bij de camera die in je telefoon zit. Bij snelle bewegingen buigt alles om en is het effect nog beter te zien. Dit buig effect van een rolling shutter is software matig op te lossen (wat de POV HD hopelijk doet in de betere beeld processor) of achteraf in duurdere software (Adobe After Effects en Nuke). The Foundry maakt een plug-in die dit buig effect oplost.

De conclusie van dit verhaal. De V.I.O. POV modellen zijn technische gezien de betere camera's maar omdat het nauwelijks te zien is zou ik eerder kijken wat voor jou persoonlijk het makkelijkst werkt, wel of geen snoer.

Kijk dus vooral naar gebruikers gemak. Wat heel persoonlijk is!!! 😃

"the best snowboarder is the one who has the most fun"
  • scandovalley
    Expert
    scandovalley op 11 Dezember 2010 · 18:36
    ik heb een vraag over de gopro. ik ben vrij goedkoop aan het naked hero model gekomen (185€) maar kan op internet nergens die helmet mount vinden als accesoires. heeft iemand een idee waar ik die kan krijgen?

mvg
  • coen
    Advanced
    coen op 11 Dezember 2010 · 18:37
    Misschien eBay ff checken?
    Earn your turns...
  • semmel
    Expert
    semmel op 11 Dezember 2010 · 19:07 Respect the Mountains..!
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 12 Dezember 2010 · 12:41

ik heb een vraag over de gopro. ik ben vrij goedkoop aan het naked hero model gekomen (185€) maar kan op internet nergens die helmet mount vinden als accesoires. heeft iemand een idee waar ik die kan krijgen?

mvg

Bedoel je die vented helmet strap? (http://www.v-nix.nl/vented-helmet-strap)

Gr. Mark
    Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
  • Echo
    Advanced
    Echo op 19 April 2011 · 23:18
    Contour lijkt te werken aan een nieuwe helmcamera. Een prototype met de naam ContourHD Plus werd gespot bij een sportevenement. De camera krijgt een bredere kijkhoek, een hdmi-aansluiting en een externe microfoon.

Website Bike Rumor ontdekte de ContourHD Plus op een mountainbike-evenement in Californië, waar de camera waarschijnlijk een geheime vuurdoop kreeg. De zwarte behuizing van de oudere modellen is ingewisseld voor een met de kleur zilver. Ook krijgt de camera een externe microfoon en herbergt de batterijklep een hdmi-aansluiting. Deze aansluiting kan gebruikt worden om de opgenomen beelden zonder tussenkomst van andere apparatuur af te spelen.

De kijkhoek is verbreed van 140 naar 170 graden en is daarmee dezelfde als die van de HD Hero-camera's van concurrent GoPro. Ook zou de videokwaliteit zijn verbeterd. De ContourHD Plus lijkt verder voorzien te zijn van bluetooth. Contour bracht eind maart een iPhone-app uit voor de ContourGPS die het mogelijk maakt om via bluetooth instellingen te wijzigen en live het beeld van de helmcamera te zien.

http://tweakers.net/nieuws/73964/nieuwe-contour-helmcamera-krijgt-hdmi...

Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 19 April 2011 · 23:44

Contour lijkt te werken aan een nieuwe helmcamera. Een prototype met de naam ContourHD Plus werd gespot bij een sportevenement. De camera krijgt een bredere kijkhoek, een hdmi-aansluiting en een externe microfoon.

Website Bike Rumor ontdekte de ContourHD Plus op een mountainbike-evenement in Californië, waar de camera waarschijnlijk een geheime vuurdoop kreeg. De zwarte behuizing van de oudere modellen is ingewisseld voor een met de kleur zilver. Ook krijgt de camera een externe microfoon en herbergt de batterijklep een hdmi-aansluiting. Deze aansluiting kan gebruikt worden om de opgenomen beelden zonder tussenkomst van andere apparatuur af te spelen.

De kijkhoek is verbreed van 140 naar 170 graden en is daarmee dezelfde als die van de HD Hero-camera's van concurrent GoPro. Ook zou de videokwaliteit zijn verbeterd. De ContourHD Plus lijkt verder voorzien te zijn van bluetooth. Contour bracht eind maart een iPhone-app uit voor de ContourGPS die het mogelijk maakt om via bluetooth instellingen te wijzigen en live het beeld van de helmcamera te zien.

http://tweakers.net/nieuws/73964/nieuwe-contour-helmcamera-krijgt-hdmi...

Klinkt heerlijk allemaal, prijs? Oh en graag een app voor android erbij  😉
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 20 April 2011 · 21:42

mvg

www.v-nix.nl
    It's always snowing somewhere

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro