welk is nu de "beste" van dees 3 hd cameras?

• Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 29 April 2011 · 12:18
    Contour bracht eind maart een iPhone-app uit voor de ContourGPS die het mogelijk maakt om via bluetooth instellingen te wijzigen en live het beeld van de helmcamera te zien.

ik heb eindelijk m'n bluetooth kaartje voor mijn ContourGPS ontvangen en het werkt wel super! beeld is niet zo heel vloeiend maar je kan tenminste zien wat je camera gaat opnemen, scheelt een hoop geklooi en ge-edit met de uiteindelijke video!
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • Teon
    Advanced
    Teon op 5 Mai 2011 · 06:58

...maar kan op internet nergens die helmet mount vinden als accesoires. heeft iemand een idee waar ik die kan krijgen?

Via http://www.supsurfing.nl/contact kan je die mounts wel bestellen. Kan je gelijk zo'n mooie http://www.supsurfing.nl/accessoires-topmenu-32/310-gopro-lcd-bacpack... bestellen 😉

Heb zelf de GoPro Helmet HD en sinds kort ook een zuignap. Die kan je ook echt overal plaatsen. Geniaal.
    Schade. Ernussmarmalade.
  • TLB
    Tourist
    TLB op 9 Mai 2011 · 22:16
    Ik ga hem de GoPro denk ik bestellen op sportscam.eu.
    Had eerder al interesse getoond in de 960 en kreeg hem zover dat ik 4 Gig erbij kreeg.

Nu ga ik de TIJDELIJKE aanbieding kopen waarbij je een GoPro (motor,helmet,surf) krijgt voor 350,- + gratis 16gig en opladers
    If you aren't crashing, you aren't skiing.
  • mitely
    Expert
    mitely op 10 Mai 2011 · 09:26
    Hey,
    Ook deze details niet vergeten..
    Als je kiest voor een HD Cam, bekijk dan ook dat je PC/Mac goed uitgerust is, een grote (ca 1TB) en snelle Externe Harddisk, goede Videokaart , genoeg werkgeheugen, is a Must !! (het Renderen van je film neemt dan anders veel tijd in beslag). Informeer met welke Edit programma je wil gaan werken, en die ook dat film Formaat kan inlesen.
    Bv: De Contour heeft een .MOV film (is geen probleem voor Vegas, iMovie, FinalCut &co.)
    Geluid kan je altijd nog bewerken in je Edit program.  
    DVD maken is ook geen probleem, (hangt niet af met welke Cam je werkt.)

Voor veel Cam zijn zeer veel ass. verkrijgbaar, Ram-Mounts, mounts van de hersteller, XtremeVu...
    (Bij sportopnames waar actie belangrijker is dan resolutie is 60Fps voldoende, is een groter beeld gewenst bij Bv Surfen is FullHD en 30Fps ideaal.)  

Hoop dat deze info geholpen heeft.

Mitely
  • TLB
    Tourist
    TLB op 13 Mai 2011 · 19:14

Hey,
    Als je kiest voor een HD Cam, bekijk dan ook dat je PC/Mac goed uitgerust is, een grote (ca 1TB) en snelle Externe Harddisk, goede Videokaart , genoeg werkgeheugen, is a Must !! (het Renderen van je film neemt dan anders veel tijd in beslag). Informeer met welke Edit programma je wil gaan werken, en die ook dat film Formaat kan inlesen.
    Bv: De Contour heeft een .MOV film (is geen probleem voor Vegas, iMovie, FinalCut &co.)

Voor veel Cam zijn zeer veel ass. verkrijgbaar, Ram-Mounts, mounts van de hersteller, XtremeVu...
    (Bij sportopnames waar actie belangrijker is dan resolutie is 60Fps voldoende, is een groter beeld gewenst bij Bv Surfen is FullHD en 30Fps ideaal.)  

Ik snap dit niet helemaal. De FPS heeft toch niets met de resolutie te maken? En ook niet met de grote van het beeld?
    FPS is toch het aantal frames per seconde en dus hoe vloeiend het beeld loopt. 30 FPS is altijd goed behalve als je mooie slomos wilt gaan maken.

Of ben ik nou de gene die iets raars zegt?
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 13 Mai 2011 · 20:54

[quote author=mitely link=topic=1824.msg36355#msg36355 date=1305012367]
    Hey,

Ik snap dit niet helemaal. De FPS heeft toch niets met de resolutie te maken? En ook niet met de grote van het beeld?
    FPS is toch het aantal frames per seconde en dus hoe vloeiend het beeld loopt. 30 FPS is altijd goed behalve als je mooie slomos wilt gaan maken.

[/quote]
    Ik ben absoluut geen expert, maar volgens mij heeft dat iets met de schrijfsnelheid van de camera te maken,dus de data op de sd kaart schrijven.. Voor meer frames moet de resolutie omlaag omdat het anders niet snel genoeg gaat..geloof echter niet dat de resolutie met de helft omlaag gaat..
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • TLB
    Tourist
    TLB op 13 Mai 2011 · 22:43

[quote author=TLB link=topic=1824.msg36446#msg36446 date=1305306892]
    [quote author=mitely link=topic=1824.msg36355#msg36355 date=1305012367]
    Hey,

[/quote]
    Ik ben absoluut geen expert, maar volgens mij heeft dat iets met de schrijfsnelheid van de camera te maken,dus de data op de sd kaart schrijven.. Voor meer frames moet de resolutie omlaag omdat het anders niet snel genoeg gaat..geloof echter niet dat de resolutie met de helft omlaag gaat..
    [/quote]

Hoe eigenwijs als ik ben denk ik toch dat ik gelijk heb. De camera kan de schrijfsnelheid makkelijk aan. De resolutie verandert alleen als je 720p of 1080p neemt.

Een filmpje is eigenlijk een hele snelle diashow van fotos. In het geval van 30FPS zullen er 30 fotos per seconde worden genomen/afgespeelt en bij 60FPS zuller er 60 fotos per seconde zijn.

Het enige verschil zal dus zijn dat de SD-kaart sneller vol zou zijn (in theorie 2x) en dat er betere slow motions gemaakt kunnen worden.

Ik herhaal dat ik eigenwijs ben en het best fout kan hebben
  • TLB
    Tourist
    TLB op 13 Mai 2011 · 22:46

Ik ga hem de GoPro denk ik bestellen op sportscam.eu.
    Had eerder al interesse getoond in de 960 en kreeg hem zover dat ik 4 Gig erbij kreeg.

Nu ga ik de TIJDELIJKE aanbieding kopen waarbij je een GoPro (motor,helmet,surf) krijgt voor 350,- + gratis 16gig en opladers

Ik heb gemaild met de eigenaar van deze webwinkel. Er staat wel tijdelijk bij maar hij zegt dat de aanbieding blijft. Dit is dus slechts een trucje om men snel te laten kopen. Dus genoeg tijd om de opties over te kijken
  • mitely
    Expert
    mitely op 14 Mai 2011 · 00:22
    Hey TLB,
    heb je goed gedacht, heb het alleen vermeld dat je meestal verschillende instelling heb in de Cam.
    Wilde het niet nog moeilijker maken...
    Meer Resolutie, meer Fps , vraagt meer geheugen /snelle PC/Mac
    Fps (Frames per Second) heeft niets te doen met schrijfsnelheid.
    misschien ook interresant:
    In de Contour kan je een SD card met Class 2 en hoger stoppen, GoPro weet ik niet. Neem je een hogere Class dan merk je dat het kopieren naar je Harddisk sneller verloopt.

met je GoPro heb je een goede Cam, Beeldkwaliteit is zeer ''natuurgetrouw'', en heeft goede Ass.
    Mitely
  • TLB
    Tourist
    TLB op 14 Mai 2011 · 07:36

Hey TLB,
    heb je goed gedacht, heb het alleen vermeld dat je meestal verschillende instelling heb in de Cam.
    Wilde het niet nog moeilijker maken...
    Meer Resolutie, meer Fps , vraagt meer geheugen /snelle PC/Mac
    Fps (Frames per Second) heeft niets te doen met schrijfsnelheid.
    misschien ook interresant:
    In de Contour kan je een SD card met Class 2 en hoger stoppen, GoPro weet ik niet. Neem je een hogere Class dan merk je dat het kopieren naar je Harddisk sneller verloopt.

met je GoPro heb je een goede Cam, Beeldkwaliteit is zeer ''natuurgetrouw'', en heeft goede Ass.

Voor de Gopro word een Kingston Class 4 aangeraden

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro