De Amersfoortse (grootste aov verzekeraar) vindt: “off piste skien valt onder roekeloosheid, en dus geen dekking” Aegon schijnt wel een dekking te geven, tenzijn sprake van “ grove nalatigheid”.. Ik ga het verder uitzoeken, ik betaal mijn verzekeringsadviseur een aardig bedrag, dus die kan aan t werk. Daarnaast rijd ik motor en doe ik nog aan alpinisme en klimmen, wordt een leuke. Motorrijden is vaak geen probleem, dat is schijnbaar niet per definitie roekeloos.... Veel onwetendheid.
De NKBV dekt ook een klein deel, bij blijvende invaliditeit keren ze maximaal 60.000 euro uit. Maar voordat je aangetoond hebt dat iets “ blijvend” is, ben je ook een paar jaar verder.
Wordt vervolgt als ik meer weet.
Het zal lastig zijn, maar toch de voorkeur voor een verzekering die het niet op voorhand pertinent uitsluit.
Overigens is zeker niet lawinegevaar het voornaamste risico op arbeidsongeschiktheid off piste. Denk aan hersenletsel bij een val of een val in gletsjerspleet. Dit laatste zal wel roekeloos zijn, maar misschien niet met een gids...
*Nachricht bearbeitet durch Bros op 29 Jan 2018 21:38 (12% bewerkt)