Canada - omgeving Banff+Fernie

• Petty
    Tourist
    Petty op 15 März 2018 · 22:43
    Dag poedervrinden

Eind november vertrek ik voor een maand naar Canada met m'n snowboard. Heb ongeveer een week om de omgeving van Banff te verkennen, daarna zit ik 3 weken in Fernie voor m'n CASI 1. Is natuurlijk nog lang wachten, eind november, maar alle voorpret is bij mij allang begonnen.
    Dus ben ik op zoek naar tips! En na het lezen van het verslag van de poedertrip in Canada heb ik stille hoop dat er nog wat extra verhalen zijn om alvast van te genieten..
    Where to stay rondom Banff (in Fernie ben ik voorzien), hoe te reizen (een auto huren is vooralsnog niet m'n idee maar wel een optie voor de eerste week), wat vooral niet te missen (behalve de hondenslee en ijshockey natuurlijk)..
    Maar ook: welke snowboardessentials neem ik mee? Ik board inmiddels een jaar of 11, als freestyler redelijk doorgewinterd, maar als freerider (wat daar - onder begeleiding uiteraard! - zeker wel het plan is) nog een newbie. Wat moet je bijvoorbeeld aan bij -25? Ik heb een gevoerde jas+broek, fleece, thermo's... Allemaal aanwezig. Maar is bijvoorbeeld een donsjasje+hardshell niet warmer? (ik ben nogal een koukleum, haha). En waar doe ik goed aan: daar een meer freeride georiënteerde plank kopen of hier een model in de uitverkoop op de kop tikken? Ben nu in het bezit van een Elan Prodigy uit 2010, een echte freestyler, dus ik ben bang dat ik daarmee zink op de echte poederdagen.

Alle tips zijn welkom! Als dank zal ik tzt met alle plezier m'n ervaringen delen. 😉
  • Peter Schrier
    Beginner
    Peter Schrier op 16 März 2018 · 15:54
    Als je al iets koopt daar.... Alberta heeft n veel lager belastingpercentage dan BC....😃
  • Haas
    Expert
    Haas op 16 März 2018 · 17:32
    Helemaal te gek wat je gaat doen! Fernie is één van m'n favoriete gebieden in BC. Ik ben nu toch al een paar keer op (road)trip geweest in de states en bc maar heb nog nooit meer kleding nodig gehad dan in 'onze alpen'.
    Hier dan twee tips:
    1. Huur een auto. Zonder auto is het leven daaro bijna niet denkbaar.
    2. Koop een powfinder swallowtail board.
    Geniaal poederboard dat ook op de geprepareerde piste giga goed carvt.

Ik hoop met die tweede tip nog door je spamfilter te komen. 😉
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 16 März 2018 · 18:05
    Eh.... Haas is je aan t spammen, maar wel met reden. Ik vind zelf de powfinder een heerlijk board, en denk dat ik naast mijn split niks anders meer nodig heb. voor wie een actieve rijstijl heeft, is de powfinder heerlijk, ook op de piste. (Ik neem m ook mee op gezellige piste-warme choco dagjes met familie en heb dan ook heel veel lol. En nee, de heren hebben me niet gepusht dat te zeggen.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 16 März 2018 · 18:05
    dubbelpost (echte spam!)
    *Nachricht bearbeitet durch Dutchess op 16 Mär 2018 18:07 (97% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • The_O
    Tourist
    The_O op 16 März 2018 · 22:51
    Met een beetje geluk kun je in BC 2e hands het 1 en ander aan wintersport materiaal scoren voor mooie prijs zeker als euro zo hoog blijf staan. Heb wel idee dat het met ski's wat makkelijker is (meer aanbod) dan met snowboards. In Fernie en Cranbrook heb je 2e hands Outdoorwinkels (Consignment stores).

Andere tip: wellicht al wat euro's wisselen naar Canadese Dollars.
    And Also The Trees
  • Petty
    Tourist
    Petty op 18 März 2018 · 11:58
    Thanks guys! Hier heb ik alvast veel aan 😃

En oef die powfinder.. Ik weet niet of mijn freestylehart zoiets al aankan, haha. Ben geloof ik vooralsnog meer op zoek naar een board iets meer richting all mountain.. Wel directional maar niet zo extreem 😉 Maar wie weet probeer ik hem wel eens uit als ik daar ben!
  • dick
    Advanced
    dick op 18 März 2018 · 18:24

Andere tip: wellicht al wat euro's wisselen naar Canadese Dollars. The_O op 16 mrt 2018 22:51

En waar hou je dan je CAD aan? CAD rekening geopend?
    --
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 18 März 2018 · 19:28
    Super super leuk, BC is echt the bomb en ik heb er meerdere seizoen gezeten, waaronder mijn eerste seizoen in Fernie in 2018. Je MOET ook echt naar Nelson, gaan toeren in Whitewater, wat mij betreft het leukste en meest authentieke gebied in heel Canada. Je kan daar slapen in de hele schattige houten cabine van de Logden Lodge, gerund door 2 Nederlandse diplomaten. Meer info en tips vind je hier en een blog wat ik paar jaar terug hier schreef:https://wepowder.com/nl/forum/topic/226672 Heel veel plezier alvast!
  • The_O
    Tourist
    The_O op 18 März 2018 · 20:31

En waar hou je dan je CAD aan? CAD rekening geopend?dick op 18 mrt 2018 18:24

A. Bijv. Familie, vrienden, connecties die je in Canada hebt gebruiken
    B. Vreemde valuta rekening openen bij bijv. ING, Rabo of ABN

MOET ook echt naar Nelson
    Relax !! MOETEN doen ze hier niet zo aan 😉. Zou daar toeren waar de sneeuw het beste is en lawine gevaar het laagst. Inmiddels de 9e BC winter mogen meemaken (ski me een ongeluk) en omstandigheden zijn per berg & dag. anders. Dit jaar bizar goed trouwens. Ben zelf weer meer fan van Rossland + soortgelijke dorpjes wat sfeer betreft. Revelstoke & Nelson heeft enorm powder-stress gehalte op het neurotische af.
    And Also The Trees

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro