Het Grote Noboard/snowsurf topic.

• ardt
    Advanced
    ardt op 25 März 2019 · 18:15
    Vette foto's!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 März 2019 · 18:34
    quick and dirty edit!

Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 25 März 2019 · 19:31
    take me back!!!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 25 März 2019 · 19:46
    Haha me too!!! Zo tof Willem!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 25 März 2019 · 21:38
    Heerlijk pak Hans! 😀
  • holi4
    Tourist
    holi4 op 26 März 2019 · 06:37
    Heerlijk pak Hans! 😀Dorylus op 25 mrt 2019 21:38 😁
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 März 2019 · 12:27
    Weekend 5 april een kleine kans op pow? Wie zou er eventueel kunnen?
    Als er iemand meeleest en denkt dat wil ik ook wel eens proberen, we hebben een demo board. Het is puur een kwestie van gewoon gaan.
    splitfest.nl
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 27 März 2019 · 20:52

Konvoi Colon in de slush op de Col du Lautaret vandaag...de Zuidalpen hebben dan wel geen poeder meer, maar de zon is wel heerlijk!

*Nachricht bearbeitet durch Anouk op 27 Mär 2019 20:57
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 März 2019 · 10:14
    Coole hond! Komen er al een beetje bochten uit Anouk? Niet heel makkelijk in de slush, maar het kan wel..
    splitfest.nl
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 28 März 2019 · 17:19
    Coole hond! Komen er al een beetje bochten uit Anouk? Niet heel makkelijk in de slush, maar het kan wel.. ieism op 28 mrt 2019 10:14
    Met die Konvoi lukken bochten ook wel aardig in de slush, we hebben wel wat leuke sporen getrokken!

En onze hond is inderdaad supercool...zeker als je bedenkt dat ze maar drie pootjes heeft en ons overal achterna holt. Ze komt uit Spanje, maar ze heeft duidelijk een voorliefde voor de sneeuw (gelukkig)!
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 29 März 2019 · 11:52
    Een enthousiaste hond klinkt als net zulk goed gezelschap als een enthousiaste 8-jarige!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 April 2019 · 09:43
    Powsurfer der lage landen, dit is misschien wel het laatste weekend van het seizoen. Alles laten vallen en inpakken nu!
    splitfest.nl
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 3 April 2019 · 10:26
    Oh.. I wish..
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 19 Januar 2021 · 16:41
    2 jaar geleden ben ik begonnen met het maken van powsurfers als hobby project en ook regelmatig wat in dit topic gepost over de voortgang. 2 jaar en ong. 10 boards verder kunnen we wel spreken van een iets uit de hand gelopen hobby denk ik 😉.

- Plank powder surfboard V1:
    De eerste planken welke ik maakte waren vrij simpel. Meerdere lagen multiplex gingen in de pers en werden met watervaste houtlijm geperst tot een plank. Shapen, schuren, aflakken en soms een creatief likje verf en de powsurfer was klaar. Verder dan wat experimenteren met shapes ging het nog niet.

Na het maken van een aantal boards voor kennissen en vrienden was het tijd om ze eens aan de tand te voelen. Naast mij normale quiver werd deze keer ook een powsurfer de camper ingeladen en op naar de Alpen. Tijdens de eerste dag met slecht zicht was er geen twijfel en werd direct de powsurfer tevoorschijn gehaald. Na een paar pogingen met veel vallen en opstaan stonden we daar, rijder en toeschouwers, allemaal met een flinke glimlach op ons gezicht 😃. Kort daarna klonk een flink “knak” en jahoor het board was in tweeën gebroken.

Niet erg dit hoort erbij en is waardevolle info! Terug naar de tekentafel.

- Plank powder surfboard V2:
    Het board ging prima en was goed te surfen maar bleek niet sterk genoeg. Hoe maak ik een sterkere constructie? De gebruikte materialen in V1 waren vooral gebruikt omdat het makkelijk verkrijgbaar is bij elke bouwmarkt. Echt verdiept in verschillende materialen had ik me toen nog niet.

Na wat onderzoek kwam ik uit bij bamboe, glasvezel en epoxy. Via een kennis die ooit longboards maakte kon ik bamboe platen van 3mm en 5mm overnemen. Hiermee ben ik boards gaan persen van 3 lagen bamboe met de volgende constructie.

3mm bamboe | glasvezel* | 5mm bamboe | glasvezel* | 3mm bamboe
    *biaxial glasvezel 450 gr/m2

V2 is erg goed gelukt. Ik ben tevreden over de sterkte/flex en het bamboe ziet er super uit. Een hele uitdaging om deze boards te breken 😉.

- Plank powder surfboard V3 (toekomst plannen):
    Ondanks dat ik erg blij ben met V2 borrelen er alweer nieuwe ideeën naar boven voor V3. De volgende stap 3D base/channels voor meer controle en precisie 😃.

Hiervoor moet ik overnieuw beginnen met het maken van een mal. De boards hebben zich echter opgestapeld de laatste tijd en voor ik nieuwe materialen kan aanschaffen moeten er een paar weg. Zowel om meer ruimte te maken in de garage als in mijn budget.

Cut tot he chase… Deze 2 donkere boards zoeken dus een enthousiaste eigenaar 😃. De opbrengsten van de boards gaan direct naar het potje voor de ontwikkeling van V3. De boards zijn compleet met grippad en leash.

Wat moet dit kosten? Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik ervoor mag vragen behalve dan wat het aan materialen en tijd gekost heeft. Ik wil daarom voorstellen om een redelijk bod te doen dan komen we er vast uit. Het gaat mij erom dat ik weer verder kan met V3 en iemand anders lekker door de pow kan surfen 😉.
    Earn your turns!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 19 Januar 2021 · 17:06
    Die zien er mooi uit! Ik heb ook geen idee, maar ga even nadenken over prijs en schuur-plek dingen 😃
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Hendrik5
    Hendrik5 op 20 Januar 2021 · 09:15
    @victorvaneerd
    Ik kan nog minder inschatten hoeveel tijd, materialen, ... dit gekost heeft. Dus als je met een richtprijs kan komen, ben ik ook wel geïnteresseerd.
    Waar ben je gebaseerd?
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 20 Januar 2021 · 19:00
    Het is niet mijn bedoeling om dit topic te vervuilen met de verkoop dus ik maak een nieuw marktplaats topic aan met een verwijzing naar mijn eerdere post. houden we dit draadje schoon.

@Hendrik5 thanks voor je reactie. ik heb een rekensommetje gemaakt om tot een prijs te komen waarmee ik iets overhoud voor V3 zie nieuwe topic. Ik woon in Nistelrode, Noord-Brabant.
    Earn your turns!
  • Justin Lovell
    Justin Lovell op 18 Februar 2021 · 05:32
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 Februar 2021 · 11:44
    @Justin Lovell My daughter rides the Alado, and i've ridden it a few sessions myself. It's a very short board for most conditions, I use it when the snow is very shallow or steeper treeruns (or when my friends ahve stolen my other boards) In most other conditions the Colon is a much better allround option in my opinion. it also feels closer to the other boards you mention I imagine.

I've ridden a Grassroot, but not sure what model that was, it's a different feeling board for sure as the 3d base is shaped less agressive and deep. The Konvoi boards feel more like they are on rails, more like a skateboard does. The Grasroots boards feel more like a very loose surfboard or skimboard if that makes sense.

It's a mattter of what you are used to, because you get used to both with practice. But if your homespot has marginal condition, shallow or difficult snow the Konvoi will be easier to ride especially as a beginner.

In very deep snow, it's all good and you will love both brands.
    splitfest.nl
  • Justin Lovell
    Justin Lovell op 18 Februar 2021 · 14:23
    Thanks for the detailed reply. I was recently recommended the Shark brand over grassroots.

"Shark Snowsurf - 2020-21 Models"

https://www.sharksnowsurf.com/models

Any experience with these boards? They all have different feels, so I can't say that one is better.. Just different feel. I have an ALADO on order, considering something to compliment it that is different.

Thanks!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 Februar 2021 · 15:19
    Nope, but they look like a lot of fun! I think you can ride on anything if the snow is really good and you practice. You're going to love the Alado, it's a very well thought out design that is a lot of fun.

Something very different to the Konvoi would be that Shark Del Fuego shape. If we had bottomless pow I could totally see myself riding that, I love reverse sidecut boards and how they feel in pow.
    splitfest.nl
  • Justin Lovell
    Justin Lovell op 18 Februar 2021 · 17:08
    Thanks!

My pal is getting a flying carpet grassroots so we can compare.

But interested in a shark. We don't get deep. Pow here, mostly for little tree runs so that would help dictate the board style for me.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 Februar 2021 · 19:50
    Then the Alado will suit that type of terrain and snow..
    splitfest.nl
  • Justin Lovell
    Justin Lovell op 22 März 2021 · 03:56
    Got a few boards now and posting my reviews of them here.

Shark Chuna- Gorgeous board. If not riding it, it's a piece of artwork for your wall. Great, snappy for tight turns. Slow in slushy snow. Base is wood, so find that it's not as fast as other boards. Nice 3d contour base makes turning snappy but still floaty. Bid fat nose keeps you above the snow. Has two mounting points for your leash which I find great. I like to use one closer to the nose with my grassroots retractable leash (like a retractable dog leash), I lock it and just let the board drag behind my while I hike. Stomp pad is grippy.

Grassroots Slasher - Super fun, great for more of a skateboarding vibe to go switch and has a floaty ride, softer board. Center mounted or tail mounted leash, nice for options. Grippy, squishy stomp pad feels nice under your feet.

Burton Backseat Driver - least amount of 3d shape, dunno why they put edges on this board, they don't do much. VERY fast base. Have not tried in deep powder yet. For shallow snow, don't love it, dropped me on my ass a lot.

ALADO Konvoi - Most amount of aggressive 3d contour. It wants to go straight and fast. Not great in thick wet packing snow, you want something with less contour for that. Very snappy aggressive turns, you change direction and it'll rocket in that direction. Not a 'sloppy' feel. It can be turned sideways and slowed down like a snowboard in shallow snow, because the 3d shape channels are so aggressive that it acts like an edge where as other boards in shallow snow will drop you on your ass like you're standing on a crazy carpet (their contours are less deep and a less aggressive base wave). Nice leash, centre mounted, not meant to be removed. Stomp pad is very thick and spongy with ridges on the outside of your feet to jam your feet against. You can use those to slightly hop the board around when needed. Shortest model I own. Crazzzzy light weight. Nice fast base.

Burton DIY throwback - Great control because of the handle. No 3d shape to the base. Like standing on a crazy carpet... But The rope really makes a difference. I would take this on trail hikes to go down hiking trails that are narrow, or tight narrow tree runs. No 3d base so if it didn't have the rope, it'd be hell to steer in shallow snow. Pretty fast base! Not bad for skating around trails. No leash or mountig points for one, you'd have to add your own.

Love 'em all for different reasons. For a cheap, get your feet wet and get excited ride, grab a burton DIY throwback and cut your own shape, then grab another board for bigger rips and hands free. The DIY throwback is still my go to for hiking around little trails.

Boots - vans standard MTE. Buy them 1 size bigger then your normal foot size. Use snowboard boot liners. Ski boot liners may even do, just find a cheap pair of boots, even used ones, just for their liners.

Have not yet ridden an ASMO - if you guys are reading this, hit me up!

The sense of accomplishment riding bindingless when you finish a run even if it's only 10 seconds is amazing.

Makes me feel like a kid again in my backyard tobogganing and riding a skateboard that we waxed the base of 🤪

Justin Lovell
    Associate Member of the Canadian Society of Cinematographers
    LEVEL 3 CASI instructor / LEVEL 2 instructor evaluator
    Instagram @justin_lovell

*Nachricht bearbeitet durch Justin Lovell op 22 Mär 2021 04:29 (99% bewerkt)
  • Justin Lovell
    Justin Lovell op 22 März 2021 · 04:34
  • Justin Lovell
    Justin Lovell op 22 März 2021 · 04:37

*Nachricht bearbeitet durch Justin Lovell op 22 Mär 2021 04:41 (65% bewerkt)
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 22 März 2021 · 10:07
    Thanks for sharing, that shark board does look beautifully made!
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 März 2021 · 18:50
    Great pictures, I'm glad they are all working out for you. We've not been able to travel much so not that many updates here..
    splitfest.nl

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro