Tips La grave seizoen 2018-2019

• beaulanneer
    Tourist
    beaulanneer op 7 Mai 2018 · 19:21
    Beste poederbazen,

Volgend seizoen plan ik met mijn vader een trip van 3-4 dagen naar la grave. Wat zijn jullie ervaringen?
    Beste periode?
    Welke gidsen of organisaties aan te raden?
    Slaapplaats?

Ik hoor het graag 😃

Groetjes Beau
  • HavekotteJos
    Advanced
    HavekotteJos op 7 Mai 2018 · 22:19
    Gewoon skies lodge. Contact opnemen met Pelle. Compleet verzorgd en top gidsen.
  • HavekotteJos
    Advanced
    HavekotteJos op 7 Mai 2018 · 22:21
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 8 Mai 2018 · 08:59
    Als je veel geld wilt betalen en een grote kans wilt hebben om niet in la Grave te gaan skien, moet je zeker contact opnemen met de Skierslodge. Je boekt dan een pakket en als de condities in la Grave niet optimaal zijn, wijk je uit naar Alpe d'Huez of Montgenevre. Met die gebieden is niks mis maar als je naar la Grave gaat, wil je daar ook skien en daar voor betalen. Ik zou je aanraden om het per dag te bekijken en bij snowlegend voor een gids te kijken. Dan betaal je alleen waar je voor wilt betalen. Als je ook graag in omringende gebieden met gids wilt skien en het fijn vindt als alles van tevoren is geregeld, dan is de Skierslodge een prima keuze.

Als je een auto hebt, zou ik niet in la Grave verblijven maar in bijvoorbeeld Briancon of Monetier maar dat is natuurlijk persoonlijk. In la Grave zelf is Hotel Edelweiss een aanrader en Hotel Castillan is een gezellige plek om na een mooie dag skien iets te drinken. De kamers zijn daar echter erg gehorig.
    'Skiing is the best way in the world to waste time' - Glenn Plake
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 8 Mai 2018 · 10:13

In la Grave zelf is Hotel Edelweiss een aanrader en Hotel Castillan is een gezellige plek om na een mooie dag skien iets te drinken.Polhovsky op 8 mei 2018 08:59

+1 voor bovenstaande.

Zelf ben ik daar met Martijn Schell van https://www.powderguides.nl op pad geweest, zou ik ook zo weer doen. Qua periode zou ik aanraden om wat later in het seizoen te gaan (maart/april).
    *Nachricht bearbeitet durch Willem2k op 8 Mai 2018 10:14
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 8 Mai 2018 · 19:11
    de coulairs zijn erg gaaf om te doen.
    Onequiver
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 14 Mai 2018 · 13:21

Als je een auto hebt, zou ik niet in la Grave verblijven maar in bijvoorbeeld Briancon of Monetier maar dat is natuurlijk persoonlijk. .Polhovsky op 8 mei 2018 08:59

Uitwijken naar een plek buiten La Grave is een prima plan, Als je dat doet zou ik echter wel aan de 'goede kant' van de col de Lautaret blijven. Als die dicht is dan zit je vast en kun je nog niets (helaas eigen ervaring).
    Dus juist de andere kant op! 😃
    Go to heaven, ski like hell!
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 14 Mai 2018 · 17:21
    Goed punt maar daar schiet je verder niet zo heel veel mee op tenzij je les Deux Alpes een heel tof gebied vindt. De meerwaarde van Briancon en omgeving zit hem wat mij betreft in de nabijgelegen gebieden zoals Serre Chevalier, Montgenevre en Puy St. Vincent. Als je niet in la Grave en toch aan de goede kant van de Lautaret wilt verblijven, zou ik eerder Villar d'Arene aanraden. Daar heb je leuke accommodaties en is lekker rustig.
    'Skiing is the best way in the world to waste time' - Glenn Plake
  • sanno
    Tourist
    sanno op 14 Mai 2018 · 20:12
    Als de pas dicht is dan is of La Grave ook dicht, of super druk vanwege supe condities, maar hoogst waarschijnlijk zijn er dan ook geweldige condities in de buurt met minder stress. Dus als je niet perse in La Grave moet zijn maar liever kiest voor poeder rijden dan is de andere kant van de pas zo gek nog niet gedurende het reguliere seizoen.
    Als je eind april couloirs wilt skien dan heeft het weinig zin om aan de andere kant te gaan zitten.
    Toerisski
  • Josephine
    Tourist
    Josephine op 8 Dezember 2018 · 11:47
    Terrein skien en poeder skien zijn 2 totaal verschillende dingen en die benadert een gids anders, de meeste groepen die een gids boeken komen nou eenmaal niet (altijd) elk soort terrein af, sneeuw condities kunnen loodzwaar voor hollandse benen, voordat je er lekker 'in' zit is je week alweer voorbij..... een gids weet en ziet dat bij je 4e bocht op de eerste run ..... en past zijn programma aan.

Als je technisch goed bent en erg fit lukt het altijd wel maar de praktijk blijkt anders dus wijken gidsen af naar het niveau wat past bij de groep en in de praktijk zal men dus met zware condities vaak uitwijken naar omliggende gebieden en daar een beetje aan 'de randjes' spelen en wat runs maken.

Als je met een man of 4 je 'eigen' gids boekt heb je meer inspraak en dus vrijheid om de koers te bepalen dan een week 'all in' met weet jij veel wie er in je groep komt/zit.

Vrijwel alle gidsen zijn free lancers en werken voor meerdere opdrachtgevers en zijn meestal ook direct te boeken, gaat er meer om of je een georganiseerde week boekt of dat zelf regelt.

Skierslodge heeft voornamelijk buitenlanders (geen Fransen) als gasten, de eigenaar is een Zweed.
    Snowlegend is Frans georiënteerd en heeft voornamelijk Franse gasten, de eigenaar is Frans.
    Bureau Des Guides is een verzameling van met name Franse gidsen, die vaak ook weer voor de bovenste 2 werken.
    Dan is er nog wel wat te vinden zoals hierboven al genoemd mbt gidsen en accomodaties zijn er genoeg in LG en in de dorpen er omheen.

Poeder skien hang volledig van het weer af, dus ad hoc gaan en dan zie je wel, vermijd de weekenden met poeder want dan komen de locals.
    De lift in LG wil nog wel eens een dag dicht zijn na stevige sneewval ivm lawine gevaar.

Later in het seizoen is het meestal beter qua sneeuw er meer ondergrond is, minder last van rommel zoals stenen, bomen etc etc,
    josephine
  • kanski
    Elite
    kanski op 9 Dezember 2018 · 11:08
    Via Martijn Schell een van zijn Powder Guides proberen te regelen of Joe Vallone (Amerikaan die al jaren in La Grave woont).
    https://www.powderguides.nl/
    https://provallone.com/
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • ctm
    Advanced
    ctm op 9 Dezember 2018 · 13:23
    Hotel Castillan; prima half board
    Gids; wellicht de 1e dag of als je couloirs wil skien, verder bij redelijke condities niet per se nodig [eigen risico], ik vermoed dat 98% er zonder gids skiet
    Ciao, Christian

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro