Tips appartement in Serre Chevalier

• Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 6 September 2018 · 17:06
    Hi poederaars!

Vorig jaar een paar heerlijke dagen in het Serre Chevalier geweest na een weer touren met powderguides.nl. Heerlijk gebied, zelfs op een mistige sneeuwdag fantastisch tussen de bomen geskied!

Ik heb de fam overtuigd dit jaar een week daar te besteden. We zijn daarvoor op zoek naar een appartement. We zijn met 6, mijn ouders en 4 'jongeren' (26-30 j.o.). Mijn ouders zijn wel wat gesteld op wat comfort (zaken als prettige badkamer/bedden e.d., je kent het wel), maar niet over the top. Verder natuurlijk liefst zo dicht mogelijk bij de piste (bus/auto moeten nemen naar de piste is uitgesloten)

Hebben jullie tips/ervaringen voor goede locaties of verhuurders wie we zouden kunnen proberen?
    Verder zijn alle poedertips voor in het gebied meer dan welkom!

Alvast veel dank!

Reinoud
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 6 September 2018 · 17:23
    @Reinoud, persoonlijk zou ik in Monetier Les Bains gaan zitten. Meest authentieke dorpje in de vallei en niet te ver van de pistes (althans, dat vonden wij dan. Het is een klein stukje lopen). Via airbnb is wel het een en ander te krijgen. Je kunt het ook proberen via de lokale immobilier: http://www.turin-immobilier.com en http://www.immobilieredeshautesalpes.fr
    May the powder be with you.
  • emistos
    Advanced
    emistos op 7 September 2018 · 00:43
    Ik ben het helemaal eens met @meteomorris. Daarnaast vindt ik persoonlijk die kant van het gebied ook het meest interessant, zowel boven als onder de boomgrens. De meest noordwestelijke afdaling, de "Col de la Cucumelle" is mooi om even adem te happen buiten het gebied. Als hij al meer verspoort is kan je de graat naar het noorden volgen en er wat later in droppen. Overigens vindt ik Serre Chevalier sowieso een mooie uitvalsbasis voor de gebieden er omheen. Je hebt er de unieke mogelijkheid om ten noordwesten hoog alpien te skiën in La Grave en als het met bakken naar beneden komt kun je richting het zuiden naar Puy-Saint-Vincent om eindeloos door de bossen te rossen. En als dat nog niet voldoende was heb je ook nog Montgenèvre en Sestrière om de hoek liggen. Deze info wist je waarschijnlijk al, maar wellicht interessant voor iemand anders die ook zijn familie nog moet overtuigen 😉. Als het niet zo ver rijden was zou ik er vaker heen gaan.
    *Nachricht bearbeitet durch emistos op 7 Sep 2018 00:52 (7% bewerkt)
  • Haas
    Expert
    Haas op 8 September 2018 · 08:45
    Als het niet zo ver rijden was zou ik er vaker heen gaan.emistos op 7 sep 2018 00:43
    Als je twee uurtjes eerder vertrekt valt dat enorm mee! 😉
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 11 September 2018 · 20:49
    Heel veel dank voor de tips iedereen! Zowel voor accomodatie als poeder 😃

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro