Head Kore 93

• Niekbeijneveld
    Niekbeijneveld op 10 Oktober 2018 · 11:07
    Dag Allemaal,

Na een lange zoektocht ligt momenteel mijn voorkeur op de Head Kore 93 in 189cm. Zou graag een alles kunner willen, momenteel zo’n 60% piste en 40% naast de piste!

Ik ben ongeveer 1.87 en 80kg zwaar. Op de piste ga ik hard en technisch naar beneden maar off piste nog rustig, weinig ervaring. Ik neem altijd wel wat lesjes in de Alpen vooral off piste gericht.

Enige nadeel vind ik dat ik ze redelijk prijzig vind, maar aan de andere kant mag kwaliteit wat kosten.

Mijn vraag zou qua wensen en lichaamsformaat deze ski wat voor mij zijn, zover jullie weten!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 10 Oktober 2018 · 11:14
    Het zou zeker wat zijn. Maar er zijn meer ski's die in aanmerking komen denk ik...

Völkl Mantra M5, Nordica Enforcer 100 (beiden in het wat steviger segment), K2 Pinnacle 95 (in het wat meer 'smooth' segment).
    gigiski.com
  • HP
    HP op 11 März 2019 · 11:34
    Having tested all 4 of them, I would rank them like this :

1. Kore 93 excellent ski, a marvel on soft snows 1. Mantra M5 : excels everywhere including on piste in hardpack
    2. Pinnacle 95 : a very easy and homogeneous ski
    3/ Enforcer 100 : very good ski, but not very intuitive in my opinion

For a 60/40 program, your weight and agressiveness on piste, I would choose the Mantras. All these skis are tested by Proskilab, Neveitalia and Ski Rando Mag on Gearscore.nl
    HP
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 11 März 2019 · 12:03
    Ik zou zeggen voor 60-40 prima ski. Heb ze zelf niet geskied, maar heb first hand gehoord dat ze voor hard offpiste skiën wat licht en onzeker zijn, maar iemand met minder ervaring vond ze juist heerlijk en stabiel. Had van een representative gehoord dat ivan malahkov ze te licht vond; hij skiede meende hij op last year ski met kore design. Maar andere fwt riders vonden hem wel oké, dus zo erg zal het niet zijn.
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 11 März 2019 · 14:44
    de kore 99 is wat stijver dan de 93 en de stijfste vd serie volgens mij.
    maar als je 60:40 (piste: off piste) ski zoekt en een beetje op het budget wil letten zou ik voor de 184cm K2 pinnacle 95 gaan
    verkeerd kiezen kan hier niet echt.
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 12 März 2019 · 12:24
    Kijk even op youtube naar review van de Elan ripstick...zou dan kijken naar de 96cm versie ..die kan je makkelijk in de langste versie skieen ivm de rocker.
    Super alleskunner die vergevingsgezind is , en gebouwd als een huis...geen China zooi hier..maar gebouwd in Europa.
    Succes met je zoektocht.
    Groeten Edward
    Summer Sucks!
  • Niekbeijneveld
    Niekbeijneveld op 12 März 2019 · 21:54
    Bedankt voor al jullie reacties, door wat onvoorziene uitgaven uitgesteld naar volgend jaar! Voordeel dat ik nog keer kan huren en daarna een keuze kan maken.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 21 März 2019 · 15:55
    in de Blister Gear Review mooie vergelijk lijstjes met andere skis in de Blister Spectrums. De Kore 93 staat er op pagina 68 tussen.
    https://blisterreview.com/winter-buyers-guide Staat daar zeker niet hoog in het vergelijk Best-on-Ice vs Worst-on-Ice

De Elan Ripstick heeft wel een wat slappe neus... Licht skietje. Valt imho niet in t rijtje mantra/enforcer/kore. Was zelf erg onder de indruk van de 2018/19 Rossi Experience 94ti. Lekker stijf achterin. Wel wat slapper voorin... Merk je vnl als je erg voorwaarts skiet. Sta je centraler dan niet perse. Is toegankelijker dan de Mantra. Om zomaar ff een extra optie te noemen.
    *Nachricht bearbeitet durch Teleaddict op 21 Mär 2019 16:15 (1% bewerkt)
    http://verticaldissidents.net

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro