ha tim, heb je nagedacht over nederlandse gidsen als Roeland van Os, Jelle Staleman, Boris Textor of anderen? Naar mijn weten bieden ze curssussen aan en iets specifiek naar wens in elkaar zetten kan waarschijnlijk ook wel! Ik dacht dat via mountain network ook c1 curssussen worden gegeven maar dat weet ik niet zeker.Raoultn op 1 dec 2018 16:39
Mountain network is deels van Jelle Staleman en hij werkt oa samen met Boris Textor. Dus hier staat twee keer hetzelfde.
Als je meer focust op zelfstandigheid kan je ook leren voorklimmen en werken met mobiele zekeringsmiddelen lokaal in bv. de Ardennen. Dan kan je zelfstandiger grote technische tochten ondernemen in de Alpen. Als je meer je tijd neemt om alles onder de knie te krijgen ben je minder afhankelijk en dus goedkoper uit.surging op 3 dec 2018 18:01
Dit kan op diverse plaatsen in de Ardennen. Er zijn veel aanbieders (waaronder Mountain network).
Maar als je in de Ardennen zelfstandig outdoor voorklimmen (single pitch en daarna evt multi pitch) wil leren moet je eerst je NKBV/KBF klimvaardigheidsbewijs indoor voorklimmen hebben gehaald. Bij veel, maar niet alle, hallen mag je daar pas na het behalen van je toprope aan beginnen.
Soms kun je met klimvaardigheidsbewijs toprope in de Ardennen wel al een introductie doen. Maar dat is geen opleiding voor een single pitch klimvaardigheidsbewijs. Daarnaast moet je, afhankelijk van de opleidende organisatie, vaak een weekend-klimkaart+verzekering of bij de NKBV een klimjaarkaart halen of lid van de KBF zijn.
Kortom; voor je je single pitch hebt gehaald zit je, alleen voor de cursussen, al aan het budget van
@Tim3. Maar dan heb je ook meer.
*Nachricht bearbeitet durch Mars op 3 Dez 2018 19:16 (1% bewerkt)