Hi
@VeeT,
Ik ben in alledrie de gebieden meerdere keren geweest. Les Deux Alpes zou ik direct vergeten maar Serre Chevalier is zeker niet verkeerd. Ik ben daar ooit eens een groep van UCPA in een couloir tegen gekomen. Heel leuk terrein met best veel mogelijkheden. Het meeste freeride terrein bevindt zich daar trouwens ook boven 2000 m. maar als je perse de bossen in wilt, dan is eind maart wellicht aan de late kant. Nou heb je daar ook niet echt een gids nodig om het terrein te vinden maar qua veiligheid is het natuurlijk je eigen keuze. Bedenk wel dat je bij UCPA ook geen berggidsen krijgt maar skileraren.
La Grave blijft altijd een gok, of je nu in februari of in maart gaat. Ik dacht ook altijd dat het eind maart beter zou zijn om de couloirs te skien maar dat is niet perse zo. Wel kun je in la Grave t/m eind april de couloirs boven P2400 skien (Trifide, couloirs des Lac, Cote Fine, Pan de Rideau etc.). Maar de andere couloirs blijven een gok. Ik wil la Voute nog steeds graag skien maar ben er altijd op het verkeerde moment...
Kortom, ik zou m.b.t. Serre Chevalier in ieder geval de Britse schoolvakanties vermijden maar verder is het om het even.