Advies ski-keuze #durftevragen

• powderforce
    Beginner
    powderforce op 15 Dezember 2018 · 16:59
    Hi all,

De kerstdagen komen er aan en nieuwe gear is altijd leuk. Het punt is daar dat ik aanvulling van mijn eigen quiver niet eens meer t.o.v. mezelf verantwoord krijg, bijna net zo leuk is de quiver van de vriendin aanvullen.

Momenteel heeft ze naast piste-ski's een setje oude twintips voor wanneer we samen op pad gaan. Dit was in beginsel puur om wat te proberen maar sinds vorige winter is ze eigenlijk helemaal om en gaan we geregeld samen op pad de poeder in.

Nu hint ze al een tijdje dat ze toch wel graag wat meer float zou willen uit haar ski's, ik ben een aantal mogelijke opties tegen gekomen die qua karakter passen, maar ik twijfel over de maten. Het hoeft geen one-quiver ski te zijn, maar meerdere ski's meenemen op trips is meestal niet ideaal.

Huidige twintip: 112-85-112 @163cm , tip&tail kleine rocker, camber underfoot.

Optie 1: Fischer Ranger: 128-92-117 @171cm , tip&tail rocker, camber underfoot.

Optie 2: Blizzard: 128-97-115 @160cm, tip&tail rocker, camber underfoot.

Berijdster: 165cm, 60kg incl gear, skitechniek op piste erg goed, in de poeder nu 2 winters op pad, snelheid=fijn.

Keuze op deze ski's gevallen vanwege aanbieding/karakter past. Mijn concrete vraag; zouden jullie de extra lengte van de Fischer nemen ( en een iets smallere waist tov Blizzard), Of de iets bredere Blizzard met een stuk minder lengte?

Ik zou zelf voor de Fischers gaan maar vraag me dan weer af of de 7mm extra breedte t.o.v. haar huidige ski wel de moeite is, en of ik dan niet beter kan kiezen voor een geheel andere ski van 100mm+.

Alle adviezen welkom, waarvoor grote dank!

• Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 15 Dezember 2018 · 19:01
    Waar worden ze voornamelijk bij gebruikt? Heup diepe poeder, stijle lijnen, touren, of ga je niet achter de poederalerts aan en rijd je meer verspoord terrein of met minder sneeuw? Wat mij betreft is 100mm+ alleen interessant als je voornamelijk in serieuze poeder rijdt, niet voor willekeurig ander terrein. Met 92mm en dat gewicht heb je al leuke float. Voor het surfgevoel zou iets breder kunnen, dat is ook een groot deel persoonlijke smaak. Voor stijleren lijnen zou ik liever een maatje langer hebben, maar 160 voor iemand van 165 is ook niet verkeerd. Succes!
  • hild3299
    hild3299 op 15 Dezember 2018 · 19:03
    Hallo
    Ik heb steeds een paar pure pisteskis ,dynastar intense12 op dit ogenblik ,en wil poeder of allround skis erbij dus ik heb geskied op:
    Dynastar cham 97 :vond ik een echte slappe ski ok in poeder maar bij een beetje snelheid ging ie zwabberen
    Zag slap 102 denk ik, was leuk in poeder maar idem cham 97 bij snelheid
    Blizzard black pearl ik denk 97cm weet niet meer exact was een.echte goede ski in alle omstandigheden,maar hij doet het niet zonder dat je het vraagt.
    En nu heb ik dps nina pure carbon.99cm en.tot hiertoe is dit de meest allround ski die ik had.In feite is deze ski genoeg voor alles.Snel carven ,buckels ,poeder allles gaat even vlot.
    Ik snowboard en ski ongeveer 100 dagen per jaar in Cham
    Hopelijk kan je hier iets mee😊
  • Slim
    Tourist
    Slim op 17 Dezember 2018 · 16:16
    De ene rocker is de andere niet. Bijna alle skis (in dit segment) zijn tegenwoordig rocker-camber-rocker.
    Dus ook al is die Ranger slechts een paar mm breder dan haar huidige skis, als de rocker veel dieper is dan zal hij het toch wel veel beter doen in de diepe sneeuw. (Maar mischein is het wel minder diepe rocker)

Mijn vrouw skiet op de K2Fullavit (95mm) (Dames versie van Pinnacle 95ti).
    Die doet het echt heel goed in wat diepere sneeuw (voor zo’n smalle ski). Volgens reviews zijn dat zo ongeveer de beste skis in diepe sneeuw in die breedte. Maar, topsnelheid is niet de sterkste kant van die ski.

Ik vermoed dus, dat ski’s die het beter doen op snelheid op een harde piste, (stijver, minder rocker) het slechter doen in de diepe sneeuw. Als ze dus iets wil dat goed is voor hoge snelheid EN voor diepe sneeuw dan is het misschien beter om in de 100-105mm categorie te kijken.
    *Nachricht bearbeitet durch Slim op 17 Dez 2018 16:18 (10% bewerkt)
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 17 Dezember 2018 · 16:42
    Wat ik een fijne ski vind zowel in poeder als op de piste (makkelijk draaien, maar toch veel grip/controle) is de rossignol; check bijvoorbeeld de sky of de soul 7. En ook nog in de aanbieding: https://www.snowcountry.nl/rossignol-sky-7-hd-w.html...

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro