Vraag aan de Kingpin community

• El-Andres
    Beginner
    El-Andres op 27 Januar 2019 · 11:29
    Na aanvankelijk tevreden te zijn geweest over de afdaalcapaciteiten van de Marker Kingpin, stapelen nu ik meer ga touren de teleurstellingen zich op.
    Het is namelijk zo dat mijn schoen steeds uit de binding schuift in tour modus. Ik dacht dat dat niet gebeurt als de binding op "walk" staat. Als de ski niet plat op de sneeuw ligt, bijvoorbeeld bij het traverseren, schuift de schoen al uit de binding. Ook als je door iets hardere sneeuw stijgt en je kunt de ski niet recht in de sneeuw stampen. Het gevolg is dat ik in feite alleen loodrecht naar boven lopen kan, spitzkeren kan ik vergeten.

Herkent iemand dit? Kan het aan de relatief brede ski van 108mm liggen? Ik gebruik de K2 Pinnacle als skischoen en de Soul7 HD als ski. De binding is van het seizoen voor de terugroepactie, dus daar zal het ook wel niet aan liggen.

Alvast bedankt!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 27 Januar 2019 · 11:33
    Herken dit niet, gebruik de kp13 op 116 brede latten
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 27 Januar 2019 · 12:20
    “ Ik dacht dat dat niet gebeurt als de binding op "walk" staat”

Op walk zetten dus!

Heb ze zelf ook op nog bredere ski staan en herken dit zeker niet.
    xs2arjan
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 27 Januar 2019 · 12:23
    Herken dit ook niet. Gebeurt dus als ie op walk staat? In dat geval lijkt er iets niet goed met de veren of het spuitmechanisne oid. Even langs een dealer dan...
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 27 Januar 2019 · 14:14
    Het ligt misschien aan je schoenen.
    Ik heb in december van Martijn Schell vernomen dat de tech inserts vd pinnacles niet 100% juist staan nodat iemand vd groep problemen had met deze combinatie.
    Ik heb ook problemen gehad met het instappen, dikwijls moest ik de voorkant in Walk mode trekken voordat de pinnetjes in de inserts schoten. Met mijn nieuwe schoenen geen enkel probleem mee. Heb nu wel een wtr zool ipv de alpiene van pinnacle.
  • Dennisvl
    Advanced
    Dennisvl op 27 Januar 2019 · 15:25
    Je moet ze terug sturen naar Marker, ze zijn bekend met dit probleem.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro