Tripreport: Birthday bluebird

• Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 27 Februar 2019 · 11:14
    In een topic van Morris en mij over het ski onderhoud (https://wepowder.com/nl/forum/topic/261832), gaf ik jullie als extra reden om je materiaal door mij onder handen te laten nemen, dat de euro's in het witte goud gestoken worden. Belofte maakt schuld, dus bij deze weer een tripreportje van een heerlijk weekend.

Maandag was mijn verjaardag. Laat ik nu een hekel hebben aan standaard verjaardagen en het liefst niet thuis zijn. Zo gezegd, zo gedaan stappen @ERES en ik vrijdag avond 20 uur in de auto richting het Sellraintal. Na een vlugge rit komen we om 4:30 aan bij de parkeerplaats Eisbrucke in Sellrain. Gauw duiken we in de slaapzakken om om 6:00 door de wekker wakker geschud te worden. Het is nog donker, maar de lucht is kraakhelder. We stappen de kou in en beginnen het grote pak feest.

2.5 uur lang lopen we in alle rust en stilte omhoog door het Forschertal richting de Potsdamer Hutte. Het weer is geweldig. Temperatuur rond nul en de sneeuw wordt beter met de hoogte. In het dal is het behoorlijk voorjaar.

Ik meld mij even bij de Huttenwird Kerstin, we drinken gauw een kop koffie en maken ons klaar voor de volgende 1000hm richting de Roter Kogel.

Onderweg geweldig weer. De sneeuw heeft wel wat last van instraling

Een tevreden @ERES

's Middags oefenen we nog even wat touwtechnieken en na een heerlijke huttenavond vroeg naar bed. De volgende ochtend staan we op tijd op om twee topjes te doen! Opnieuw is het geweldig weer...

Het topje is hevig onder invloed van zon geweest. Complete umwendlung en een dikke laag suikersneeuw. Na een uur proberen moeten we helaas besluiten 50hm onder de top om te keren.

Onze sporen nog te zien vanaf een afstandje
    We hebben een heerlijke afdaling

We eindigen de dag in stijl

De maandag begint met een verassing, als Kerstin een flesje sekt heeft klaar gezet bij het ontbijt. Het is opnieuw strak blauw, geweldig! Vandaar willen we de Lisener Villerspitze beklimmen. Een pittige tocht die alleen bij stabiele omstandigeheden gelopen kan worden. Gelukkig is dat het geval. We vertrekken vroeg, want een groot deel van de tocht is de hele dag in de zon. Dat heeft als gevolg dat de sneeuw snel zacht wordt, zeker lager op de tocht. Het lopen is zwaarder en net als de zondag moeten we de hele tocht sporen.

Onderweg een stijl stuk klimmen (~45gr)

De top in zicht na de eerste 800hm

Graatje over

En het laatste stuk...

Na flink overwegen besluiten we om een ander couloir af te dalen. De helling ligt ruim boven de 45gr, maar de omstandigdheden staan het afdalen toe. Mijn skistok is helaas gebroken bij het klimmen, dus ik moet afdalen met pickel plus skistok. Bij de afdaling verplaatsen we erg veel sneeuw en de sneeuw is zacht, echter alles gaat goed en de kick en smile zijn groot !

We besluiten de dag met een drankje plus taartje bij de Potsdamer Hutte. Daarna dalen we af naar de auto om rond 17 uur weer in de auto te stappen. Om 01:00 rijden we Hoofddorp weer in. Geslaagde drie dagen!

• markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 27 Februar 2019 · 13:06
    Klinkt idd als n geslaagde trip! Goed report!
  • Slim
    Beginner
    Slim op 27 Februar 2019 · 13:38
    mooi hoor!
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 27 Februar 2019 · 13:44
    Lekker mannen! mooi stukje toeren daar
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 27 Februar 2019 · 14:19
    Gave trip hoor! En nog gefeliciteerd 🎂
  • Mars
    Tourist
    Mars op 27 Februar 2019 · 17:24
    Mooi dit!
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 27 Februar 2019 · 17:38
    Gefeliciteerd.. met je verjaardag en een geslaagde trip.
    May the powder be with you.
  • ewoud.melis
    Tourist
    ewoud.melis op 1 März 2019 · 16:49
    Meesterlijk Luuk! Ik kijk uit naar ons tripje 😉
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 1 März 2019 · 17:43
    Een mooie trip, lekkere beelden.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro