Februarie vakantie 2020 in de Alpen

• Slim
    Beginner
    Slim op 6 März 2019 · 23:03
    vorig jaar was Montgenevre-briancon 15 min. rijden..... rijdt ook een bus.

Wel veel (sfeervolle) oude liften in Montgenevre. Veel mooie toeren invde omgeving, maar auto dan wel handig.Net over de grens met Italie lekker goedkoop koffie drinken.
    Serre chevalier is groter, wat meer ontwikkelt, maar ook leuk.maaike.bb op 6 mrt 2019 20:03

Ik houdt van koffie, vooral espresso, hebben ze dat in Italië? 😉
    Dat van die oude liften had ik ook in weather to ski over gelezen, maar tegelijkertijd stond er dat je nooit lang hoefde te wachten bij de lift. Dus als het alleen om het design van de liften gaat, dan kan het mij niks schelen. Als het maar niet tot lange wachtrijen lijdt.
  • Slim
    Beginner
    Dubbel
    *Nachricht bearbeitet durch Slim op 6 Mär 2019 23:16 (99% bewerkt)
  • Slim
    Beginner
    Dubbel
    *Nachricht bearbeitet durch Slim op 6 Mär 2019 23:15 (99% bewerkt)
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 6 März 2019 · 23:10
    Ik zou aanraden om in Vauban (het oude deel van Briancon) te verblijven. Dat is bijzonder mooi en je hebt alles bij de hand. Van daaruit zijn 5 skigebieden binnen 10-15 minuten rijden bereikbaar. Maar goed, dan heb je wel een huurauto nodig. Als je in Montgenevre verblijft, ben je minder flexibel en pak je ook minder cultuur mee.
    'Skiing is the best way in the world to waste time' - Glenn Plake
  • Slim
    Beginner
    Slim op 6 März 2019 · 23:17
    Huur- of leen auto is op zich geen groot probleem. Als het niet hoeft dan liever niet natuurlijk.
  • maaike.bb
    Beginner
    maaike.bb op 7 März 2019 · 18:32
    We waren in maart....geen rijen voor de lift, maar de liften zijn wel traag. Voordeel is dat je vlak bij de piste bent als je in montgenevre verblijft. Toerskien kan makkelijk in Italie (voiral vanuit Thures erg de moeite waard), in het dal van Nevache, en richting col d' isoire of de col de Lautaret, allemaal binnen 20min tot 1 uur rijden. Ook in montgenevre leuke touren en freerides te doen.

Maar er zijn natuurlijk zo veel mooie plekken te vinden....

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro