Union strata M or L?

• frederic_smets3890
    frederic_smets3890 op 13 M盲rz 2019 路 19:57
    Beste,

Wie o wie kan mij helpen? 馃槂

Ik heb de union strata bindingen maat L besteld voor op mijn libtech terrain wrecker 157.
    De bindingen (footbed) steken, na alle aanpassingen, zowel aan hiel- als teenzijde 1,5 cm uit. Is dit te veel voor toe- or heeldrag?

De Strata is een hele nieuwe binding een aangezien ik op internet niet veel info omtrent dit probleem tegenkom is mijn vraag: zal ik ze ruilen voor een medium?

Mijn boots zijn salomun malamutes van 2012 en ik heb schoenmaat 45 (10.5 US).

Ook heb ik de highbacks parallel gezet met de rand van het board. De strata heeft echter maar 2 gaatjes onderaan de highbacks ipv 3 zodat de highback niet volledig tegen de hielcap komt, maar er een kleine spatie is. Is dit erg?

Ik zou graag vele foto鈥檚 willen trekken, maar mijn gsm heeft het helaas begeven. Ik probeer er zo spoedig mogelijk enkele te posten.

Alvast bedankt!

馃

Fr茅
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 13 M盲rz 2019 路 20:32
    Ik denk dat je bij schoenmaat 45 toch moet gaan nadenken over een wide board. Toe- en heeldrag komt immers door de maat van je schoenen. De binding koop je op basis van schoenmaat dus het probleem komt echt voor uit de schoenen en niet zozeer de binding.

Heb je nog niet eerder problemen gehad met toe- en heeldrag op normale boards?
  • SimonVen
    Beginner
    SimonVen op 13 M盲rz 2019 路 21:09
    Ik heb vroeger met mijn maat 44,5 ook altijd normale board gereden, sinds 2jaar een wide versie van de burton flight atendant, ik wil niet meer terug馃槂 nooit meer een keer gehapt door toe/heeldrag, voorheen was dit vaker wanneer je hard carvede, zeker in zachtere sneeuw.

Zoals Victor zou ik ook uitkijken naar een wide versie van board, helpt enorm!
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 14 M盲rz 2019 路 10:20
    Aangezien je Malamutes rijdt...
    check dit eens: https://powfinder.com
    Met de 157 heb je dan nooit meer toe- en heeldrag.
    May the powder be with you.
  • frederic_smets3890
    frederic_smets3890 op 14 M盲rz 2019 路 23:40
    Beste allemaal,

Hier zijn de foto鈥檚, ik hoor graag jullie mening over de uitsteek van de footbeds en de stand van de highbacks tov heelcup. Alvast bedankt!馃
  • frederic_smets3890
    frederic_smets3890 op 14 M盲rz 2019 路 23:43
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 14 M盲rz 2019 路 23:49
    Dit gaat gegarandeerd toe drag opleveren (als je een beetje op je kanten gaat snijden).
    Maar ik weet niet of het met een M beter gaat worden omdat de heelcup in de regel dan korter/kleiner is waarmee je nog meer toe drag zult gaan krijgen vermoed ik.
    May the powder be with you.
  • robbert
    Advanced
    robbert op 15 M盲rz 2019 路 08:18
    Dat ziet er niet fijn uit. Waarschijnlijk toe en heel drag zodra je op de kant gaat staan of een stukje moet traverseren. Highbacks zouden inderdaad parallel met de kant moeten lopen. Ziet er bij jou prima uit. Maar die oversteek bij tenen en hiel is problematisch. De combi (board, binding en schoen) die je nu hebt past helaas niet goed bij elkaar. Goedkoopste en makkelijkste is een ander board kiezen bij deze schoen en binding. Iets met een waitse van 270 zal denk ik goed komen.
  • BASC
    Advanced
    BASC op 15 M盲rz 2019 路 08:59
    Gewoon een wide board kopen. Ben je van het probleem af.
    www.firsttours.nl

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro