G3 ion: heel risers klapperen

• kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 17 März 2019 · 19:17
    Ik heb G3 ion bindingen op mijn Atomic Backland drifer 95 ski's. Van 1 binding zitten de heel risers los. Met skinnen kunnen ze vanzelf per stap wel of niet onder mijn hak komen, erg onhandig. Ze zijn 2e hands, maar niet veel gebruikt. Dit ligt niet aan slijtage lijkt mij.

De heel risers hebben een beetje frictie door het plaatje eronder waar een veer onder lijkt te zitten (of 't plaatje zelf is al voldoende). Dit plaatje lijkt wat dieper te liggen dan bij de andere ski waar de heel risers gewoon op hun plek zitten. Herkent iemand dit probleem?

Mijn idee zou zijn om de heel turrets uit elkaar te halen, en mocht ik niets afwijkends vinden het plaatje onder de heel risers wat te verdikken. Dat zal 't probleem wel oplossen (een kartonnetje als test werkt ook al).

Hier nog een filmpje van 't probleem:

*Nachricht bearbeitet durch kjiratsiekoedel op 17 Mär 2019 19:25
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 März 2019 · 19:45
    Bij mij is er ook 1 los. Ik dacht dat een veertje losgeschoten is. Wel gevraagd of het makkelijk te repareren is, maar niemand kon mij daarop het antwoord geven. Dus maar even zo gelaten
    Ik dacht dat het een probleem zou zijn met lopen, maar tot nog toe geen problemen mee gehad. Alleen op vlak en stand 1 gebruikt. Mogelijk bij stand 2 is het gevoeliger. aan de andere kant moet je glijden en niet optillen waardoor het schudden wel mee valt. Een stukje karton om te klemmen is wel een goed idee trouwens. Maar reparatie nog beter. Ben benieuwd of je het zelf kan repareren.
    Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 17 März 2019 · 21:27
    Ik ben nog niet ervaren. Ik weet dat ik moet glijden, maar af en toe klappert t. En ik vind t irritant als dingen niet werken zoals t moet.

• ieism
    Tourist
    ieism op 17 März 2019 · 21:38
    Er zit als het goed is een plastic plaatje, daaronder zit een gebogen rechthoekige veer. Het kan zijn dat de veer weg is of gebroken, het kan ook zijn dat het plaatje een barst heeft dat zou je aan de buitenkant kunnen zien.
    Ik zou toch even contact opnemen met een dealer als je het permanent zou willen repareren. Voor een tijdelijke fix zou ik een dun zacht stukje rubber nemen, bijvoorbeeld een stukje uit een binnenband of nog dunner.

*Nachricht bearbeitet durch ieism op 17 Mär 2019 21:45 (1% bewerkt)
    splitfest.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 März 2019 · 21:44
    De veer valt er overigens ook wel eens helemaal uit. Het is een plastic ding dus dat is niet ideaal. Als je langs een lijstenmakerij gaat en een veer voor achterin een alulijst vraagt heb je iets dat je makkelijk op maat kan zagen. Of trek er bij de ikea 1 uit een lijst (mag niet natuurlijk) Maar bijvoorbeeld zo'n rolveer uit een rolmaat of opwindspeelgoed zou ook moeten werken als je het precies op maat maakt.

Disclaimer : ik ben geen skiër, maar ik heb wel eens voor iemand zo'n binding gemaakt. Weet niet 100% zeker of het exact dezelfde was maar zo te zien wel.
    *Nachricht bearbeitet durch ieism op 17 Mär 2019 21:49
    splitfest.nl
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 März 2019 · 21:54
    Bedankt voor de tips. Voorlopig heb ik me er nog niet aan gestoord, maar misschien een stukje rubber bij de hand mocht het vervelend worden is wel een goed idee. Een veer precies op maat maken klinkt ingewikkelder dan de gereedschappen die ik tot mijn beschikking heb.
    Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 17 März 2019 · 23:33
    De veer valt er overigens ook wel eens helemaal uit. Het is een plastic ding dus dat is niet ideaal. Als je langs een lijstenmakerij gaat en een veer voor achterin een alulijst vraagt heb je iets dat je makkelijk op maat kan zagen. Of trek er bij de ikea 1 uit een lijst (mag niet natuurlijk) Maar bijvoorbeeld zo'n rolveer uit een rolmaat of opwindspeelgoed zou ook moeten werken als je het precies op maat maakt.

Disclaimer : ik ben geen skiër, maar ik heb wel eens voor iemand zo'n binding gemaakt. Weet niet 100% zeker of het exact dezelfde was maar zo te zien wel. ieism op 17 mrt 2019 21:44

Bedankt voor de info & tips! Ik zal 'm binnenkort eens openen en de andere evt als voorbeeld gebruiken.
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 18 März 2019 · 11:08
    Kijk meteen ook ff of je voor deze recall in aanmerking komt.
    https://www.wildsnow.com/22810/g3-recall-ion-defect/...
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 18 März 2019 · 12:55
    Had ik al gezien. Volgens mij niet
  • svenk
    Advanced
    svenk op 18 März 2019 · 15:01
    Waarschijnlijk is het veertje eronder door harde klap / val eruit geknald en dan heeft het idd geen weerstand meer. Melden bij de dealer / winkel is vermoedelijk de beste oplossing.
    *Nachricht bearbeitet durch svenk op 18 Mär 2019 15:01 (4% bewerkt)
    If in doubt, don't go out!
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 18 März 2019 · 23:24
    Zelf doen is ook leuk!
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 19 März 2019 · 18:47
    Ik had nog stukje verenstaal liggen om vloerplanken mee op de plek te houden. 't Was ff proppen, maar de risers blijven nu op hun plek.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 März 2019 · 21:26
    Perfect! Goed bezig.
    splitfest.nl

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro