Poederalert #21: waarheen te gaan?

• pieterjanbeyts
    Beginner
    pieterjanbeyts op 3 April 2019 · 13:13
    Zou het in puy saint Vincent ook goed te doen zijn vanaf vrijdag ? allesinds geen snowmageddon zoals is zwitserland...
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 3 April 2019 · 14:38
    @pieterjanbeyts waarom zo ver weg? Ze hebben daar niet echt de allerbeste winter. Daarnaast zal de verse sneeuw (in grote hoeveelheden) zich snel zetten. Ik verwacht zaterdag fantastische condities in Zwitserland.
    May the powder be with you.
  • Yeu
    Beginner
    Yeu op 3 April 2019 · 15:35
    Wij gaan morgenmiddag uur of 15 met 2 pers vanaf Amsterdam naar Engelberg, zondagmiddag terug. Is er nog iemand die een lift nodig heeft en de benzinekosten wil delen?

*Nachricht bearbeitet durch Yeu op 3 Apr 2019 15:37 (6% bewerkt)
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 3 April 2019 · 17:37
  • 49
    Advanced
    49 op 3 April 2019 · 17:39

Nu, ❄ op 1111m
    *Nachricht bearbeitet durch 49 op 3 Apr 2019 17:40 (2% bewerkt)
    montagna bianca, ti amo
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 3 April 2019 · 20:12
    oj oj, tempting powder-alert! Helaas net de winterbanden eraf gehaald ;-~
    Iemand een plekje vrij in een auto nach der Schweiz? Bijvoorbeeld donderdagavond/nacht rijden naar bijv. Engelberg en zondagavond weer terug? Ik heb te bieden: rijbewijs, een extra airbag, 3-eenheid en een Landeslehrer-opleiding incl. off-piste gids...
    Met klein voorbehoud want moet wel 2 afspraken cancelen en kinderopvang regelen ;!.
    Grtz
    Boarderbuis op 2 apr 2019 10:48

Je hebt een PM!
    winter is definitely coming!
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 3 April 2019 · 21:57
    @meteomorris verwacht je dat de condities in hochgurgl vergelijkbaar gaan zijn als in Zwitserland? Wij denken eerder die kant uit te gaan...
    knowledge is powder
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 3 April 2019 · 21:57
    @meteomorris verwacht je dat de condities in hochgurgl vergelijkbaar gaan zijn als in Zwitserland? Wij denken eerder die kant uit te gaan...
    knowledge is powder
  • JelmerD
    Advanced
    JelmerD op 4 April 2019 · 01:11
    @meteomorris, Dank je wel voor de tips. Net klaar met werken en morgen in de auto naar Andermatt 😀. ZIN IN! 😀.

Mochten er nog mensen in de buurt en een gids willen delen. Stuur me een PM
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 4 April 2019 · 07:26
    @3zel reken op 60-100 cm verse sneeuw. Lawinegevaar ook naar GROOT
    @JelmerD vandaag zal veel zo niet alles gesloten blijven. Vrijdag zonnig en dan zullen ze delen gaan opengooien. Check even of de weg open is voordat je die kant op rijdt.
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 4 April 2019 · 07:41
    @JelmerD volg deze site: https://www.tcs.ch/de/tools/verkehrsinfo-verkehrslage/aktuelle-lage.ph...
    Weg naar Andermatt is op dit moment gesloten

• nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 4 April 2019 · 12:27
    @KrisL en @Boarderbuis: Hebben jullie al concrete plannen en nog een plek over. Ik heb net mijn agenda voor vrijdag leeg geveegd en kan tot en met dinsdag in de Alpen zijn. In de aanbieding: rijbewijs, veel tourervaring, 3 eenheid, Lawine II Snowsafety en materiaal en (dit jaar beperkte) conditie om waar nodig te vellen. De camperbus die ik meestal gebruik heeft helaas geen sneeuwkettingen.

@3zel: jaren geleden hebben we elkaar wel eens vaker gesproken en afgesproken om ooit nog eens samen te gaan rijden. Komende dagen misschien?
    *Nachricht bearbeitet durch nzwarts op 4 Apr 2019 12:27

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro