Nóg meer plezier in de sneeuw!

• tomanthonie
    tomanthonie op 20 Juni 2019 · 16:32
    Beste wintersportfanaten!

Mijn naam is Anthonie en ik ben momenteel bezig met mijn afstudeer onderzoek. Een onderdeel van mijn onderzoek is erachter te komen in welke maten men zich irriteert aan sommige wintersport omstandigheden. Graag zou ik jullie hulp hierbij krijgen.

De enquête is in opdracht van wintersportgebied Saalbach Hinterglemm. Voor hun doe ik een onderzoek naar het afnemende aantal wintersporters. De resultaten uit de enquête worden ook gedeeld met andere wintersportgebieden om zo uw wintersport ervaring te verbeteren.

De enquête duurt enkel 1 minuut! Tevens mag ik €100,- verloten onder de respondenten.

Alvast bedankt voor uw hulp!

De link;
    https://forms.gle/PbFm7rKS2KfsZsUUA

Met vriendelijke groet,

Anthonie Post

*Nachricht bearbeitet durch tomanthonie op 20 Jun 2019 17:10 (100% bewerkt)
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 20 Juni 2019 · 16:48
    Hi Anthonie, ik heb m ingevuld.
    Wel ff een opmerking over de laatste vraag: Wat zou u over hebben om nooit meer te hoeven prikken of lopen op een te vlak stuk?

Ik moest verplicht iets aankruisen, dus heb de laagste optie gekozen, 50-75; anders kon ik het formulier niet insturen... Ik heb hier echter geen cent voor over, en zou eerder 50-75 euro betalen om minder infrastructuur/liften/lopende banden etc in skigebieden te zien staan. Dan blijft er vanzelf meer ruimte over voor de 'bergbeleving', en winterSPORT.

Waarschijnlijk zijn er meerderen die er zo over denken, dus voordat je concludeert dat er waarde / willingness-to-pay is voor een of andere technische oplossing zou ik eerst je survey-ontwerp tegen 't licht houden..

succes met je afstuderen!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 20 Juni 2019 · 17:02
    +1 Jaap, haha. Geen cent! Ik vul hem ook even in.
    *Nachricht bearbeitet durch Tim3 op 20 Jun 2019 17:02 (32% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • tomanthonie
    tomanthonie op 20 Juni 2019 · 17:18
    Ha Jaap,

Daar zijn ze van op de hoogte. Het gaat hier niet om extra infrastructuur/liften/lopende banden. Ze gaan dus kijken of er andere oplossingen zijn. Ervoor zorgen dat de te vlakke ski pistes beter begaanbaar zijn. Ze willen zien of die pijn van hun consument er werkelijk zit. Vandaar is er gevoelsmatig een prijs aan gegooid. Niet dat dit er betaald voor gaat worden natuurlijk! Bedankt voor de tip, ik ga kijken of ik het anders op kan stellen.

Bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Anthonie
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 Juni 2019 · 18:16
    Ik stel voor dat er dames in Oostenrijkse klederdracht de gestrande snowboarder over de vlakke stukken duwen. Een andere optie is een waardebon voor een wax beurt uitdelen aan degene die stil blijven staan.
    splitfest.nl
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 21 Juni 2019 · 07:50
    Ligt misschien voor boarders helemaal anders, maar om dit als de grootste ergernis te zien voor wintersporters vind ik bezopen/erg kort door de bocht . Bovendien wordt er eerst uitgebreid gevraagd waar men zich aan ergert. Vervolgens wordt doodleuk gesteld dat dit het belangrijkste issue zou zijn en daar alleen op door gegaan. Laat dan die eerste 80% van de vragen maar zitten lijkt me. Heb geen verstand van het opstellen van een fatsoenlijke enquête maar dit komt nogal belachelijk over.

Hiernaast volledig met Jaap eens.

Zo, moest ik even kwijt, zal voor die 100 EUR wel niet meer in aanmerking komen 😉
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 Juni 2019 · 08:13
    Ik stel voor dat er dames in Oostenrijkse klederdracht de gestrande snowboarder over de vlakke stukken duwen. Een andere optie is een waardebon voor een wax beurt uitdelen aan degene die stil blijven staan.
    ieism op 20 jun 2019 18:16

Of allebei. En als je dan eerst in't dorp over 't asfalt naar de lift jekkert, weet je zeker dat je die klederdracht hulp nodig hebt, en dan kunnen ze je zo het wax-hok in duwen 😉 Goed idee Ivar 😀
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • 49
    Advanced
    49 op 21 Juni 2019 · 09:15
    Het irriteert mij allemaal mateloos, het zou beter zijn als ik mij daar niet teveel aan zou ergeren. #taalpurismeproleet #sorryhoor
    montagna bianca, ti amo
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 21 Juni 2019 · 10:02
    @tomanthonie ik denk dat je bij de verkeerde doelgroep zit. Wij vinden een beetje hiken geen probleem en blijven als het kan liefst zo ver mogelijk van de pistes. De momenten dat ik op de pistes kom erger ik me regelmatig aan de infantilisering van de wintersporter en de aanbieder van wintersport.

Wat dat betreft kunnen we veel leren van Noord Amerika. Keurig gedrag in de liftrijen, nergens duwen en trekken, beschaafde après ski en bovenal is wintersport er nog echt een sport.

Wintersport is een sport, een beetje hiken hoort erbij. Dat gebieden als Saalbach Hinterglemm zich druk maken over te volle pistes hebben ze volledig aan zichzelf te wijten. Hellingen vol met highspeedliften zorgen nu eenmaal voor een sneller transport en dus ook meer mensen op de pistes.
    Ook inzake drank kan Saalbach Hinterglemm beter even goed in de spiegel kijken. Het is namelijk niet zo dat de doelgroep die drank massaal in een heupflesje de berg opzeult. Dat is het niet nodig, drank vloeit er rijkelijk bij de vele pitstops naast de pistes. Verder prepareren ze er de pistes zo goed dat zelfs de allergrootste beginner er nog naar beneden kan strepen.

Het wordt de wintersporter met andere woorden in de schoot geworpen. Het aanbod organiseert zijn eigen doelgroep en dat deze doelgroep wars is van wat klunen en staat te duwen en trekken bij de liften geeft het woord 'sport' een nieuwe dimensie. Wie ervoor kiest om zijn gebied te verkopen aan infantielen kan infantiel gedrag verwachten.

Als men er echt iets aan wil doen:
    * minder en vooral minder snelle liften
    * meer stukken hiken
    * minder drankaanbod op de berg
    * minder prepareren.

Dan nemen de klachten rap omdat het publiek zijn heil ergens anders gaat zoeken en echte wintersporters na verloop van tijd weer terugkeren.
    *Nachricht bearbeitet durch meteomorris op 21 Jun 2019 10:04 (1% bewerkt)
    May the powder be with you.
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 23 Juni 2019 · 10:10
    ieism op 20 jun 2019 18:16

haha sowieso moeten er dan ook zongebruinde gespierde heren in lederhosen bij klaar staan
    (gravity) I fought the law but the law won...

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro