Wat is jullie mening over deze matte goggle?

• Mariener
    Mariener op 7 September 2019 · 15:06

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie ervan vinden. Zelfs vind ik het super gaaf natuurlijk, maar wat vinden jullie er van?
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 7 September 2019 · 15:12
    Eh.. precies hetzelfde als praktisch alle andere goggles toch? Is er iets dat deze goggle menings-waardig maakt? Wellicht 'zie ik iets over het hoofd'..
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Mariener
    Mariener op 7 September 2019 · 15:19
    De lens is mat.
    't valt niet heel erg op, tot je iemand ernaast zet met een normale goggle.
    *Nachricht bearbeitet durch Mariener op 7 Sep 2019 15:55 (33% bewerkt)
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 7 September 2019 · 15:37
    Is lastig beoordelen als ik er nooit doorheen heb gekeken...
    gigiski.com
  • Steef
    Advanced
    Steef op 7 September 2019 · 15:39
    Heb je nou helemaal de moeite genomen om een accountje aan te maken om je brillenmerkje te promoten? Zet dat er dan bij joh! Dan word je hier vanzelf wel door verwezen naar de Fashion topics van het Viva en/of Libelle forum!
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • Mariener
    Mariener op 7 September 2019 · 15:53
    Ik moest wel even gniffelen toen ik je reactie las. Maar je hebt helemaal gelijk. Heb je wel even verder gekeken hoe dit kleine brillenmerkje uit nederland zoiets heeft geflikt? Dat is toch goud. oakley, dragon, smith, noem het maar. budget miljoenen, tal van miljoenen. dit merkje?

Ik vond het niet nodig om een link te plaatsen, topic sluit dan nog sneller dan ik dit kan typen. Is ook niet nodig toch. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden, want als we dit doorzetten in de toekomst is het wel leuk om te weten of dit gaaf genoeg is.

Dus kijk eventjes verder dan het promootje.

• Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 7 September 2019 · 15:58
    Nou wil ik het promo-praatje hebben ook. Waarom een matte bril? Wat is er mis met glanzend? Wat merk ik ervan als ik hem gebruik?

gigiski.com
  • Mariener
    Mariener op 7 September 2019 · 16:05
    Nou wil ik het promo-praatje hebben ook. Waarom een matte bril? Wat is er mis met glanzend? Wat merk ik ervan als ik hem gebruik?

Cheizz op 7 sep 2019 15:58

Het begon drie jaar geleden toen ik voor het eerst in aanraking kwam met deze lenzen. De ontwikkelaar van deze lenzen wist niet goed wat hij ermee aan moest. Zo heel mat waren ze toen nog niet. De techniek erachter is best ingewikkeld, want alles wat je wazig maakt, kijkt behoorlijk moeilijk. Maar als je deze lens voor je hebt dan merk je dat er geen verschil is tussen een normale lens, of een mat reflecterende lens.

Twee jaar geleden hebben wij met een Kickstarter campagne genoeg geld bijelkaar weten te krijgen om de lenzen in productie te brengen voor mijn zonnebrillen. Het idee daarachter was, en nog steeds is. Niet iedereen is gecharmeerd van in een zonnebril te kijken die reflecteert. Bij een ongespiegelde lens valt de reflectie nog wel mee natuurlijk.

Eventjes verder tot nu, in feite hebben we dezelfde gedachte erachter doorverwerkt tot een skibril. De matte look zorgt voor iets gaafs, iets anders, zonder het zicht aan te tasten.

Het valt in de categorie: waarom zou je een auto mat willen spuiten? Glimmend is toch ook goed? Nou omdat het kan. Kijk je rond op de piste, dan zie je helemaal niemand met zo'n bril, omdat ze niet bestaan =) Tot nu, althans.

*Nachricht bearbeitet durch Mariener op 7 Sep 2019 16:06
  • sanno
    Tourist
    sanno op 7 September 2019 · 17:12
    persoonlijk lijkt mij een lens waar ik goed door kan kijken en die prettig op mijn hoofd aansluit de top prioriteiten voor een skibril.

Hoe de buitenkant eruit ziet is aardig voor op het terras.

Aangezien iedereen zelf ook een bril draagt is schittering/reflectie niet relevant. Het is een oplossing voor een niet bestaand probleem.
    Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 7 September 2019 · 17:31
    Het is een oplossing voor een niet bestaand probleem.sanno op 7 sep 2019 17:12Je haalt me de woorden uit de mond.

Iets maken omdat het er nog niet is spreekt vooral mensen aan die bang zijn om niet uniek te zijn. Daar zijn er een hoop van, maar voor mij gaat het functionele boven uniek zijn.

Je kan je ook afvragen waarom het er niet is natuurlijk...
    En ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag: merk je er iets van, van dat matte, als je er doorheen kijkt? Positief dan wel negatief? Als het niks uitmaakt, dan voor mij liever niet de continue vragen of ik door die dingen wel wat zie.

Maar wel gemeend: succes met je merk en je goggles.
    gigiski.com
  • Mariener
    Mariener op 7 September 2019 · 18:39
    Vanuit de binnenkant merk je er niets van dat de buitenkant mat is. De helderheid is net zo goed als een reflecterende lens.
  • SneeuwHaas™
    Advanced
    SneeuwHaas™ op 7 September 2019 · 19:37
    Persoonlijk geen behoefte aan een matte ski bril, maar wel een leuk concept als dit inderdaad echt door jullie in Nederland is ontwikkeld.

Heb je wel even verder gekeken hoe dit kleine brillenmerkje uit nederland zoiets heeft geflikt? Dat is toch goud. oakley, dragon, smith, noem het maar. budget miljoenen, tal van miljoenen. dit merkje?

Een account aanmaken op Alibaba is zo gepiept en voor een paar duizend euro heb je zo je eigen ski bril op maat gemaakt naar jouw wensen, waarschijnlijk inclusief een matte lens als je het zo vragen. Dat hebben we al eerder gezien met een Nederlandse brillenmerk dat een Kickstarter deed voor een ski bril, wat achteraf dus gewoon om een lading skibrillen van Alibaba bleek te gaan.
    Rex Monte - Amor Nix
  • Mariener
    Mariener op 7 September 2019 · 19:58
    Dat accountje op alibaba is idd zo gepiept, en een logo op de zijkant plakken ook. Maar het is wel heel kort door de bocht om een matte lens ook zo te vinden is. Als dat zo zijn geweest dan had het sinds onze eerste kickstarter (en wellicht daarvoor) al lang en breed op de markt moeten zijn.

Maar ik begrijp wat je bedoelt.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 8 September 2019 · 17:59
    Maar dan de belangrijkste vraag waar iedereen hier op het wepowder forum benieuwd naar is....
    ....rij je ook meer, betere, en vooral diepere poeder met een matte skibril?!? Want dan wil ik er wel een paar van je proberen!
  • 49
    Advanced
    49 op 8 September 2019 · 21:03
    maar als ik mijn lippenbalsem op wil doen in de lift, hoe moet dat dan met zo'n matte skibril?
    montagna bianca, ti amo
  • Mars
    Tourist
    Mars op 8 September 2019 · 21:13
    maar als ik mijn lippenbalsem op wil doen in de lift, hoe moet dat dan met zo'n matte skibril?49 op 8 sep 2019 21:03

Voor gebruik de bril goed waxen en boenen?

Het wordt tijd dat we de poeder in kunnen.
    *Nachricht bearbeitet durch Mars op 8 Sep 2019 21:31 (3% bewerkt)
  • Brakkeman
    Beginner
    Brakkeman op 8 September 2019 · 21:51
    Een bril is in de 1ste plaats functioneel, nog veel meer bij een skibril, dan bij een zonnebril.
    De meeste hier hebben een bril die ze goed vinden naar hun wensen.
    Een bril hier promoten die anders is om anders te zijn , zonder usp, spreekt mij in ieder geval niet aan, en de manier van communiceren nog minder.
  • Mariener
    Mariener op 8 September 2019 · 23:09
    Maar dan de belangrijkste vraag waar iedereen hier op het wepowder forum benieuwd naar is....
    ....rij je ook meer, betere, en vooral diepere poeder met een matte skibril?!? Want dan wil ik er wel een paar van je proberen! Steef op 8 sep 2019 17:59

Hehe. Dat kan ik niet garanderen, maar hoe je ook beneden komt, opvallen zal je wel 😉
  • Mariener
    Mariener op 8 September 2019 · 23:09
    maar als ik mijn lippenbalsem op wil doen in de lift, hoe moet dat dan met zo'n matte skibril?49 op 8 sep 2019 21:03

Het wordt tijd dat we de poeder in kunnen.Mars op 8 sep 2019 21:13

Nog eventjes geduld, als je naar buiten kijkt dan merk je dat de zomer al zo goed als voorbij is =)
  • ERES
    Advanced
    ERES op 9 September 2019 · 11:28
    Van natte sneeuw naar matte sneeuw. Voelt dat dan alsof je met korrel 1000 rijdt?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 9 September 2019 · 13:11
    Ik ben wel benieuwd naar de optische prestaties van een matte lens. Mogelijk is de lichtdoorlatendheid en afbuigbaarheud totaal anders dan een lens met een gloss/spiegel coating. En een goede lens is wel zo prettig. ik kan mij een Kickstarter project herinneren van een paar jaar terug die uiteindelijk relatief dure brillen met niet al te beste lensen opleverde.
    @Mariener Waren jullie dat? Dan staan er nog wat onbeantwoorde vragen open.

Daarnaast absorbeert een matte lens meer warmte. Aangezien ik met een spiegellens soms al moeite heb om mijn hoofd koel te houden denk ik dat een matte lens de situatie zeker niet verbetert.
    Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
  • Mariener
    Mariener op 10 September 2019 · 01:14
    Onze brillen zijn nooit duur geweest, dus nee dat waren wij niet. De eerste kickstarter ging om onze zonnebrillen https://www.gadgetgear.nl/2017/03/nederlanders-maken-zonnebrillen-mat-... en die waren behoorlijk betaalbaar.

De lenzen zijn gewoon glad aan de buitenkant, maar de reflectie binnenin komt er diffuus uit. Dus het is niet zoals een matte verf of bv privacy film wat mat aanvoelt. Er komt dus wel reflectie vanaf, zo ook de zon, alleen deze is diffuus.

Het probleem met het creëren van deze look is idd behoud van de optische prestaties. Gelukkig zit dat wel snor, we hebben een extreem lage hazing en het heeft nagenoeg geen effect op de prestaties van de lenzen. Het komt er op neer dat tussen de spiegel coatings een aantal AR-coatings zitten.

• Mars
    Tourist
    Mars op 10 September 2019 · 09:27

Het wordt tijd dat we de poeder in kunnen.Mars op 8 sep 2019 21:13

Nog eventjes geduld, als je naar buiten kijkt dan merk je dat de zomer al zo goed als voorbij is =)Mariener op 8 sep 2019 23:09

Mijn vorige opmerking heb je kennelijk niet opgepikt. Dan iets directer.

Zonnebrillen met matte glazen. Het is weer eens iets anders. Een gadget. Ik stel mij daar iets bij voor wat online of bij tankstations in het rek ligt, niet bij een opticien.

We zijn bij Wepowder gewend de gebaande pistes te verlaten. Dan moet je je kennis en uitrusting op orde hebben. Daarvoor verdiep ik mij in spullen. Lees reviews en forums, spreek met anderen over ervaringen en leen spullen voor ze te proberen. Dan maak ik een bewuste keuze. Geen impuls aankoop. Ik denk de meeste op dit forum met mij.
    Als het even kan koop ik het dan in een goede gebruikte staat. Want waarom nieuwe grondstoffen, energie, etc. gebruiken als het al ergens ongebruikt ligt. Bovendien, budgetten zijn als alles andere eindig. Met hetzelfde budget kun je zo meer ondernemen.
    Ik zie behoudens dat het iets anders is geen reden deze bril te kopen. Sanno had het al mooi verwoord. Het is een oplossing voor een probleem dat er niet is.

Er is wel en ander probleem. Onlangs is het grootste containerschip ter wereld in Rotterdam aangekomen. Een grotere staat al op stapel. Waarom? Omdat we steeds meer consumeren en die spullen veelal uit China en omgeving halen. Met een beetje nadenken heb je veel daarvan eigenlijk niet nodig. Deze brillen zijn een goed voorbeeld. Je bent een markt aan het creëren. Ik gun je een leuk inkomen. Maar ik zit niet te wachten op weer een container met plastic meuk. Wil je het toch proberen met deze brillen moet je het zoeken waar mensen openstaan voor gadgets. Probeer ze te slijten waar veel toeristen op wintersport gaan en impulsaankopen doen. Wepowder lijkt mij niet het forum daarvoor.
  • ardt
    Advanced
    ardt op 10 September 2019 · 10:23
    Zo te lezen komt de winter eraan.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 10 September 2019 · 11:03
    Ik zal het wat positiever houden, ik vind het wel een leuk ding en veel succes ermee. Spiegelglazen en van die blauwe en gouden dingen zijn feitelijk ook grotendeels voor de look dus waarom dit niet? Dit ziet er best goed uit, en als de kwaliteit ok is zou ik het zeker rocken.
    Je oakley, smith of weetikveel komt ook allemaal uit China, het is niet zo dat iemand artisenaal brillen zit te knutselen in Antwerpen ofzo dus ma3lish.

*Nachricht bearbeitet durch ieism op 10 Sep 2019 11:11 (37% bewerkt)
    splitfest.nl
  • Mariener
    Mariener op 10 September 2019 · 11:09
    De basis begint met de kleur van de basis lens, die kan uit 1 kleur bestaan voor een breed lichtspectrum (meest voorkomende) of specifiek op de omstandigheden afgestemd, (zeg Prizm van oakley). De coating helpt om de lichtdoorlaat verder te reguleren, gelijkmatigheid, lichtniveau etc.

Het knappe is het behouden van de scherpte, zeker als je met diffuus licht werkt. Dat is goed gelukt dus dat maakt het dubbel zo bijzonder.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 10 September 2019 · 11:36
    Even wat anders: weet iemand misschien een leuk familie skigebied waar je dikke poeder kunt rijden? Liefst van 25 januari t/m 3 februari. Ik sta op het punt om te boeken maar ik wil zeker weten dat er poeder ligt!

Oh ja...nog een vraag: wat eten jullie het liefst na een dag keihard shredden? Een pasta of een lekkere tartiflette? Persoonlijk hou ik wel van een tartiflette maar je moet wel oppassen; niet gelijk een hap nemen als hij net uit de oven komt....dan hangen de vellen in je gehemelte en ski je de volgende dag met je bek open..!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 10 September 2019 · 11:51
    Dacht altijd dat iedereen in de Franse alpen met z'n bek open stond van mijn snowboard skills, blijkt het gewoon van de tartiflette te komen. Goeie tip wel, zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het gebied van skistokken die ik gemist heb voor 2020?
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 10 September 2019 · 11:57
    ...zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het gebied van skistokken die ik gemist heb voor 2020? ieism op 10 sep 2019 11:51
    @ieism Controlable-pitch tellers, dat gaat 'm helemaal worden in 2020. Dan kan je dus tijdens je afdaling de rotatie van je teller-bladen bijstellen vanaf het handvat. Bergop meer grip, bergaf meer slip, in plaats van de hele tijd horizontaal. Win-win, you heard it here first 😉
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 10 September 2019 · 11:57
    Het schijnt dat Leki met een mat-zwarte skistok op de markt komt, de LEKI SWITCH BLACK-MAT/WHITE. Absolute trend deze winter!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro