Hoe word jij fit voor de winter?

• markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 17 September 2019 · 10:57
    Wat is een goed Balance Board ? Een aanrader, iemand ?Patrick1973 op 13 sep 2019 12:00

Idem, Indo board is nogal een investering om een keer te proberen.Brakkeman op 17 sep 2019 08:46

Zo'n indo board is nou niet bepaald een technisch hoogstandje, volgens mij zeer makkelijk zelf te maken (heb t zelf nog niet geprobeerd)
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 17 September 2019 · 11:04
    Dat in oktober een beetje beginnen met hardlopen niet werkt, had ik al snel door. Zeker toen ik met touren begon merkte ik dat het hele jaar door bezig blijven echt nodig is. Nou ben ik wel een ouwe lul, zeg ik er eerlijk bij, dus dat heeft er ook mee te maken. Maar wat ik zoal doe:
    - 4 x per week 7,5km naar werk fietsen en weer terug. Rustig aan doen lukt nooit, dus dan maar een schoon shirtje mee 😉
    - 2-3 x per week klimmen (of boulderen). Dit werk steeds verslavender merk ik en ik heb een speelse uitdaging nodig. Sportschool is niks voor mij.
    - 1x roller basketball (ja dat is basketbal op skates... geen vragen stellen)
    - Hardlopen. Schiet er een beetje bij in door het klimmen. Maar probeer ik nog wel 2x per week te doen.
    - Heb ook het zwemmen weer herontdekt, maar dit lukt me nog niet élke week
    - Ook regelmatig op m'n indo boardje en als voorbereiding op het seizoen nog specifieke core- en beenspieroefeningen
    - Vakanties worden meestal in de bergen doorgebracht met hikes waarbij we de 1000hm stijgen meestal makkelijk halen. Dan probeer ik meteen het navigeren te trainen, hoewel dat tijdens wandelen veel makkelijker is dan in een geheel wit landschap.
    - Dan is september om de zomer gedag te zeggen en middels pieperfest of piepers-zoeken-met-vriendjes de focus op de winter te verleggen. Ik lees dan altijd weer de wepowder boeken en mijn aantekeningen van 't SSC door, om alles op te frissen.

Persoonlijk hoef ik niet meer persé bij de eerste dumpjes de sneeuw in om precies de redenen die @Erwin noemt. Ik ga dan liever in het naseizoen wat langer door.

*Nachricht bearbeitet durch Poedertijn op 17 Sep 2019 11:14 (2% bewerkt)
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 September 2019 · 11:21

Enorm in Form is tevens het thema van Splitfest dit jaar. Ik verwacht iedere avond een sessie.
    *Nachricht bearbeitet durch ieism op 17 Sep 2019 11:22 (63% bewerkt)
    splitfest.nl
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 17 September 2019 · 11:34
    Lekker deuntje wel. Ik doe mee.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 September 2019 · 17:48
    Enorm in Form is tevens het thema van Splitfest dit jaar. Ik verwacht iedere avond een sessie. ieism op 17 sep 2019 11:21Heb je het dan over het algehele gestel of specifiek de bierspier? 😀
    *Nachricht bearbeitet durch EmileHendrix op 17 Sep 2019 17:48
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 17 September 2019 · 21:49
    Wat is een goed Balance Board ? Een aanrader, iemand ?Patrick1973 op 13 sep 2019 12:00

Idem, Indo board is nogal een investering om een keer te proberen.Brakkeman op 17 sep 2019 08:46

Ik heb vroeger een heel goedkoop opblaasbaar balanskussen bij de Action gekocht en daar een snowboard opgelegd. Is balans houden te makkelijk, dan gewoon je ogen dichtdoen. Nog steeds te makkelijk? Dan squats met je ogen dicht. 😃

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar je zou ook kunnen proberen om gewoon een oud skateboarddek of plank op een stevige foamroll (blackroll) te leggen. Mijn foamroll heb ik bij de Action gekocht en is best stevig.
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 18 September 2019 · 16:20

Valt toch wel mee? Kost je 160 euro voor een originele versie en er zijn genoeg goedkope varianten op de markt.
    Het ding slijt bijna niet en gaat je hele leven mee. Als je er wekelijks 5 keer op staat, dat 10 jaar lang dan kost het je 6 cent per keer er op staan.
    En dan vermoed ik dat je 'm na 10 jaar ook nog steeds kunt doorverkopen.

Maar dan moet je m natuurlijk wel gebruiken 😉
    May the powder be with you.
  • Brakkeman
    Beginner
    Brakkeman op 19 September 2019 · 08:34
    Vooral die laatste zin is belangrijk 😃

Heb toegang tot een gym met veel van balans spullen dus het zou maar voor extra erbij zijn.

Misschien toch eerst de diy toer op.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 September 2019 · 10:01
    Een petfles met water vullen en een oud skate deck of plank en klaar ben je.
    splitfest.nl
  • henwildie
    Advanced
    henwildie op 19 September 2019 · 19:23
    Ontspanning, slapen, normaal dagelijks actief (tennis, wandelen, gym) zonder in het rood te gaan en je lichaam gezond voeden. Verder in winter zoveel mogelijk vriendjes blijven met de zwaartekracht....al gaat nieuwe powfinder split daar stokje voor steken
    Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 19 September 2019 · 21:30

Enorm in Form is tevens het thema van Splitfest dit jaar. Ik verwacht iedere avond een sessie. ieism op 17 sep 2019 11:21

Wel dat doet me denken aan een edit die ik ooit maakte van de Aerobic championships in de US:

Misschien een idee om een WePowder-Pro Aerobic team op te richten...😉 met bijpassende gesponsorde outfits natuurlijk.
    Denk dat we op die manier wel fit worden...haha

Maar serieus, mijn voorbereiding speelt zich tegenwoordig voornamelijk 's avonds en 's nachts af.
    Lange wandelingen met 7 à 8 kilo extra en stevig met diezelfde extra kilo's door de knieën gaan. Qua cardio en beenspiertraining kan het tellen.

Zo'n 4 maand oude baby die niet graag slaapt heeft dus zo z'n voordelen 😀
    Voorts zitten in die wandelingen steeds ongeveer 90 hoogtemeters (wij wonen in heuvelachtig gebied, bijna bovenaan de Muur van Geraardsbergen). Wat niet veel is maar alles bij mekaar loopt het snel op.

Daarbuiten probeer ik onze andere zoon zo vaak mogelijk naar school te fietsen, zit ik af en toe in het skatepark en ben ik vanaf oktober weer wat vaker in de klimhal te vinden.

Uitkijken is het dit najaar naar de Powfinder Split en natuurlijk de langverwachte nieuwe poeder-bijbel...
    Met de nieuwe baby zal mijn winter er dit jaar mogelijks wat anders uit zien maar enkele goed getimede PA's meepikken zit er wel in.

Peace!
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 19 September 2019 · 21:35
    ps: 10 jaar geleden ging zo'n foute Rocky training mij ook nog af...al had ik natuurlijk wel wat padding want een Stallone zal ik, voor degenen die me kennen, nooit zijn.

ter aanvulling...filmpje moest er crappy uitzien 😉 (naar het voorbeeld van Be Kind Rewind van Michel Gondry)
    Check ook de originele training sequens eens, blijft een classic...
    *Nachricht bearbeitet durch Pistenbulcky op 19 Sep 2019 21:37 (9% bewerkt)
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 21 September 2019 · 11:52
    De Oostenrijkers bereiden zich op een andere manier voor...

Stof tot nadenken:
    https://m.standaard.be/cnt/dmf20190921_04620461

Hoort natuurlijk ook thuis in dit topic:
    https://wepowder.com/nl/forum/topic/262287

• ShibbyDV
    ShibbyDV op 27 September 2019 · 13:49

Standaard weektraining
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 4 Oktober 2019 · 23:38
    Een petfles met water vullen en een oud skate deck of plank en klaar ben je. ieism op 19 sep 2019 10:01
    het werkt 😃
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 5 Oktober 2019 · 00:13
    Een petfles met water vullen en een oud skate deck of plank en klaar ben je. ieism op 19 sep 2019 10:01
    het werkt 😃pulverdude op 4 okt 2019 23:38

LOL.... iedere sessie kost je dan $5 aan tape 😉
  • ieism
    Tourist
    ieism op 5 Oktober 2019 · 13:04
    Een beetje snowboarder rijdt bindingless tegenwoordig toch?
    splitfest.nl
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 5 Oktober 2019 · 18:18

Een beetje snowboarder rijdt bindingless tegenwoordig toch? ieism op 5 okt 2019 13:04 Niet dat ik weet 😉
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 6 Oktober 2019 · 21:48
    Als je al een oud skatedeck hebt, dan zijn daar toch zo een stel bindingen opgezet met inslagmoeren??? 😀

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro