Teamleden gezocht voor de Patrouille des glaciers 2020

• wittelijnen
    Tourist
    wittelijnen op 1 Dezember 2019 · 23:59
    Erg tof project. Beetje zot wel.

Benieuwd naar de voorbereiding. Het hoogteprofiel is niet mis https://www.pdg.ch/en/the-race/race-course/
    Veelal boven de 2500m met de hoogste top op 3650m. "totaal 4000m klimmen, en circa 110km". Binnen 18u..

Deze is het toch? ->
    Race Z, Departure: Zermatt, Arrival: Verbier, Total length: 57,5 km, Height difference: +4386 m, -4519 m

Die voorbereiding is mooi om te volgen. Benieuwd hoe je de hoogte gaat ensceneren. In de praktijk blijft dat fit in NL iets anders is dan fit in de bergen. Daadwerkelijk veel trainen, omhoog, op hoogte (boven de 3000+) maakt het verschil denk ik (nu nog) als 'ervaringsdeskundige'. Vaardigheid en snelheid met ombouwen, touw, etc kun wel prima in NL/BE trainen.

Mooi project. Kunnen we allemaal iets van meekrijgen. Iedereen die in het terrein manoeuvreert. De traverseerders, de bootpackers, de lift assisted mini tourders, de dagtrippers en de meer daagse trippers (zonder psychedelica). 'Snelheid is veiligheid' heeft een goede ski(alpinist)vriend me ingeprent. Op de geplande tijd, daadwerkelijk de top bereiken kan een heel een route afdaal plan 180 graden veranderen. (liften netwerk dicht, donker, zonstand, instraling, weeromslag, etc..).

Benieuwd naar de aanpak!

Deze heer heeft vast wat tips:

FB.com/koenbakkers.skier
  • Quisa
    Tourist
    Quisa op 2 Dezember 2019 · 09:37
    Hartstikke tof! Hou je ons op de hoogte? 😀
  • Quisa
    Tourist
    Quisa op 2 Dezember 2019 · 09:38
    (btw, dit is de eerste keer dat ik hierover hoor... ik vind het supervet... Zijn er nog andere van dit type tochten? 't Zou mij iig aan het touren helpen 😉)
  • AlexSki
    Beginner
    AlexSki op 2 Dezember 2019 · 10:28
    (btw, dit is de eerste keer dat ik hierover hoor... ik vind het supervet... Zijn er nog andere van dit type tochten? 't Zou mij iig aan het touren helpen 😉)Quisa op 2 dec 2019 09:38
    Als je nog nooit op toerski's hebt gestaan dan zijn dit soort tochten niet geschikt voor je. Voor een instapcursus zou je hier eens kunnen kijken:

https://toerskien.org/index.php/tochten/overzicht-tochten/eventlist/0/...
    When life gets too complicated.... SKI
  • PS
    Advanced
    PS op 2 Dezember 2019 · 10:51
    @Bros, van harte man. Ook ik ben ingeloot. Mooi om te zien dat de lage landen goed vertegenwoordigd zijn. Sterkte en vooral veel plezier met de voorbereidingen.

• Quisa
    Tourist
    Quisa op 2 Dezember 2019 · 11:03
    @AlexSki dat snap ik. Het geeft alleen wat leuks om naar uit te kijken/het eens op te pakken. Leve een goede uitdaging 😉
  • AlexSki
    Beginner
    AlexSki op 2 Dezember 2019 · 11:11
    @AlexSki dat snap ik. Het geeft alleen wat leuks om naar uit te kijken/het eens op te pakken. Leve een goede uitdaging 😉Quisa op 2 dec 2019 11:03

*Nachricht bearbeitet durch AlexSki op 2 Dez 2019 11:12
    When life gets too complicated.... SKI
  • Elsie
    Beginner
    Elsie op 2 Dezember 2019 · 19:18
    (btw, dit is de eerste keer dat ik hierover hoor... ik vind het supervet... Zijn er nog andere van dit type tochten? 't Zou mij iig aan het touren helpen 😉)Quisa op 2 dec 2019 09:38 Pierra Menta (Frankrijk) en Mezzalama (Italië) zijn redelijk vergelijkbaar.

Leef je dromen! Waar een wil is, is een weg.
    De weg naar de start van zulke wedstrijden kan jaren duren. Heb 14 jaar gedroomd van PDG, waarvan de eerste 5 jaar nog nooit tourski’s gezien 😉. De halve wereld verklaarde me voor gek. Het werd een unieke belevenis om daar te staan.

• PS
    Advanced
    PS op 2 Dezember 2019 · 19:59
    En in Zweden is er de tweedaagse Keb classic Vinter:
  • Frans v
    Frans v op 26 Februar 2020 · 18:06
    Nog 2 maanden! Hoe gaat het met de voorbereidingen?

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro