Tips Japow!?

• SanderBlokhuis
    Tourist
    SanderBlokhuis op 30 September 2019 · 21:13
    Wij gaan in de winter van 2020/2021 met een groep van ongeveer 5 man naar Japan.
    We gaan voor 8 meter gortdroge poeder, liefst mét alles d'r op en d'r an... de groep is divers van ervaren poederskiers tot gemiddelde pisteskiers.

We kunnen veel tips gebruiken over gebieden, gear (bv meenemen of huren) reis plannen, periode in het seizoen, enz enz enz)

Alle info en adviezen zijn welkom!!
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 30 September 2019 · 22:01
    Er zijn al veel topics die je hiermee op weg kunnen helpen, bijv;

https://wepowder.com/nl/forum/topic/211294

Even Japan intoetsen rechtsboven en je komt aardig wat leesvoer tegen wat je zal helpen. Heeft mij aardig op weg geholpen iig. Ik denk dat het verstandig is als jullie eerst bepalen wat je met je groep wil doen, wat je eruit wil halen en hoe lang je wil gaan.. Alleen mellow terrein ivm groepssamenstelling? Dan bijv evt Alleen hokkaido aandoen.

Wat tips: als je een gids wil huren, regel dit ruim van tevoren, mijn ervaring is dat de gidsen ver van tevoren al volgeboekt zitten, zeker de beter aangeschreven. Gear zelf meenemen, zeker als je hokkaido aandoet, ik denk dat je alleen in Niseko kunt slagen voor huurspullen. En persoonlijk zou ik Niseko overslaan omdat het hier nogal druk kan zijn met andere gelukszoekers. Wij hadden alleen de eerste 2 dagen vastgelegd en zijn daarna de sneeuw achterna gereden en hebben we via bookingpuntcom overnachtingen geregeld. Ging prima. Handig zijn het huren van een mobiele pocket wifi en het downloaden van de Google translate app met spraak functie 😉

Zomaar wat eerste tips, maar zou vooral wat meer leesvoer zoeken op dit forum. En je goed bedenken wat je precies wil doen met een groep met daarin ook gemiddelde pisteskiers waar ik er even vanuit ga dat die niet de benodigde kennis/kunde hebben om jou uit te graven als het er echt op aankomt...

*Nachricht bearbeitet durch ThijsL op 30 Sep 2019 22:03
    One Life, Live it
  • BASC
    Advanced
    BASC op 30 September 2019 · 23:54
    Heey Sander,

ik organiseer al een aantal jaar trips naar Japan via www.firsttours.nl. Mocht ik ergens mee kunnen helpen kan je me altijd even mailen: bart@firsttours.nl
    www.firsttours.nl
  • SanderBlokhuis
    Advanced
    SanderBlokhuis op 1 Oktober 2019 · 22:03
    @Thijs,
    Thanks voor je reactie en tips. Ik ga ermee aan de slag!
    @Bart, thanks voor je aanbod. We komen over een maand met de mannen bij elkaar. Dan zal ik ook jouw aanbod bespreken.
  • BASC
    Beginner
    BASC op 1 Oktober 2019 · 23:11
    Geen probleem @SanderBlokhuis, ik hoor het wel. 😃
    www.firsttours.nl
  • Wimdk
    Beginner
    Wimdk op 2 Oktober 2019 · 09:37
    Wij zijn vorige winter naar Furano geweest. 3 dagen met een gids van Whiteroomtours.com in de omliggende gebieden. Asahidake, Tomamu, Tokachi. Zelf poeder gereden in Furano. Wij hebben ons eigen ski's mee genomen maar voor de losse sneeuw daar waren ze wat te smal, te weinig rebound. Daar moet je zeker 100 breed hebben onder de voet. Huren kan ginder maar materiaal is wat ouder. Als het een beetje gewoon bent kun je zonder gids al mooie dingen doen. Indien gewenst kan ik je enkele mooie tips geven.
    De Keulenaer
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 2 Oktober 2019 · 10:57
    Benieuwd wat er uitkomt. Ik ga met een maatje ook die winter naar Japan. Dit zit nu alleen voor 6 maanden in Azie dus overleggen wordt wat lastig.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 2 Oktober 2019 · 21:25
    Tip: koop een simkaartje van B Mobile. Kost geen drol, genoeg data, ideaal! https://www.bmobile.ne.jp/english/
    Gelijk op luchthaven kopen bij een BIC Camera shop.
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • SanderBlokhuis
    Advanced
    SanderBlokhuis op 2 Oktober 2019 · 21:29
    Dank voor de reacties en tips. Zeer welkom!
    @Wim, dank voor je info, gaan we verder uitzoeken.
    @Thijs, we drinken een Sake als we elkaar zien 😄
    @Steef, Nice, dank voor de tip!!
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 2 Oktober 2019 · 21:43
    How to Japow;

- boek een ticket naar Sapporo
    - huur een 4x4 busje
    - kijk op de weerapps waar het gaat sneeuwen
    - boek alles max 1 dag van te voren met booking.com

Heb dat 3 jaar achter elkaar gedaan en elke dag stressvrij poeder gereden ( behalve in Niseko)

• SanderBlokhuis
    Advanced
    SanderBlokhuis op 2 Oktober 2019 · 21:44
    Bam!! Klinkt goed!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 Oktober 2019 · 07:22
    Wat Guy zegt. En inderdaad, er zijn talloze topics uit de krochten van dit forum op te diepen met tips over Japan.

Hoofdzaak: 4WD huren. Flexibel blijven. Weer religieus in de gaten houden. Niet te laat in het seizoen gaan: Japan ligt best zuidelijk, vanaf Februari heb je al kans dat er regendagen tussenzitten. (Ook niet te vroeg: de eerste grote dumps moeten wel al geweest zijn. Dus niet voor half Januari) Je eigen skies of boards meenemen: de dikste die je hebt, maar die nog wel wendbaar zijn. Veel terrein in Japan, zeker op Hokkaido, is mellow bos met heupdiepe pow erin. De pow kan zo diep zijn, dat ik persoonlijk me vaak bedacht heb dat ik met een avalung eigenlijk beter af was dan met een plofzak. Treewells vind ik daar meer een probleem dan lawines (behalve in de Japanse alpen, lees: Hakuba en omgeving) Vergeet vooral je vellen niet. Zeker in Hokkaido valt goed te touren (Een woord: Daisetzuan!)

En een open houding tegenover er raar uitziend voedsel hebben.

Ik kwam zojuist deze tgen ergens op het grote web:
    https://www.powderhounds.com/Japan/Gems.aspx

En kom, we smijten deze er nog eens even in. Lang geleden alweer!

*Nachricht bearbeitet durch Dutchess op 3 Okt 2019 07:28 (1% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 Oktober 2019 · 07:22
    Oops, digitaal foutje, dubbelpost

*Nachricht bearbeitet durch Dutchess op 3 Okt 2019 07:25 (95% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Yves
    Advanced
    Yves op 3 Oktober 2019 · 15:36
    Zoals hierboven al een paar keer aangegeven: flexibility is key. Weer volgen, deftige wagen om overal naar toe te raken, niet té grote groep zodat je op korte termijn nog accomodatie vindt. Hier zijn ook nog wel wat Hokkaido tips te krijgen zoals gidsen en individuele gebieden, maar die zijn wellicht wat handiger als je wat verder zit in je keuzeproces.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 3 Oktober 2019 · 16:29
    Precies dit wat Dutchess schreef: De pow kan zo diep zijn, dat ik persoonlijk me vaak bedacht heb dat ik met een avalung eigenlijk beter af was dan met een plofzak. Treewells vind ik daar meer een probleem dan lawines (behalve in de Japanse alpen, lees: Hakuba en omgeving).

Dit komt dan ook weer terug in een gids huren op Hokkaido. Die heb je niet zo zeer nodig vanwege de sneeuwsituatie, maar vooral om makkelijk de lijnen te vinden. Hier is best wel wat over te vinden mocht je zonder gids op stap willen.

Qua sneeuw is op Honshu de tweede helft januari het zekerst daarna kan er zomaar een week dooi tussen zitten. Op Hokkaido is de sweetspot iets langer zeg half januari-half februari.
    Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 4 Oktober 2019 · 09:10
    onze gids melde zich bij de locale autoriteiten als we back country gingen om aan te geven waar onze groep was. Wellicht is dit ook een verplichting als je zelf gaat?. Ik vond het sowieso een goed idee. zou in Europa de hulpdiensten ook kunnen helpen.
    Onequiver
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 4 Oktober 2019 · 09:42
    onze gids melde zich bij de locale autoriteiten als we back country gingen om aan te geven waar onze groep was. Wellicht is dit ook een verplichting als je zelf gaat?. Ik vond het sowieso een goed idee. zou in Europa de hulpdiensten ook kunnen helpen. mark75 op 4 okt 2019 09:10

In Kiroro wordt dit ook verwacht van elke freerider. Aan- en afmelden bij begin en einde skidag en pasje nodig om de gates door te gaan
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 4 Oktober 2019 · 09:50
    Tip: koop een simkaartje van B Mobile. Kost geen drol, genoeg data, ideaal! https://www.bmobile.ne.jp/english/
    Gelijk op luchthaven kopen bij een BIC Camera shop.Steef op 2 okt 2019 21:25

Deze raad ik ook zeker aan, je kan de kaartjes ook in je eerste hotel laten leveren. Dit was bij ons de beste oplossing ivm vluchturen en strak tijdschema
  • BASC
    Beginner
    BASC op 5 Oktober 2019 · 22:23
    Gelijk op luchthaven kopen bij een BIC Camera shop.Steef op 2 okt 2019 21:25

Deze raad ik ook zeker aan, je kan de kaartjes ook in je eerste hotel laten leveren. Dit was bij ons de beste oplossing ivm vluchturen en strak tijdschemadimsum op 4 okt 2019 09:50

Ik huur altijd een pocket wifi voor de maand dat ik in Japan ben. Op die manier kan ik mijn eigen telefoon / sim kaart gebruiken.
    De pocket wifi is dezelfde formaat als een telefoon en blijft overdag gewoon on mijn rugtas. Heb dan overal wifi! Super handig!
    www.firsttours.nl

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro