Tourskien in de Ardennen

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 3 Januar 2021 · 11:02
    Spannende skitocht! Prachtig. Als er een Nobelprijs voor het skiën was... 😉👍
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 3 Januar 2021 · 21:23
    Fantastisch! Ski on 😀
    If in doubt, don't go out!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 3 Januar 2021 · 22:06
    Mooi mannen. Ik wou dat ik er bij had kunnen zijn.

Nu allemaal sneeuwdansen, dat we nog een nordstau op de Limburgse heuvels krijgen.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 4 Januar 2021 · 09:06
    Nu allemaal sneeuwdansen, dat we nog een nordstau op de Limburgse heuvels krijgen.Mars op 3 jan 2021 22:06
    ...en de noordkant van de Terril in Beringen wordt meteen een funpark...
    knowledge is powder
  • popski
    Advanced
    popski op 4 Januar 2021 · 18:56
    Joepi, een vooruitzicht voor een beetje vers in de komende dagen in de Ardennen. Net voldoende voor wat ondiep poeder plezier op +500m hellingen. 😊

• SimonDS
    Tourist
    SimonDS op 5 Januar 2021 · 13:16
    Ik ben van plan om eventueel donderdagmorgen naar de ardennen te trekken om wat de splitten. Waar trekken we het beste heen gezien de huidige maatregelen en de voorspelde sneeuw? Iemand wat suggesties? @popski, jullie zaten in Ovifat zag ik?
  • popski
    Advanced
    popski op 5 Januar 2021 · 19:29
    Ik ben van plan om eventueel donderdagmorgen naar de ardennen te trekken om wat de splitten. Waar trekken we het beste heen gezien de huidige maatregelen en de voorspelde sneeuw? Iemand wat suggesties? @popski, jullie zaten in Ovifat zag ik?SimonDS op 5 jan 2021 13:16

*Nachricht bearbeitet durch popski op 5 Jan 2021 19:46 (17% bewerkt)
  • popski
    Advanced
    popski op 5 Januar 2021 · 19:34
    Ik ben van plan om eventueel donderdagmorgen naar de ardennen te trekken om wat de splitten. Waar trekken we het beste heen gezien de huidige maatregelen en de voorspelde sneeuw? Iemand wat suggesties? @popski, jullie zaten in Ovifat zag ik?SimonDS op 5 jan 2021 13:16
    Ja Ovifat, lager lag er amper sneeuw.
    Het merendeel van het laagje vers gaat donderdag in de loop van de dag vallen of op het einde van de dag. Vrijdag gaat beter liggen. 😊
  • Teze
    Tourist
    Teze op 7 Januar 2021 · 07:13
    @popski

Knap. Ik had vorige week je teaser al gekregen natuurlijk 🤪

Held van D’ardennen!
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 7 Januar 2021 · 19:24
    Aangezien ze dit weekend weer alles dichtgooien ga ik morgen misschien toch eens een frisse neus halen...
    @popski, zaten jullie op de piste van Ovifat of in de buurt...ik dacht nog aan Lierneux maar misschien te laag voor morgen...
  • popski
    Advanced
    popski op 7 Januar 2021 · 20:21
    Wij zaten in Ovifat.
  • Robin243
    Robin243 op 8 Januar 2021 · 16:57
    Is het te doen als nederlander om die kant op te gaan?
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 8 Januar 2021 · 20:08 'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Mars
    Tourist
    Mars op 8 Januar 2021 · 21:11
    Is het te doen als nederlander om die kant op te gaan? Robin243 op 8 jan 2021 16:57

De Belgische politie heeft de afgelopen weekends hier aan de grens zwaar gecontroleerd. Ik verwacht dat dit weekend weer. Maar als je de rapportages op L1 etc. ziet zijn er door de week toch heel wat Nederlanders in de Ardennen geweest.

Er gaat hier ook een nieuwsbericht rond van een Fransman die ging tanken en een boete van €4000,- moest aftikken. Maar op de sites van diverse Belgische kranten werd het snel weer verwijderd. Dat bericht klopt dus mogelijk niet.
    Dat neemt niet weg dat ik diverse Belgische collega's heb die melden dat ze ook de auto laten openmaken en niet mals zijn als je onnodig de grens over wil.
    *Nachricht bearbeitet durch Mars op 8 Jan 2021 21:15 (2% bewerkt)
  • popski
    Advanced
    popski op 9 Januar 2021 · 19:43
    Het zijn alvast topdagen of avonden hier in de Ardennen.
    Top naar Belgische normen 😉

*Nachricht bearbeitet durch popski op 9 Jan 2021 19:45 (2% bewerkt)
  • Bedde
    Tourist
    Bedde op 9 Januar 2021 · 20:09
    @popski #goodtimes #topardennengids
  • ruudlenaerts3731
    Beginner
    ruudlenaerts3731 op 10 Januar 2021 · 09:19
    Heerlijk! Komende week gaat ook goed meevallen precies🤩🤩
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 10 Januar 2021 · 19:16

We mogen blij zijn dat we sneeuw hebben in onze Ardennen!
    *Nachricht bearbeitet durch Anouk op 10 Jan 2021 19:19 (30% bewerkt)
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 12 Januar 2021 · 14:52
    Aangezien ze dit weekend weer alles dichtgooien ga ik morgen misschien toch eens een frisse neus halen...
    @popski, zaten jullie op de piste van Ovifat of in de buurt...ik dacht nog aan Lierneux maar misschien te laag voor morgen...Pistenbulcky op 7 jan 2021 19:24

Belofte maakt schuld...ik ben inderdaad een frisse neus gaan halen en wat zalig was dat. Tot Luik dacht ik, "Whatever sneeuw..." tot het plots begon te sneeuwen als een malle. Hoe dichter ik bij m'n doel kwam (dank @popski) hoe meer sneeuw er lag en ook uit de lucht bleef vallen.
    De wagen discreet geparkeerd en alles in gereedheid gebracht om wat te splitboarden.

Ik waande me bij momenten eerder in de Alpen dan in Oost België. En wie het kleine niet eert is het grote niet weerd, toch?
    De sneeuw op de bomen deed denken aan de betere dagen in Zwitserland of Italië, de glimlach op m'n gezicht werd groter en groter, nog voor ik de effectieve helling had bereikt. Wat heerlijk om helemaal alleen, in stilte, door dit landschap te mogen 'schuifelen'.

Wel grappig want ik voelde me haast zenuwachtig van opwinding, het was zo lang geleden dat ik nog op de sneeuw had gestaan. In een 'normaal jaar' had er waarschijnlijk al een korte trip ingezeten en waren er al plannen gesmeed om bij de eerste goede dump in Januari de baan op te gaan. Maar dat verdomde virus steekt een stok in de wielen. Dus dan maar in eigen land gaan piepen. De helling is niet spectaculair maar daar maal ik niet om, ik sta in de poeder, ja in de poeder!!! Een kleine vreugdekreet ontsnapt mijn mond.

Oké, vellen opbergen, stokken wegsteken, instrappen en afdalen op een maagdelijk witte helling. First tracks in de Hoge Venen, het is voor mij alvast de eerste keer. De sneeuw voelt lekker en ik verwonder me er over hoeveel er ligt, de bodem raak ik niet en de poeder voelt goed. Snel gaat het niet (had ik misschien toch beter eerst even gewaxt) en toch valt de glimlach niet weg te slaan. Ik voel me als een kind in een speelgoedwinkel. Beneden aan de helling is er de vertrekplaats van de skilift, de foto zegt genoeg.

Ik verbaas me er over dat er in 2021 nog steeds een onderscheid wordt gemaakt. Zijn we niet allen gewoon sneeuwliefhebbers, of we nu op één of twee latten staan? Ik laat het niet aan m'n hart komen terwijl ik m'n board ombouw naar twee latten 😉
    Het is weer effe geleden dus de eerste keer duurt het wat langer maar 5 afdalingen verder kan ik een gooi doen naar snelste ombouw van board tot skins. Ik geniet ook van het naar boven stappen, telkens weer. Het juiste ritme vinden, de vlokken die langzaam naar beneden blijven dwarrelen, de koude lucht, het geluid van de vellen op de sneeuw...
    Voor mij voelt het als een sprookje....in eigen land...
    Helemaal gelukkig en vol energie rij ik die avond huiswaarts. Ik ben klaar voor de Alpen maar zolang dat moeilijk blijft, neem ik vrede met deze mooie dag.

Mellow edit van een mellow dagje:

*Nachricht bearbeitet durch Pistenbulcky op 12 Jan 2021 15:03
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 12 Januar 2021 · 15:28
    Lekker man!!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 12 Januar 2021 · 17:00
    Potverdikkie, lekkere beelden zeg. Goed bezig!
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 12 Januar 2021 · 19:06
    @Pistebbulcky : Keitof! 👌
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 12 Januar 2021 · 19:43
    zalig!
  • Ors
    Advanced
    Ors op 12 Januar 2021 · 20:19
    Stikjaloers! Kan wel janken :'(
    Nu nog een keer kijken, dank voor het delen Pistenbulcky (en Popski ook)
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 12 Januar 2021 · 22:02
    Ah mooi dit! fijn wagentje ook 😃
    sneeuw!!!!
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 12 Januar 2021 · 22:22
    Nice Pistenbulcky!

"snowboard verboden", ik dacht dat dat alleen in een paar gebieden in de VS nog zo was. Kan ik me ook boos over maken.
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 Januar 2021 · 09:21
    Waar hangt dat bord exact, en zit het met kruiskop of platte schroeven vast?
    splitfest.nl
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 14 Januar 2021 · 09:34
    Aan allen: het was inderdaad fijn...blij dat jullie er mee van kunnen genieten. Nu was ik vandaag op de site van het KMI en daar hebben ze plots de snowcam (webcam) van Mont Rigi (Baraque Michel) verwijderd. Zou dat zijn om mensen te ontmoedigen...donderdag zit er weer wat sneeuw in de lucht trouwens 😉

@ieism hahaha, ik zal het volgende keer eens checken. In m'n boardtool zitten normaal gezien beide opties...
    @Anouk jullie krijgen dus ook weer wat verse sneeuw om in te gaan 'surfen'!
  • popski
    Advanced
    popski op 14 Januar 2021 · 10:12
    Hey Pistenbulcky, wij zijn er de dag nadien ook naartoe geweest.
    Bedankt dat je nog voldoende onverspoorde poeder had overgelaten zodat wij opnieuw dikke lol hebben gehad.
    Nu nog wat nagenieten van de beelden van dit kort poederplezier.

• Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 14 Januar 2021 · 10:52
    Hey Pistenbulcky, wij zijn er de dag nadien ook naartoe geweest.
    Bedankt dat je nog voldoende onverspoorde poeder had overgelaten zodat wij opnieuw dikke lol hebben gehad.
    Nu nog wat nagenieten van de beelden van dit kort poederplezier. popski op 14 jan 2021 10:12

@popski Heerlijk!!! Hier bij ons is het nu goed aan het sneeuwen, ik zag alleen dat de sneeuw misschien net langs de Hoge Venen scheert...straks toch wat Webcams checken...
    *Nachricht bearbeitet durch Pistenbulcky op 14 Jan 2021 10:52

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro