De eerste stappen

• Niekbeijneveld
    Niekbeijneveld op 27 Dezember 2019 · 11:24
    Ha allemaal,

Op mijn planning stond voor aankomend jaar de eerste beginnerscursus toerskiën gepland. Helaas lijkt het er nu op dat deze planning de prullenbak weer in kan. Nu zit ik eind februari (22-02 t/m 01-03) in Les Trois Vallee, ja dit is in de drukste periode van het jaar de voorjaarsvakantie. Nu heb ik de volgende vragen;
    1. Heeft het überhaupt zin om in deze week een gids te boeken en eerste stappen te maken bijv. 1 of 2 dagen?
    2. Zijn er toevallig mensen die een gids zouden willen delen (Ik wil vooral leren, wel ervaring maar moet nog veel leren. De online cursus staat in januari op de planning).
    3. Heeft het zin om zelf tourski's onder te plakken en gewoon de pistes te beklimmen. We hebben iemand in de groep die ze leven langs getourskied heeft alleen door leeftijd en blessures niet meer kan.

Stuur mij even een prive bericht als je interesse hebt of tips over zelf aan de slag gaan in een gebied (binnen de pistes).

Thanks

Niek
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 27 Dezember 2019 · 12:05
    3. Sommige gebieden hebben afgezette routes om omhoog te toeren. Kan best relaxed zijn om te doen. Je komt dan doorgaans gewoon ergens boven bij lift/restaurant uit. Voor een eerste keer niet verkeerd (t is dan al genoeg gedoe namelijk met die vellen/andere ski's/andere schoenen/tempo bepalen/evt kleine zij stukjes nemen en kick turns oefenen)
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 27 Dezember 2019 · 15:28
    https://mtnath.com/skimo-in-resort/

Kilian Jornet heeft een overzicht gemaakt waar je op de piste omhoog mag en kan, als je het dan toch is wilt allemaal ervaren zonder na te denken over lawines etc.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 28 Dezember 2019 · 05:40
    Juist als je ergens in een drukke week zit lijkt mij dat een reden om een gids te huren en te gaan toeren. Dan ben je tenminste weg van de meute op de pistes, en de gids kan ook helpen met het vinden van de rustigere plekken om te toeren.

Zeker een goed idee om eerst eens een paar piste toeren te maken. Alle dingen die je dan oefent, maken weer tijd en energie vrij tijdens de dagen met gids om andere dingen te leren, verder weg te toeren en meer te genieten.

Wel een beetje dikke huid nodig voor alle lol broeken die roepen dat ‘gewoon een lift is’.

https://www.cripplecreekbc.com/blogs/backcountry-blog/why-every-skier-...

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro