Spark Arc of Burton Hitchhiker?

• Wietze
    Beginner
    Wietze op 5 Januar 2020 · 12:35
    Hi allemaal

Ben aan het kijken voor nieuwe bindingen voor m'n split. Nu was mijn eerste gedachte om voor de Spark Arc te gaan. Lichtgewicht, Tesla T1, whammybar, negative lean van 12°.
    Allemaal mooi dus. Maar nu kan ik ook de Burton Hitchhiker krijgen met 100e korting.

Verschil met de Arc, zoals ik dat kan vinden, is de highback en de straps. Op de foto's lijkt de Hitchhiker ook een whammybar te hebben?. De highback heeft echter een negative lean van 0°.

Nu ben ik vooral benieuwd naar jullie mening over de 2. Is de grotere lean van de Arc een meerwaarde met skinnen? Zijn de straps van de Hitchhiker beter/degelijker?

Waar zou jij voor kiezen.
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 5 Januar 2020 · 12:44
    Grotere negative lean vind ik wel een pre. Als je schoenen dat ook aankunnen.....
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 5 Januar 2020 · 13:12
    De straps van Spark worden ook door Burton gemaakt, waarom zouden die van de hitchhiker beter zijn?
  • Wietze
    Beginner
    Wietze op 5 Januar 2020 · 14:10
    De straps van Spark worden ook door Burton gemaakt, waarom zouden die van de hitchhiker beter zijn?markindealpen op 5 jan 2020 13:12

Klopt idd dat Spark straps gebruikt van Burton. Echter op de Hitchhiker zitten "double take buckles" welke beter zouden moeten blijven zitten.
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 5 Januar 2020 · 14:46
    Ik zie t idd. Heb geen ervaring met de hitchhiker, maar die op de spark zitten gaan prima dicht, en open.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 5 Januar 2020 · 16:00
    De highback van de Burton is een fractie stijver. De 2019 versie die ik vorig jaar in mijn handen had had wel negative lean, als dat zo is zou ik voor de Burton gaan gezien de prijs.

Bovendien heeft Burton een uitstekende garantie en afhandeling bij onderdelen die stuk gaan dus daar ook geen zorgen.
    splitfest.nl
  • Wietze
    Beginner
    Wietze op 5 Januar 2020 · 17:00
    Wat ik begrijp is dat zijn lean tot 0° gaat, dus gewoon rechtop. (Is ook op filmpje te zien) Wat ik me afvraag is of de 12° van de Arc een groot verschil maakt met lopen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 5 Januar 2020 · 17:33
    Ik zie nergens een video of link. Ik dacht dat de eerste versies 0graden lean hadden, maar de binding can vorig jaar is anders. Dus je moet even uitvogelen van welk jaar de binding is.
    splitfest.nl
  • Wietze
    Beginner
    Wietze op 5 Januar 2020 · 18:19

Hier zie je de 2020 versie, waarbij de lean even ver lijkt te gaan als op oude variant. Maar goed is lastig te zeggen zo..
  • ieism
    Tourist
    ieism op 5 Januar 2020 · 20:10
    De 2020 heeft zeker weten negative lean. De sparks zijn echter iets makkelijker van ride naar loopstand om te bouwen omdat ze een rip&flip highback hebben die je met 1 beweging wegklapt. Ik zie nu dat de Burton nog steeds het systeem dat spark vroeger had gebruikt met een heveltje, wat een beetje geklooi is.

Voor 100e minder is het nog steeds wel een goeie deal, in het algemeen is Spark gewoon net iets slimmer met ontwerpen. Burton veranderd dan een paar dingetjes om hun eigen product te hebben, maar dat zijn vaak niet echte verbeteringen.

Ik zou ook zeker de pucks van Spark kiezen als dat mogelijk is, die zijn fijner dan die van voile of burton.
    splitfest.nl
  • mendrost
    Advanced
    mendrost op 5 Januar 2020 · 23:35
    Ik heb zelf de Hitchiker binding (2017). Er zit een onderdeeltje in dat heel snel los gaat, waardoor je de toe strap niet meer kunt gebruiken. Check wel even of dit verholpen is in de nieuwe versie. Ik vind de climbing wires ook niet heel sterk. Als er iets kapot is dan stuurt Burton wel heel snel nieuwe onderdelen.

Op https://www.facebook.com/groups/1747203505588922/ wordt bovenstaand verhaal met foto beter uitgelegd.
  • Wietze
    Beginner
    Wietze op 6 Januar 2020 · 09:43
    Hmm oke, dat van de toe strap klinkt wat minder. Nou heb ik alleen geen Facebook dus kan het ook niet nalezen...
    Wat was de conclusie van het verhaal?
  • mendrost
    Advanced
    mendrost op 6 Januar 2020 · 16:45

• mendrost
    Advanced
    mendrost op 6 Januar 2020 · 16:48
    De foto's zeggen genoeg? Tijdens het boarden blijft het wel zitten. Als de bindingen niet op het board zitten, dan raak je dit kwijt. Bij het omzetten dus.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro