Wanneer zijn de staalkanten van je ski's op?

• ronaldophuis
    Advanced
    ronaldophuis op 24 Januar 2020 · 15:53
    Allen,

In de slijp en wax winkel gaven ze aan dat het een goed idee is om nieuwe ski's aan te schaffen, omdat de staalkanten bijna versleten zijn. Volgens mij valt dat reuze mee. Wat is jullie referentie? Wanneer gaan jullie over tot nieuwe ski's?
    SnArty!
  • emistos
    Advanced
    emistos op 24 Januar 2020 · 16:47
    Moeilijk te zeggen zonder te zien hoeveel er nog op zit, maar ik kan me goed voorstellen dat ze nog wel even meekunnen. Hoe minder kanten, des te sneller ze zijn! Het kan alleen zo zijn dat door het slijpen het onderste uitstekende stukje Sidewall helemaal weg is. Hierdoor kun je de kanten alleen nog slijpen als je ook een stuk van de Sidewall af slijpt. Iets meer werk maar is te doen
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 24 Januar 2020 · 17:51
    Allen,

In de slijp en wax winkel gaven ze aan dat het een goed idee is om nieuwe ski's aan te schaffen, omdat de staalkanten bijna versleten zijn. Volgens mij valt dat reuze mee. Wat is jullie referentie? Wanneer gaan jullie over tot nieuwe ski's?ronaldophuis op 24 jan 2020 15:53
    maak even een detailfoto van het dunste stuk staalkant. Sidewall kun je met juiste tool ook 'afsnijden'.
    Tukker(ik)
  • ronaldophuis
    Advanced
    ronaldophuis op 24 Januar 2020 · 18:16
    Ah dank jullie, afgelopen weekend heb ik ze voor het eerst zelf maar geslepen en er kwam geen plastic mee vd sidewall. Dus de ski's kunnen nog een tijdje mee. Sidewall, de term kende ik niet eens, fijn om deze kennis op te slaan, en zag al een handig tooltje om deze af te snijden/slijpen voor als de vijl deze gaat raken. En ik ga nog eens sneller ook door een kleinere staalkant. De ski's gaan er alleen maar op vooruit door de jaren heen. En ik houd al zoveel van ze. Prachtig!
    SnArty!
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 24 Januar 2020 · 20:01
    De opmerking van de winkel zou niets met de sidewall te maken hebben lijkt mij. Kijk nog eens goed naar je ski's langs de hele staal kanten hoe dik ze zijn. Dat kan soms op sommige plekken echt wel dus worden.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 24 Januar 2020 · 21:46
    Een dunne staalkant lijkt me niet echt een probleem. De impact van een steen zal hij niet goed meer kunnen hebben, dus dan weet je dat hij echt op is. Volgens mij kun je er tot die tijd op door skiën en aan slijpen tot hij echt weg is. En zelfs dan, voor poeder heb je geen staalkant nodig. 😀

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro