GripWalk zolen in racebindingen

• thomas2312
    Tourist
    thomas2312 op 25 Januar 2020 · 08:25
    Ik heb dit jaar een set Head WCR gekocht met daarop een racebinding (freeflex evo 16). Ik ski op Nordica stryders met gripwalk zolen eronder.
    Toen ik gisteren de binding wilde laten instellen, bleek dit niet te kunnen omdat de schoen te hoog staat door de zolen. In een andere zaak werd mij echter verteld dat dit wel gewoon past.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 25 Januar 2020 · 08:52
    Past Niet. Ik heb hier 2 paar s max Blast staan (1 paar van een vriend). Ze verschillen een jaar. De eerste hadden alpine binding, de tweede alpine/gripwalk.

Mijn nieuwe gripwalk schoenen passen niet in mijn ski's met alpine binding.
    De bindingen bleken wel uitwisselbaar, dus voor mij zo opgelost.

T verschil zit m de voorbak
  • thomas2312
    Tourist
    thomas2312 op 25 Januar 2020 · 09:07
    Als in, je hebt de complete bindingen verwisseld?

Good to know!

Opzich past het wel, maar er schijnt inderdaad te veel druk op de voorbak te staan.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 25 Januar 2020 · 09:34
    Ik meen dat je op de strider een alpine zool kunt monteren?

Edit: dit bedoel ik https://www.sport-conrad.com/en/products/nordica/strider-pu-alpine.htm...
    *Nachricht bearbeitet durch Ee1co op 25 Jan 2020 09:41 (44% bewerkt)
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 25 Januar 2020 · 09:57
    Niet doen, of bindingen laten aanpassen, of een paar schoenen erbij. Ben door zo’n geintje vorig seizoen aardig op m’n bek geklapt 😉
  • thomas2312
    Tourist
    thomas2312 op 25 Januar 2020 · 10:32
    Niet doen, of bindingen laten aanpassen, of een paar schoenen erbij. Ben door zo’n geintje vorig seizoen aardig op m’n bek geklapt 😉evr66 op 25 jan 2020 09:57
    Daar werd ik al voor gewaarschuwd. Maar met een alpine zool zou het dus ook opgelost kunnen zijn? Dat is natuurlijk aanzienlijk makkelijker dan een nieuwe schoen
  • thomas2312
    Tourist
    thomas2312 op 25 Januar 2020 · 10:32
    Niet doen, of bindingen laten aanpassen, of een paar schoenen erbij. Ben door zo’n geintje vorig seizoen aardig op m’n bek geklapt 😉evr66 op 25 jan 2020 09:57
    Daar werd ik al voor gewaarschuwd. Maar met een alpine zool zou het dus ook opgelost kunnen zijn? Dat is natuurlijk aanzienlijk makkelijker dan een nieuwe schoen
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 25 Januar 2020 · 15:46
    Ja, als je verwisselbare zolen hebt kan je er gewoon een alpine zool zetten. Mijn schoenen kunnen dat niet, maar de bindingen bleken in mijn geval toolless uitwisselbaar.
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 25 Januar 2020 · 17:34
    Even uitleg:
    Rail&middenplateau zijn gebleven waar ze waren. Alleen voor &achter zijn verwisseld.

Waar ik hieronder over alpine of gripwalk spreek heb ik t over de voorbak, tenzij anders vermeld.

Net andere bindingen vooraan. Links is alpine
    De ziet dat gripwalk middenplateau meer ruimte voorin geeft.

Links is alpine

Gripwalk schoen in alpine

Gripwalk in gripwalk

Nou, eigenlijk als ik nog eens goed kijk naar deze bindingen maakt t hier toch weinig uit.
    Maar ik denk dat als ik kleinere schoen zou hebben dat de voorbak te dicht op t midden plateau gaat komen bij de alpine bindingen om er een gripwalk schoen in te doen.

*Nachricht bearbeitet durch kjiratsiekoedel op 25 Jan 2020 17:51
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 25 Januar 2020 · 20:45
    Daar werd ik al voor gewaarschuwd. Maar met een alpine zool zou het dus ook opgelost kunnen zijn? Dat is natuurlijk aanzienlijk makkelijker dan een nieuwe schoen thomas2312 op 25 jan 2020 10:32
    als dat voor jouw schoen leverbaar is, prima oplossing. Even opletten met evt andere skis, dat die bindingen goed staan voor alpine zolen. Spul is er niet voor gemaakt (meestal schroeven in plastic) om vaak gewisseld te worden.
  • thomas2312
    Tourist
    thomas2312 op 25 Januar 2020 · 21:00
    Oké duidelijk, dank voor de uitleg!
  • petertav
    Advanced
    petertav op 26 Januar 2020 · 13:05
    Ik heb ook de Stryder schoenen van Nordica. Gewoon in alpine bindingen en in toerbindingen zonder problemen. De zolen, vd stryder onder de tip is toch plat net zoals een alpine zool? Bij de Atomic schoenen hierboven heb je duidelijk een echte wandelzool die verre van plat/vlak is, dat is wel een verschil denk ik dan. Maar heb nog nooit problemen gehad met mijn Stryders. Ik vind wel dat de michelin-stukjes best snel verslijten... Btw, ik ski best agressief op de piste, als in zeer veel druk zetten, en nog nooit uit de bindingen gevlogen of wat dan ook. Wel zien dat je zo van die glij-plaatjes (die dwars wegschuiven aan je voorbak) hebt zodat je nog wel steeds uit je binding gaat als het nodig is.
  • thomas2312
    Tourist
    thomas2312 op 28 Januar 2020 · 16:37
    Zeker eens dat de Michelin stukjes vrij snel slijten en de vervanging vrij kostbaar (€90). Ik heb de zolen net vervangen voor nieuwe, maar moet nu dus alsnog overschakelen naar alpine bindingen.

Ik heb dus een nieuwe set gripwalk zolen over die ik niet meer ga gebruiken. Als iemand interesse heeft kan ik deze wel opsturen voor €50.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro