Kellym op 21 Februar 2020 · 10:51
Ik snowboard nu zo’n 13 winters en heb in mijn eerste jaar privelessen gehad van 4 ochtenden. Tot mijn verbazing had ik al redelijk board gevoeld en snowboarde het jaar erop, bijna mijn vriendinnen eruit. Ik durf echter te wedden dat wanneer ik dezelfde techniek zou toepassen op een rollerbaan, ik keihard word afgestraft en weer van voor af aan mag beginnen.
Gelukkig ga ik dit niet doen met snowboarden, maar wel met skiën! Ik wil namelijk graag beide kunnen. Ik hoor verschillende verhalen over rollerbanen en vroeg me af of er meer mensen zijn die altijd hebben geboard en daarna zijn gaan skiën. 18 jaar geleden hebben ik een indoor skiles gehad in bottrop en kon met ruime S-bochten de ‘berg’ af. Alleen weet ik zeker dat dit sowieso op een rollerbaan niet gaat lukken. Los van het feit dat het al zo lang geleden is en de techniek verouderd is. De verhalen die ik veel hoor hebben voornamelijk te maken met mensen die geen sneeuw ervaring hebben, op een rollerbaan leren en dan voor het eerst op de piste staan en dan ineens angstig zijn. Ik vroeg me af of dit voor iedereen geldt (wel of geen sneeuw ervaring in de bergen) of dat dit alleen geldt voor mensen die het écht voor het eerst leren op de rollerbaan. Ik zou het jammer vinden als het weggegooid geld is, ik er dus weinig aan heb en beter in Oostenrijk zelf gewoon privelessen kan nemen. Daarnaast vroeg ik me af of sneeuw- en/of snowboard ervaring in je voordeel kan werken of juist niet. Lang en warrig verhaal. I know. Mocht je meer toelichting of opheldering nodig hebben, laat het me vooral weten 😃