Pieper keuze

• Niekbeijneveld
    Beginner
    Niekbeijneveld op 15 Juli 2020 · 09:36
    Hi all,

Komende winter ga ik de eerste cursus tourskien/freeriden volgen. Ik ben nu bezig met alle vereiste gear verzamelen en het schiet lekker op, echter nu kom ik bij de pieper aan. Ik kan een set huren, maar schaf liever direct iets aan. Als ik online ga zoeken kom ik al snel op de gevstigde merken terecht. Naast dat je overweg moet kunnen met je pieper en dat dat het belangrijkste is, las ik ook ergens een bericht dat de ene pieper de andere niet is. Waar ik nu naar heb gekeken, en zelf denk dat je qua kwaliteit niet de verkeerde kant op kan.

- Black diamond recon RT 20
    - Mammut Barryvox

Wellicht heeft iemand nog tips of ervaring met deze piepers aangezien ze volgensmij redelijk veel gebruikt worden.

Thanks
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 15 Juli 2020 · 10:05
    Je kan ook wachten met je aanschaf tot na het Pieperfest (laatste zondag van september, op het strand bij Wijk aan Zee). Daar kan je eventueel verschillende modellen uitproberen. Dan kan je beter zeggen welke interface voor jou het meest intuïtief werkt.

Puur op specificaties heb je denk ik de twee 'beste'/veel gebruikte modellen wel te pakken, qua kwaliteit/prijsverhouding. Hoewel de piepers van Ortovox en BCA ook zeker niet verkeerd zijn uiteraard.

De Black Diamond Recon RT is volgens mij technisch identiek aan de Pieps Powder PT. Dat geeft wat meer opties bij het vinden van een goede deal.
    gigiski.com
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 17 Juli 2020 · 11:00
    Mis heb je hier wat aan (of had je mis zelf al gevonden?) :

https://www.bergzeit.de/magazin/lvs-geraete-im-vergleich-marktuebersic...
    https://www.testberichte.de/wintersport/2000/lawinen-sicherheit/lvs-ge...

Google op "lvs gerät" test of review

Suc6
    xs2arjan
  • Mars
    Tourist
    Mars op 17 Juli 2020 · 15:29
    Het pieperfest is inderdaad een goede tip.

Op deze site vind je ook heel veel: https://beaconreviews.com
  • RonaldTD
    Tourist
    RonaldTD op 24 Juli 2020 · 10:57
    Hoi Niek, zelf ben ik ook bezig het verzamelen van tour gear. Ik wilde mij nog wat verder verdiepen in de merken en gewichten, maar vond de Pieps powder BT in set niet verkeerd.

Mag ik off topic vragen waar en wanneer je de cursus hebt geboekt? Zelf wil ik ook een meerdaagse cursus gaan volgen.

Succes met je keuze.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 24 Juli 2020 · 13:48
    Ik wilde mij nog wat verder verdiepen in de merken en gewichten

Ga alsjeblieft niet lopen beknibbelen op gewicht bij de aanschaf van je safety gear en koop een goede kwaliteit schep en sonde. Het zijn immers spullen waar je van op aan moet kunnen als het draait om leven of dood.

Ik heb ooit een set van Mammut gekocht waar een waardeloze sonde bij zat. Ik kwam hier achter tijdens het oefenen in de sneeuw, de sonde van mijn buddy kwam probleemloos door de ijslagen in de sneeuw heen waar mijn sonde steeds krom stond. Ik heb uiteraard inmiddels een andere sonde gekocht maar was dus achteraf goedkoper uit geweest als ik mijn 3 eenheid los had samengesteld.

Lees ook: https://wepowder.com/nl/forum/topic/275563
    *Nachricht bearbeitet durch Ee1co op 24 Jul 2020 14:31 (4% bewerkt)
  • RonaldTD
    Tourist
    RonaldTD op 24 Juli 2020 · 14:54

Ga alsjeblieft niet lopen beknibbelen op gewicht bij de aanschaf van je safety gear en koop een goede kwaliteit schep en sonde. Het zijn immers spullen waar je van op aan moet kunnen als het draait om leven of dood.

Lees ook: https://wepowder.com/nl/forum/topic/275563Ee1co op 24 jul 2020 13:48

Dank voor je bezorgdheid. Ik ben mij bewust van het issue welke je schetst. Het doorbuigen van de sonde wordt in meerdere safety videos en teksten op internet beschreven. Alleen hoeft een lager gewicht niet automatisch te betekenen dat een product minderwaardig is tov. een zwaarder product. Het punt over gewicht benoem ik meer daar dit op de een hele uitrusting aardig kan schelen.

Als toevoeging heb ik trouwens ook ergens gehoord of gelezen dat je moet hopen dat je vrienden niet sparen op hun safety equipment daar zij dit nodig hebben om jou te redden. Deze wijsheid neem ik absoluut mee in de aanschaf van mijn eigen equipment.
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 26 Juli 2020 · 12:02
    Wordt er binnenkort weer eens geoefend op het strand?
  • Bono
    Beginner
    Bono op 27 Juli 2020 · 10:56
    Als ik me goed herinner is Pieperfest laatste weekend van September, natuurlijk moeten we wel gaan bekijken hoe het verder gaat met Corona.

Verwacht dat we daar snel wat over bekend gemaakt gaat worden, de data voor de safety cursussen zijn reeds wel al bekend voor aankomende winter
    *Nachricht bearbeitet durch Bono op 27 Jul 2020 10:57 (6% bewerkt)
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 27 Juli 2020 · 12:12
    @bono bedankt voor je reactie
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 27 Juli 2020 · 18:31

Verwacht dat we daar snel wat over bekend gemaakt gaat worden, de data voor de safety cursussen zijn reeds wel al bekend voor aankomende winterBono op 27 jul 2020 10:56

Ja? Ik zie op de site van Snow Safety Center alleen nog de data van afgelopen seizoen. Of moet ik ergens anders kijken?
    *Nachricht bearbeitet durch Cheizz op 27 Jul 2020 18:32 (18% bewerkt)
    gigiski.com
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 31 August 2020 · 15:38
    Ja? Ik zie op de site van Snow Safety Center alleen nog de data van afgelopen seizoen. Of moet ik ergens anders kijken?Cheizz op 27 jul 2020 18:31

De datum voor het pieperfest 2020 is inmiddels bekend. Inderdaad in het laatste weekend van september, namelijk op zondag 27 september. Vanwege COVID zijn er maar een beperkt aantal inschrijvingen mogelijk schrijven ze. Meer info kun je vinden op de site van het Snow Safety Center: https://www.snowsafety.nl.
    *Nachricht bearbeitet durch Ee1co op 31 Aug 2020 15:40 (4% bewerkt)
  • Bono
    Beginner
    Bono op 6 September 2020 · 20:08
    Data van pieperfest is reeds bekend, schiet wel op. Het gaat hard. Kijk ook gelijk of de praktijk week in je agenda past, daar leer je ook heel veel van
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 7 September 2020 · 06:47
    Pieperfest is al vol, dan maar zelf zoeken op Scheveningen
  • RonaldTD
    Tourist
    RonaldTD op 11 September 2020 · 15:12
    Gisteren Powder BT in de set besteld en vandaag binnen. Van het weekend eens even alles goed bekijken en doornemen.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro