Belangrije info m.b.t. Pieps DSP pro/sport

• ieism
    Tourist
    ieism op 23 Oktober 2020 · 11:23
    Ben heel benieuwd waarom niet gewoon een recall. Na de Vector en de Jetforce zou dat meer voor de hand liggen.
    Nu komt er meteen een class action lawsuit overheen die ze waarschijnlijk niet winnen, en moeten ze alsnog voor sommige markten geld terug gaan betalen.

Een betaalde upgrade moet wel heel goedkoop worden , en je haalt er nog niet alle producten mee van de markt wat wel zou moeten als je heel eerlijk bent.
    splitfest.nl
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 23 Oktober 2020 · 16:10
    je haalt er nog niet alle producten mee van de markt wat wel zou moeten als je heel eerlijk bent.
    ieism op 23 okt 2020 11:23

Wat zijn je argumenten om alle apparaten van de markt te moeten halen? Ik heb geen problemen met die van mij. Door al dat geschreeuw en gescheld op Pieps/BD kan ik echt geen reële inschatting maken hoe groot dit probleem nu is. Het zijn veelal dezelfde mensen die reageren en schelden.
  • Ors
    Advanced
    Ors op 23 Oktober 2020 · 18:51
    Zojuist reactie van pieps dat Europese aanvragen gericht worden aan support[at]pieps.com

Keep you posted
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • Ors
    Advanced
    Ors op 23 Oktober 2020 · 19:02
    Hoe groot het probleem met de switch daadwerkelijk is, zullen we waarschijnlijk nooit weten . Die van mij (vrij recent nog aangekocht met de gedachte dat de kinderziektes er nu wel uit zouden zijn) doet het ook prima, maar ik voel me niet comfortabel bij de gedachte om mijn DSP steeds te moeten checken op scheurtjes op de switch elke keer dat ik hem omhang. Ook dat deze in principe met het scherm op het lijf moet worden gedragen om "erger" te voorkomen vind ik ook zwak. Eigenlijk vind ik dat je dan te maken hebt met een ontwerpfout. Als producent zou het netjes zijn om je verantwoordelijkheid te nemen. Class Action is dan weer een ander extreme, maar met die Amerikanen weet je maar nooit.
  • philipc
    Advanced
    philipc op 23 Oktober 2020 · 19:18
    Ik heb ook een mail gestuurd naar pieps, ze bieden aan om voor € 100 de pieper te vervangen voor een Pieps Powder BT
  • kanski
    Elite
    kanski op 24 Oktober 2020 · 13:44
    Ook dat deze in principe met het scherm op het lijf moet worden gedragen om "erger" te voorkomen vind ik ook zwak.
    Ors op 23 okt 2020 19:02

Dit is absoluut niet de reden waarom je je pieps met het display naar het lichaam moet dragen. Je draagt willekeurig welk merk transceiver met het display naar het lichaam zodat het display is beschermd door de weke delen van het lichaam tegen impacts van skistokken, boomtakken etc. Want... display weg = zoek functie weg! Dus als je een goede lawine praktijk training gevolgd hebt dan weet je waarom je een transceiver met het display naar het lichaam draagt.

@philipc ; Welke pieps dsp heb je nu?
    *Nachricht bearbeitet durch kanski op 24 Okt 2020 13:45 (1% bewerkt)
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • kanski
    Elite
    kanski op 24 Oktober 2020 · 13:51
    Hoe groot het probleem met de switch daadwerkelijk is, zullen we waarschijnlijk nooit weten . Die van mij (vrij recent nog aangekocht met de gedachte dat de kinderziektes er nu wel uit zouden zijn) doet het ook prima, maar ik voel me niet comfortabel bij de gedachte om mijn DSP steeds te moeten checken op scheurtjes op de switch elke keer dat ik hem omhang.
    Ors op 23 okt 2020 19:02

Mijn beide PIEPS DSP pro's doen het beide nog zeer goed. Zit geen zwakte in het schuif mechanisme al had je het graag. De oudste DSP pro is 5+ jaar oud en intensief gebruikt. Het koordje is uitgebroken en dat gaat ook zeker weer gebeuren met de nieuwe DSP Pro. Daarom zou ik een update voor € 100,-- naar PIEPS BT PRO denk ik toch ter hand nemen. Wel alleen naar de BT PRO.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • philipc
    Advanced
    philipc op 24 Oktober 2020 · 16:17
    @kanski ik heb nu de DSP Sport, zit er wel aan te denken om in te gaan op het voorstel, is het alleen al voor het gerustgesteld gevoel..
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 25 Oktober 2020 · 08:49
    Ik zie in alle communicatie van Pieps dat ze alleen over de sport en Pro praten. Maar op 1 van de eerdere links hier staat de dus Tour er ook tussen (en laat ik net die hebben).

Zijn die nu wel of niet verschillend? Anders ga ik er nog even een mailtje aan wagen
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 Oktober 2020 · 09:13

Wat zijn je argumenten om alle apparaten van de markt te moeten halen? Ik heb geen problemen met die van mij. Door al dat geschreeuw en gescheld op Pieps/BD kan ik echt geen reële inschatting maken hoe groot dit probleem nu is. Het zijn veelal dezelfde mensen die reageren en schelden. Erwin op 23 okt 2020 16:10

Het feit dat je met wat rondvragen dus al best veel piepers ziet die niet goed functioneren is voor mij genoeg. De meeste consumenten gebruiken een pieper zomaar 5 jaar of meer, dan zal dit aantal alleen maar toenemen.
    Je kan de betreffende piepers ook niet meer echt tweedehands kwijt straks, ik zou persoonlijk meteen upgraden.

Ik heb niks tegen Pieps apparaten, ik heb er zelf nog steeds 2.
    splitfest.nl
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 25 Oktober 2020 · 09:20
    Het is voor mij helder waarom je het display altijd tegen je lichaam moet dragen. Ik neem aan dat de Pieps piepers waar het hele probleem zich voor kan doen ook zijn ontworpen met het uitgangspunt dat je het display altijd tegen het lichaam draagt. Maar ik begrijp dat het ook mogelijk is om de pieper andersom - dus met het display naar buiten - in het harnas past? En dat dan problemen kunnen ontstaan? Er is in het design dus niet uitgesloten dat een mens een fout kan maken.

Ik heb zelf Mammut piepers. Zowel de huidige Barryvox als de Barryvox Element passen maar op één manier in het harnas: met het display naar het lichaam. Dus in het design was daar al een 'poke yoke' toegepast (een fool-proof: je kán het niet fout doen). Is dat alleen bij Mammut zo? Of zijn er andere merken die dat principe toepassen?
    gigiski.com
  • Ors
    Advanced
    Ors op 25 Oktober 2020 · 11:47
    Bij sommige, enkele pieps DSPs lijkt het probleem ook mogelijk als je de pieper met display op het lichaam in het harnas draagt. Uit het harnas is de schuif geblokkeerd, in het harnas niet.

https://www.instagram.com/p/CGnq_GFjoeD/

Bij mij is er overigens gelukkig (nog) geen beweging in te krijgen
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 25 Oktober 2020 · 11:59
    Is het probleem van een schuivende knop niet heel simpel met een 3d geprint klipje op te lossen? Een simpel stukje wat om de knop heen klikt en de boel op 'send' mode locked. Enige zou dan zijn met omschakelen naar zoeken, maar is vast iets op te bedenken.

Kan me herinneren dat Mammut ooit ook geen recall deed van de RAS 2.0, maar gratis plastic klipjes verstuurde.

Heb zelf overigens in 4 jaar nog nooit een indicatie van dit probleem gehad met mn DSP Sport en heb er zeker wel 250 dagen flink mee geskied. Ook best wel wat flinke klappers gemaakt en ook wel eens half dagje park gesprongen met de pieper om. Heb wel altijd het schuifmechanisme een beetje onhandig gevonden.
    *Nachricht bearbeitet durch MickeydeHaas op 25 Okt 2020 12:01
    One step at a time.
  • Nemmie
    Advanced
    Nemmie op 27 Oktober 2020 · 17:23
    Hier nog een update, na overleg met de service dienst van BD/Pieps is mijn DSP Pro vandaag op de post naar Oostenrijk gegaan.

Ze gaan hem gratis omruilen voor een Pro BT.
  • MTV
    Beginner
    MTV op 27 Oktober 2020 · 19:37
    @Nemmie Hoe oud is de jouwe? Ik betaal 100 Euro bij voor de omruil van mijn DSP Pro naar Pro BT. Vind ik uiteindelijk toch fijner dan met zo’n sluimerend gevoel dat er iets niet 100% is. Al zal m’n kennis en inschattingsvermogen waarschijnlijk eerder tekortschieten dan m’n materiaal...
  • Ors
    Advanced
    Ors op 28 Oktober 2020 · 09:51
    Mijn DSP Sport gaat ook retour en krijg er kostenloos de Powder BT voor terug
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 28 Oktober 2020 · 10:48
    Mijn Sport is inmiddels bijna 2 weken onderweg naar Oostenrijk met verzoek om upgrade/omruilen. Benieuwd wanneer we wat gaan horen.
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 28 Oktober 2020 · 13:33
    wazig, ze mailde terug met "i guess there is a misunderstanding – we never confirmed that we do an free of charge service 😉"

Maar 100 euro is ook prima voor een nieuwe..
    Bedankt voor de tip in ieder geval! blij mee.
    Groeten Edward
    Summer Sucks!
  • MTV
    Beginner
    MTV op 28 Oktober 2020 · 14:24
    @edvantijen ik las op de Pieps instagram pagina (in de commentaren) dat piepers jonger dan 2 jaar kosteloos worden geüpgrade. Alles ouder: +100 Euro. Maar dat heb ik nog niet in officiële Pieps uitingen gezien.
  • Bedde
    Tourist
    Bedde op 28 Oktober 2020 · 15:06
    Aangemeld voor probleem, binnen het uur antwoord, dsp sport opsturen(7jaar), nieuwe BT pro voor 100€
    10/10 voor service! (in my case)

• MTV
    Beginner
  • MTV
    Beginner
    MTV op 30 Oktober 2020 · 08:57
    dubbel...
    *Nachricht bearbeitet durch MTV op 30 Okt 2020 08:57 (91% bewerkt)
  • Ors
    Advanced
    Ors op 30 Oktober 2020 · 09:07
    scary shit 😞
    Gelukkig liep het goed af. McNutt heeft een engeltje op zijn schouder gehad die dag.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 30 Oktober 2020 · 09:17
    wazig, ze mailde terug met "i guess there is a misunderstanding – we never confirmed that we do an free of charge service 😉"

Maar 100 euro is ook prima voor een nieuwe..
    Bedankt voor de tip in ieder geval! blij mee.
    Groeten Edwardedvantijen op 28 okt 2020 13:33
    @edvantijen Wie en waar heeft dit voor jou geregeld als ik vragen mag? Die van mij zijn ze voorlopig kwijt bij Pieps op de service-afdeling in AT. Wel afgeleverd volgens track&trace, maar niet in behandeling genomen zeg maar ;(
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 30 Oktober 2020 · 12:44
    @mtv thanks, daar valt die van mij net buiten helaas 😃
    @evr66 Ik heb vooralsnog alleen nog maar mailcontact gehad, mijn pieper ligt nog veilig stof te vangen op zolder helaas 😃
    Succes allemaal en een goede winter zonder reisverboden toegewenst !
    Summer Sucks!
  • vasco
    Advanced
    vasco op 30 Oktober 2020 · 13:26
    Ik zit erover te denken om mijn pieps dsp sport ook te upgraden naar een pro bt.

Ik kwam net tegen op https://beaconreviews.com/Specs_PiepsProBDGuide.php...:
    The new transceivers have a sliding Off/Send/Receive switch that is similar to the Pieps Sport and Pieps DSP Pro, except the new transceivers have a sliding "lock" that prevents the Off/Send/Receive switch from accidentally moving whereas the previous transceivers had a push button lock. In my experience, the new locking mechanism does not work as well as the previous: I often have to physically push the lock to the right to fully engage it. And, at least on the two new units I own, the sliding switches are exceptionally stiff.

Daar lijkt het knopjes probleem nog niet geheel te zijn verholpen. Hoe is jullie ervaring?
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 4 November 2020 · 09:22
    Update: zojuist een nieuwe Pro BT ontvangen als vervanging. Vooralsnog zit er geen rekening bij, ben benieuwd. Voor nu bijzonder tevreden met deze oplossing!
  • Daaf
    Beginner
    Daaf op 4 November 2020 · 14:05
    Inmiddels biedt Pieps geen omwissel service meer maar mag je je poeper gratis laten nakijken. Het werd kennelijk te duur...iedereen wilde denk ik voor 100 euro wel een nieuwe pieper 😁. Dus laat ik hem nu gratis nakijken. Prima service ook.
    *Nachricht bearbeitet durch Daaf op 4 Nov 2020 14:05
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 4 November 2020 · 14:44
    Ben benieuwd. Nummer 2 gaat op de post, vergezeld van een printje van de mail wisseling met hun service afdeling. Lukt het geen tweede keer, hoef ik in ieder geval maar 1 nieuwe te kopen ipv de 2 die ik in gedachten had 😉
  • Ors
    Advanced
    Ors op 6 November 2020 · 12:54
    Lou van wildsnow.com heeft een after-market oplossing bedacht voor de DSP switch. Zie post voor 3D-printer template https://www.loudawson.com/28583/pieps-dsp-switch-lockout-clip/...

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro