Belangrije info m.b.t. Pieps DSP pro/sport

• EmielRense
    Advanced
    EmielRense op 3 Februar 2022 · 21:29
    Ook bij mij is dat nieuwe holster niet in gebruik, onhandig ding dat het probleem van het schuiven zeker voorkomt maar het gebruiksgemak sterk verminderd. Test regelmatig of hij niet verschuift maar misschien toch maar eens naar een andere kijken.
  • MDH
    Tourist
    MDH op 4 Februar 2022 · 08:09
    Hoor graag als iemand reactie ontvangt vanuit Pieps op dat nieuwe holster.
    Heb hem dit seizoen in gebruik, maar ben buitengewoon ontevreden met de oplossing. Onhandig in het gebruik en irritante opzet waarbij je de pieper niet kan ‘vastklikken’ wanneer die uit staat (en het ‘s avonds opbergen dus altijd een verfrommelde knoop touwtjes, holster en pieper wordt).

Argument dat Pieps ergens een grens moet trekken gaat voor mij niet op. Je betaalt voor safety, als ze dat door een fout niet kunnen garanderen, dan is zo een houtje-touwtje constructie waardoor het een beetje een k-product wordt nou niet de oplossing.
  • andrevantgeloof
    Beginner
    andrevantgeloof op 4 Februar 2022 · 12:07
    De verantwoordelijkheid van een onderneming die zich richt op snowsafety is mijns inziens groot. Een matig product dient dan van de markt gehaald of omgebouwd te worden. Dit is geen doordachte ombouw van het product, maar een goedkope noodoplossing die gevonden is bij het complementaire product (holster). Hierdoor verlies je gebruiksgemak, zoals in bovenstaande reacties ook te lezen valt. Ik denk dat ik met ducktape een doelmatigere manier heb gevonden, kan ik gewoon de huidige holster blijven gebruiken. Met stukje dubbelgeplakt, zodat je in 1 beweigng ducktape van de gefixeerde schuif kan trekken.

Als safety je key business is en je verkoopt via resellers, dan moet je die resellers inzetten om de klant direct te informeren. Dat is niet gebeurd en dan lopen meer mensen dan nodig een flink extra risico bij het gebruik van deze piepers. De reseller heeft mij trouwens ook niet ingelicht. Wie is er wel ingelicht door de reseller?

Het lijkt erop dat in de VS (vanwege de aanwezige claimcultuur) wel een echte recall wordt uitgevoerd... Als dat zo is, dan gaat dat verhaal ook wel op enig moment rond op het web.

Uiteindelijk komt het bij slechte of geen afhandeling van de claims neer op 'voting with your feet' en zal vooral Pieps dat merken op de lange termijn.
    *Nachricht bearbeitet durch andrevantgeloof op 4 Feb 2022 13:01 (9% bewerkt)
    kiteventure.nl
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 4 Februar 2022 · 13:58
    @MDH en @andrevantgeloof ik zou zeggen schrijf Pieps en ga ze overtuigen. Mijn mening weten jullie en mij proberen te overtuigen brengt jullie niet verder. Misschien is het niet heel handig om hier je frustratie van je af te schrijven. Succes
  • andrevantgeloof
    Beginner
    andrevantgeloof op 4 Februar 2022 · 15:51
    @MDH en @andrevantgeloof ik zou zeggen schrijf Pieps en ga ze overtuigen. Mijn mening weten jullie en mij proberen te overtuigen brengt jullie niet verder. Misschien is het niet heel handig om hier je frustratie van je af te schrijven. SuccesErwin op 4 feb 2022 13:58 Uiteraard heb ik Pieps al meerder keren gemaild en wacht ik nog rustig op een reactie van Pieps. Ik gebruik dit topic om informatie uit te wisselen met andere gebruikers. Mijn bedoeling is om bij de feiten te blijven, maar mss is dat niet helemaal gelukt en zal ik daarop letten bij mijn komende reacties. Het leven gaat sowieso vrolijk door, dus frustratie is er niet (meer) bij mij. Een voor mij relevante vraag staat nog open: heeft jullie reseller jullie geïnformeerd over de (potentiële) problematiek van deze piepers?
    kiteventure.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 Februar 2022 · 16:06
    Als ze het niet netjes afhandelen, gooi je een reputatie die je in tientallen jaren hebt opgebouwd in de prullenbak. Ik snap dat niet, je kan beter de drol snel doorslikken en iedereen een nieuwe pieper geven anders blijven er straks heel weinig klanten over voor Pieps.
    splitfest.nl
  • vasco
    Advanced
    vasco op 4 Februar 2022 · 19:50
    @MDH en @andrevantgeloof ik zou zeggen schrijf Pieps en ga ze overtuigen. Mijn mening weten jullie en mij proberen te overtuigen brengt jullie niet verder. Misschien is het niet heel handig om hier je frustratie van je af te schrijven. SuccesErwin op 4 feb 2022 13:58 Uiteraard heb ik Pieps al meerder keren gemaild en wacht ik nog rustig op een reactie van Pieps. Ik gebruik dit topic om informatie uit te wisselen met andere gebruikers. Mijn bedoeling is om bij de feiten te blijven, maar mss is dat niet helemaal gelukt en zal ik daarop letten bij mijn komende reacties. Het leven gaat sowieso vrolijk door, dus frustratie is er niet (meer) bij mij. Een voor mij relevante vraag staat nog open: heeft jullie reseller jullie geïnformeerd over de (potentiële) problematiek van deze piepers? andrevantgeloof op 4 feb 2022 15:51

Nee, ik heb mijn informatie hier van het forum. Ik weet ook niet meer waar ik hem heb gekocht, en ik hoop dat die webshop mijn gegevens niet zo lang heeft bewaard. Met terugroepacties is dat altijd lastig om alle gebruikers te bereiken.

Zelf vind ik het klik idee van het nieuwe harnas prima, maar..... inderdaad wel heel onhandig dat als je hem uit hebt staan het niet zohandig op kan bergen.
  • MickeydeHaas
    Expert
    MickeydeHaas op 5 Februar 2022 · 22:05
    Even ter aanvulling aan vele hier. Ik begrijp de frustratie goed en Pieps heeft gewoon een ruk product gemaakt en hun customer service is ook verschrikkelijk slecht.

Ben nu al een maand met ze bezig en kom nergens. Ik blijf echt heel erg ver weg van alle Pieps rommel vanaf nu.

Overigens mijn DSP Sport ooit bij Bever gekocht en kan mij niet herinneren dat ze mij ooit gemaild hebben erover. Heb ook destijds mijn pieper bij Pieps geregistreerd voor een extended warranty en van Pieps zelf ook niks gehoord. Gelukkig via WP destijds de boel kunnen volgen.
    One step at a time.
  • MickeydeHaas
    Expert
    MickeydeHaas op 5 Februar 2022 · 22:11
    Jaartje verder, nieuw probleem gevonden vandaag.

Bij mijn DSP Sport is een minuscule randje afgebroken bij het batterijcompartiment. Het is bijna niet te zien, maar genoeg om de batterijen van hun plek te laten vallen. Resultaat is een pieper die gewoon uitvalt.

Gelukkig op tijd achter gekomen bij een groepscheck, maar niet fijn.

Pieper is verder helemaal nog netjes en gebruik de nieuwe houder van Pieps ook.

Heb Pieps gemaild en wacht op reactie. Zal morgen even foto uploaden.

Zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben?MickeydeHaas op 12 jan 2022 00:07

Hier wat foto's van het afgebroken batterijklepje. Misschien handig om even dubbel te checken als je dezelfde DSP Sport hebt.

*Nachricht bearbeitet durch MickeydeHaas op 5 Feb 2022 22:11
    One step at a time.
  • MickeydeHaas
    Expert
    MickeydeHaas op 6 Februar 2022 · 02:42

*Nachricht bearbeitet durch MickeydeHaas op 6 Feb 2022 02:42 (100% bewerkt)
    One step at a time.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro