Waar is Morris ???

• Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 19 Oktober 2020 · 02:48
    (Tjeezus, wat een jaar is dit!)
    Bedankt Morris, voor het volledig omgooien van hoe ik met snowboarden en verse sneeuw bezig was en bezig ben. Voor alles wat ik que weersvoorspelling en tripplanning heb geleerd (en nog moet leren)

Bedankt voor het beste, lekkerste board dat ik ooit in mijn snowboardcarriere heb bereden.

Bedankt voor het samenbrengen van ons allemaal hier, allemaal sneeuwgekken, voor het geven van een platform voor wat inmiddels een hele nieuwe sneeuwcultuur is.

Rock on.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 19 Oktober 2020 · 10:10
    Bedankt Morris! WePowder heeft mijn hele wintersport beleving op zijn kop gezet en ik heb sindsdien veel mooie dingen mogen beleven en ontzettend leuke mensen leren kennen (en helaas ook een paar verliezen).

Ik wens je veel rustige momenten. Success met je nieuwe project!
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • waingro
    Advanced
    waingro op 19 Oktober 2020 · 10:48
    @morris bedankt voor je inzet. Jaren gelden kocht ik een magazine waarin een interview stond over lawine veiligheid. Dit artikel is me altijd bijgebleven en zorgde voor mijn inspiratie om mij te verdiepen in lawinegevaar en meer poedertrips. Ik heb dit magazine altijd bewaard. Toen ik later op wepowder belande bleek dat jij die persoon was. Je kunt trots zijn op wat jij en Arjen hebben bereikt. Je hebt aan de wieg gestaan voor lawine awareness in Nederland en ver daarbuiten. Ik hoop dat je af n toe je gezicht nog eens laat zien. Laten wij als groep wepoderaars proberen de leegte op te vullen. Surf’s up!
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 19 Oktober 2020 · 10:49
    Heel veel succes Morris met alles wat je gaat doen. En bedankt voor de onuitputtelijke energie die je in alle updates en weerberichten heb gestopt en waarmee je ons zo vaak, spot on, op de juiste plek deed belanden.
    *Nachricht bearbeitet durch Poedertijn op 19 Okt 2020 10:50 (1% bewerkt)
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 19 Oktober 2020 · 11:03
    @Morris Dank voor jouw tomeloze inzet, het beantwoorden van de vele vragen via topics en DM's. Dank voor alle informatie die jij en jullie team ons hebt gegeven waardoor wij meer kunnen genieten.

Heel veel succes met de nieuwe uitdagingen en we horen vast nog wel van jou! Dat er komende winters nog maar vele mooie lijnen in de poeder mogen volgen!
    *Nachricht bearbeitet durch Marijnt op 19 Okt 2020 11:04 (16% bewerkt)
  • SamSam
    Advanced
    SamSam op 19 Oktober 2020 · 11:21
    diepe buiging master sneeuwsommelier
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 19 Oktober 2020 · 12:33
    Aan alles komt een eind, helaas...

Morris bedankt voor alles. Wintersport is nooit meer hetzelfde gebleven na mijn eerste kennismaking met WePowder, mede door de moeite die jij in dit platform hebt gestopt (zonder anderen tekort te doen). Hopelijk kom ik je nog een keer ergens tegen in de bergen en veel succes met alle nieuwe avonturen!
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 19 Oktober 2020 · 17:47
    Poeh dan let je even niet op en is Morris weg...Dank voor alleswat je ons via Wepowder hebt gegeven de afgelopen jaren, je hebt een grote -hele positieve - stempel weten te drukken op mijn avonturen in alpen en daarbuiten, en ik weet zeker dat dat voor velen op dit forum geldt.

Heel veel succes met je volgende uitdaging, ik ben erg benieuwd waar die boeken schoolbanken je naartoe gaan leiden - maar met jouw inzet en energie heb ik er wel vertrouwen in dat dat de moeite waard wordt!
    Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
  • doov
    Advanced
    doov op 19 Oktober 2020 · 20:06
    Een diepe buiging voor Morris.

Thanx mate!

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 19 Oktober 2020 · 21:37
    Bedankt voor alles Morris!

En succes Arjen!
  • MTV
    Beginner
    MTV op 19 Oktober 2020 · 22:18
    Dank u master Powfinder! En alle geluk en plezier gewenst bij andere avonturen.
  • maartendheedene
    Advanced
    maartendheedene op 20 Oktober 2020 · 09:31
    Morris: Merci.
    De volgende Gulden Draak is op jouw gezondheid.
    Maarten
  • jornev
    Tourist
    jornev op 20 Oktober 2020 · 13:24
    Sjonge wat jammer! Ongelofelijk wat een kennis je altijd deelde en hoe goed je feeling voor bepaalde weersituaties altijd was, uitzonderlijke complimenten!

Veel succes in de toekomst Morris
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 20 Oktober 2020 · 21:42
    In de tijd dat snowboarders nog niet skieden
    én men de hele wereld én omliggende alpen nog ging veroveren met branie en ongebreideld enthousiasme
    reed ik op een goddelijk ingegeven dag eens verse pow van wel zeker 4 centimeter ...
    Orgastische vreugdekreten stootten we uit en grenzen werden vervolgens verlegd. Poeder rijden ; dat zouden we.
    Maar poeder in een white-out met afgronden rondom overal en gezinnen met kleine kinderen thuis en dito knagend breintje deden me op zoek gaan.

In een ver afgelegen idyllisch valleike vol sneeuw, sprookjesachtige witte bomen en verse poederhellingen vond ik een superschoon, één uit de boekskes mooi gelegen, kapelleke.
    Ik plantte m’n board in de fluffyfluffy-poeder én aarzelde de mysterieuze kapel binnen te stappen. Alhoewel de massieve houten deur wijdopen stond en er een aantrekkelijk warme gloed naar buiten woeide.
    Twijfelend bekeek ik de indrukwekkende, openstaande deur. Boven de deur ontwaarde ik vier overduidelijke letters uitgehouwen in oud blauw arduin : een hoofdletter P, een I, een E en de afsluitende drukletter K. Mysterieus en onvatbaar.

Ik werd naar binnen gezogen.
    Op de schamele houten banken in het kleine warme kapelleke zaten keuvelende wintermensen in ski- en snowboarduitrusting. Overleggend en gebogen over topografische kaarten met veel wit. Ik nestelde mij ertussen.
    Vooraan stond een klein maar massief altaar en daarachter stond een ogenschijnlijk timide surfboy met wijd opengesperde armen. Onopvallend sloeg hij vanuit deze positie alles gade.
    Om de vijf minuten ; het kan ook minder of meer zijn want ik was elk tijdsbesef kwijt ; maar vooral als er geroezemoes en vragen vanuit de kapel opsteeg ; declameerde de surfpriester met rustige maar overtuigende, duidelijke stem : Poeder Is Een Keuze.
    Het geluid verstomde daarna en iedereen vol aanbidding dook weer in zijn kaarten, boeken, ervaringen, herinneringen, nieuwe vrienden, …
    Weer vijf minuten later kropen de vragen van het kapel-volk weer de muren op waarna de opper-goeroe weer met wijd gespreide armen sprak : Poeder Is Een Keuze.
    Wederom viel er een stilte vol innerlijke zielsbegoochelingen maar al vlug overnam wederom de knagende onrust het binnenste van de kapel.
    Nog steeds in dezelfde sacrale houding oreerde de ondertussen tot pow-god getransformeerde altaarman voor de derde maal de woorden : P. I. E. K. !!!
    Daarop verscheen opeens vanuit de powkapel een verblindende, zachtoranje lichtstraal die door het powglasraam een niet te weerstane bundel wierp op de omliggende powheuvels, bergen, bossen, rotsen, gipfels, couloirs, dropins, spines, …
    We stormden hals over kop met z'n allen existentialistisch naar buiten en reden het Licht !!!

Eeuwige Dank Morris !!!

*Nachricht bearbeitet durch koen_djfistel op 20 Okt 2020 22:10
    sbs roelz
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 21 Oktober 2020 · 09:40
    Tegen zo'n mooi bovenstaand verhaal kan ik uiteraard niet op😃 Maar moet toch mn dank uitspreken Morris! het ga je goed!
  • roel75
    Beginner
    roel75 op 21 Oktober 2020 · 11:12
    Zeer veel dank Morris, jij bent altijd onze skigids geweest in de voorbereiding!
  • Niels
    Advanced
    Niels op 21 Oktober 2020 · 13:14
    In de tijd dat snowboarders nog niet skieden ... en reden het Licht !!!

Eeuwige Dank Morris !!!
    koen_djfistel op 20 okt 2020 21:42

Amen!
  • Steef
    Advanced
    Steef op 21 Oktober 2020 · 13:59

Oef....de heilige Poeder Engel has left the building...dat zal even wennen worden.
    Sinds 2007, toen ik in aanraking kwam met dat heerlijke simpele maar o zo waardevolle blogje versesneeuw.nl, zijn mijn winters eigenlijk compleet anders. Ik kan wel stellen dat ik dat toch wel een beetje aan jou te danken heb Maurice! Nooit meer op voorhand boeken, knallen als ze vallen, pareltjes ontdekken, foute keuzes maken, nieuwe mensen (en goede vrienden voor het leven) leren kennen, maar bovenal toch dik genieten in de poeder...!

Ik realiseer mij nu eigenlijk pas echt wat dit platform (waar jij oa de aanstichter van bent geweest) voor een impact op mijn leven is geweest. Winters die geheel in het teken van sneeuw staan, en een aantal echt fijne vrienden die ik zonder wePowder dus nooit had leren kennen...! Grazie mille!

Dat zal nooit gaan veranderen, daar heb ik volle vertrouwen in. Je unieke weerberichten zullen we vast gaan missen maar dat geeft wel weer een extra uitdaging voor iedereen. Alles altijd maar in kant-en-klare brokken op een schoteltje gepresenteerd krijgen, dat gaat ook zo vervelen...😉

Kerel, je hebt deze show aardig gerockt! We zien elkaar vast nog wel een keer in de poeder...!

*Nachricht bearbeitet durch Steef op 21 Okt 2020 14:06 (1% bewerkt)
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • Boarderbuis
    Advanced
    Boarderbuis op 21 Oktober 2020 · 14:35
    Succes Morris en dank voor alle wijsheden en kennisoverdracht!!
  • iPow
    Advanced
    iPow op 21 Oktober 2020 · 21:19
    Dacht je met Corona alles wel gehad te hebben...
    Morris bedankt voor alles, zal jouw kritische en authentieke wijze lessen missen.

Veel energie in je nieuwe toekomst!
  • popski
    Advanced
    popski op 22 Oktober 2020 · 18:42
    @pistenbulcky : ik kijk uit naar de MeteoMorris/Wepowder film. Dat zou een mooie dank aan Morris kunnen zijn. 😊
    *Nachricht bearbeitet durch popski op 22 Okt 2020 18:42
  • valhalla
    Advanced
    valhalla op 22 Oktober 2020 · 19:57
    Thanks Morris! Keep the stoke alive and stay safe 😃
    *Nachricht bearbeitet durch valhalla op 22 Okt 2020 20:00
  • Nordstau
    Advanced
    Nordstau op 23 Oktober 2020 · 12:34
    Is er überhaupt nog iemand die aan de site en de forecasts werkt? Of is wepowder.com een stuurloos spookschip geworden?
  • Japser
    Beginner
    Japser op 23 Oktober 2020 · 12:43
    Rustûg Norstau is pas oktober en de kaarten zijn oranje
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 23 Oktober 2020 · 13:46
    @pistenbulcky : ik kijk uit naar de MeteoMorris/Wepowder film. Dat zou een mooie dank aan Morris kunnen zijn. 😊popski op 22 okt 2020 18:42

Daar wordt aan gewerkt 😃 al is dat pandemietje niet echt bevorderlijk geweest voor het project.
    Wees gerust, uitstel betekent in geen geval afstel en vanaf januari kunnen we hopelijk opnieuw de sneeuw in.

@koen_djfistel veel mooier dan dit wordt het niet. Prachtig geschreven. Ik denk dat we daar maar een scène in de film van moeten maken, met jouw tekst als VoiceOver.

Ik denk dat ik voor iedereen hier op wePowder spreek als ik zeg dat Maurice bij elkeen van ons de passie voor poeder heeft gestart of nog verder heeft aangewakkerd. Een mentor in hart en nieren. Dank en buiging.

Poeder is inderdaad een keuze en met Maurice als gids overstijgt het meestal de verwachting.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 23 Oktober 2020 · 14:20
    @Nordstau Zeker, daar wordt aan gewerkt. Zeer binnenkort gaan we met nieuwe energie weer volle bak door. Ook met de weerberichten en de PoederAlerts. Verder werkt het technisch team nog aan de site dat al jaren aan de site werkt.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • popski
    Advanced
    popski op 23 Oktober 2020 · 15:17
    @pistenbulcky
    Goed idee om Fistel een scène te geven.
    Ik kijk er al naar uit 😁
    *Nachricht bearbeitet durch popski op 23 Okt 2020 15:19 (76% bewerkt)
  • The_O
    Tourist
    The_O op 23 Oktober 2020 · 17:58
    Dank Morris vanuit een besneeuwd en koud BC

And Also The Trees
  • qoomak
    qoomak op 25 Oktober 2020 · 13:22
    Thank you Morris for invaluable tips over years.
    Good luck
  • Simon
    Tourist
    Simon op 25 Oktober 2020 · 18:16
    Wow wat een nieuws!

Ik herinner me dat ik in een lang verleden soms wel 10x per dag versesneeuw.nl bezocht om te kijken of er geen nieuw bericht werd gepost.

Het was prachtig om van Versesneeuw en later Wepowder een instituut te zien worden. Weliswaar vanop een afstand, maar door het actieve forum en stoke dat werd gedeeld, kon ik mij er toch altijd zo dicht bij voelen.

Veel succes/plezier met je toekomstige projecten en in de golven!!
    Talk less, ride more

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro