Solving for Z

• Slim
    Beginner
    Slim op 17 Dezember 2020 · 18:37
    Leuke film over risico in toer skiën, maar Ik vond de discussie op Totally Deep veel duidelijker een standpunt over brengen dan de film.
    Dus eerst de film kijken, dan de podcast luisteren!

https://www.wildsnow.com/28767/totally-deep-podcast-82-on-risk-with-za...
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 18 Dezember 2020 · 10:21
    Ik vond het wel een interessant verhaal, maar knapte een beetje af op het einde waar ie soort van zegt dat risico's nemen is wat bergsport de moeite waard maakt. Daar kan ik me persoonlijk niet zo in vinden en doet wat mij betreft ook een beetje afbreuk aan zijn eerdere verhaal.

De opmerking eerder in de film over hoe je voldoening kunt halen uit een tocht/beklimming/afdaling/whatever doordat je aanspraak doet op -al- je kennis en vaardigheden, zowel fysiek als mentaal komt wat dat betreft dichter in de buurt van hoe ik er zelf in sta.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 19 Dezember 2020 · 14:34
    @Willem2k, volgens mij was dat nu juist zijn punt: dat iedereen een verschillend niveau van risico bereidheid heeft, en dat je de acties van een ander niet moet beoordelen aan de hand van de jouwe.

Ik denk ook dat hij gelijk heeft heeft en dat het risico dat je loopt, een aantrekkelijk onderdeel van bergsport is. Dat is voor mij wel zo. Alleen zijn zowel mijn vaardigheden als mijn risico bereidheid veel en veel lager.
    Heb je ooit iets voorgeklommen wat je ook had kunnen topropen? Ik wel.
    *Nachricht bearbeitet durch Slim op 19 Dez 2020 14:39 (9% bewerkt)
  • AlbertdeBruine
    Beginner
    AlbertdeBruine op 19 Dezember 2020 · 14:52
    Lawineguru Werner Munter zei niet voor niets: No risk no fun, no limit no life!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro