Beste/veiligste optie voor fotografen buiten de piste

• Gregski13
    Beginner
    Gregski13 op 19 Februar 2021 · 16:05
    Hi All!

Nu we alle tijd van de wereld hebben om het internet af te struinen, ben ik op zoek naar een goede(lees: veilige) optie voor fotografen om niet alleen de nodige cameraspullen mee te zeulen, maar ook een drie-eenheid en bij voorkeur ook iets van een ABS/Reactor etc. systeem. Nu kom ik alleen uit bij de EVOC Zip-On ABS CP 26L ABS (zie hieronder), maar ik kan me niet voorstellen dat dit de enige optie is. Ik zie sommige online met een grote F-stop tas, maar daar is het niet helemaal duidelijk waar de shep/sonde blijft.
    No guts, no glory
  • Bedde
    Tourist
    Bedde op 19 Februar 2021 · 19:50
    @gregski13

Ik gebruik de cp35 van Evoc, hier is een volledig compartiment voorzien vooraan voor je schop, sonde...
    Als ik de abs gebruik gebruik ik een “camerablock”ook van Evoc, cb16. Deze gaat dan zo de rugzak in, wel net iets minder handig.

Vriend van me heeft de F-Stop Tilopa, als ik me niet vergis gaan ook alle spullen hier vooraan in, het hoofdcompartiment is naargelang de gebruikte “unit”verder op te vullen met al je spullen, deze Tilopa is wel een mega ruime rugzak dus imo ook een aanrader.

Groetjes Bedde
  • Slim
    Beginner
    Slim op 19 Februar 2021 · 20:48
    Veel skimo (race) rugzakken hebben precies zo’n vak, alleen is dat bedoelt voor stijgijzers e.d.
    Zal wel niet gepolsterd zijn, maar dat is met een schaar en een schuim matje eenvoudig op te lossen. De opening is misschien iets minder groot, dus geen optie als je een enorm grote camera body hebt.

Edit zie net dat je ook een airbag wil. Ik dacht juist dat je dat niet wilde, sorry.
    *Nachricht bearbeitet durch Slim op 19 Feb 2021 20:50 (1% bewerkt)
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 20 Februar 2021 · 15:57
    Heb zelf een f-stop Loka en er zit een vrij groot compartiment aan de voorkant waar een schep en sonde in kan. Je kan dan heel makkelijk bij je lawine gear en het camera compartiment is makkelijk te openen via het rugpaneel.

Moet wel zeggen dat mijn Loka al wat jaartjes oud is en weet niet of de huidige versie veranderd is.

Zou leuk zijn als f-stop een airbag op de markt brengt. Volgens mij heeft Dakine ooit wel iets voor camera's met ABS samen uitgebracht, maar kan het even niet zo vinden.
    *Nachricht bearbeitet durch MickeydeHaas op 20 Feb 2021 16:00 (21% bewerkt)
    One step at a time.
  • Gregski13
    Beginner
    Gregski13 op 22 Februar 2021 · 19:26
    @Bedde Thanks voor de tip!

Dit klinkt inderdaad als een goede optie. Is dat ook een ABS Zip-on toevallig?

Het zou inderdaad mooi zijn als er een veilige optie komt waar je een camera insert in kan stoppen, maar ook je lawine gear in het voorvak kunt hebben.
    No guts, no glory
  • Gregski13
    Beginner
    Gregski13 op 22 Februar 2021 · 19:28
    @Slim en @Mickeydehaas natuurlijk ook bedankt voor de Tips!

Je zou toch denken dat er iets voor moet zijn of misschien een tas ombouwen naar Zip on oid.

Iemand ervaring met een rugzak ombouwen naar ABS Zip on?
    No guts, no glory
  • Bedde
    Tourist
    Bedde op 22 Februar 2021 · 22:35
    @Gregski13

Ik denk dat de cp26 de enige optie is als je hem wil zippen, wil je meer ruimte denk ik dat je een block moet gebruiken.

Kijk eens naar een 40l zip-on met zijdelingse opening, met de juiste block valt het allemaal nog wel mee met snel toegang tot je camera te krijgen en heb je nog ruimte zat voor je andere extra spullen. (Zo probeer ik het toch steeds)
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 23 Februar 2021 · 11:36
    @Gregski13 Lowepro heeft ook een optie maar deze is zonder abs: https://www.lowepro.com/global/collection/powder/
    Hij is 55 liter groot, dus je kan er wel iets in kwijt 😉

Mijn Pieps heeft ook een rugflap die open kan. Je zou het principe van de Lowepro kunnen toepassen indien je er een aparte binnentas in knutselt.
    Ik zie wel wat voordelen aan dit systeem:
    je hebt een grotere opening in je rugzak ter beschikking waardoor je meteen aan je verschillende onderdelen kan.
    Wanneer je met je ski's aan je rugzak aan het 'hiken' bent, kunnen deze erop blijven,
    Ik denk dat op die plek je materiaal ook beter beschermd is.

Misschien kan je de binnentas wel apart krijgen?

*Nachricht bearbeitet durch 3zel op 23 Feb 2021 11:44 (39% bewerkt)
    knowledge is powder
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 23 Februar 2021 · 12:06
    Kan je ook zelf maken @3zel , dan kan je de indeling ook passend krijgen voor je eigen speelgoed. Of nog wat schuim uitsnijden om dingen passend te beschermen.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Bedde
    Tourist
    Bedde op 23 Februar 2021 · 18:40

Misschien kan je de binnentas wel apart krijgen?

@3zel, dat is wat ik bedoel met een camera block, je hebt die van verschillende merken, Dakine, Evoc,... noem maar op. Je kan deze zo in de abs of andere ruzak plaatsen dat ze met wat geluk ook gelijk open gaan met de rug of zijflap (merk per merk verschillend)

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro