Vertaling 3x3 lawinen van Werner Munter

• Lexy86
    Beginner
    Lexy86 op 21 Februar 2021 · 12:50
    Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar een Engelse of Nederlandse vertaling van het boek 3x3 lawinen van Werner Munter, bestaat dat überhaupt? Ik ben bang dat mijn Duits niet goed genoeg is om alles van het boek te begrijpen!

Bij voorbaat dank! 🙏🏼
    *Nachricht bearbeitet durch Lexy86 op 21 Feb 2021 12:50 (2% bewerkt)
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 21 Februar 2021 · 16:26
    Ik heb ook gezocht naar een vertaling maar zover ik weet is het alleen naar het Frans vertaald. Misschien dat je daar mee uit de voeten kunt? In "Powderguide: managing avalange risk" worden de methodes van Munter in het Engels behandeld. Waarschijnlijk niet zo uitgebreid als in het boek van Munter zelf.
  • Lexy86
    Beginner
    Lexy86 op 21 Februar 2021 · 18:27
    Ik heb ook gezocht naar een vertaling maar zover ik weet is het alleen naar het Frans vertaald. Misschien dat je daar mee uit de voeten kunt? In "Powderguide: managing avalange risk" worden de methodes van Munter in het Engels behandeld. Waarschijnlijk niet zo uitgebreid als in het boek van Munter zelf.Ee1co op 21 feb 2021 16:26

Thanx a lot!! Mijn Frans is nóg slechter 😅 misschien moet ik de Duitse versie dan maar gewoon proberen! Of “Powderguide, managing avalange risks” zoeken! Dank je wel in ieder geval!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 21 Februar 2021 · 21:02
    Ik zou de Duitse versie zeker een kans geven. Je leert er hoe dan ook van en eventuele vragen die je hebt kun je hier op het forum droppen.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 22 Februar 2021 · 13:00
    Ik verbaas me altijd een beetje over de populariteit van Munter. Zeker, hij was destijds revolutionair, maar de lawinekunde heeft sindsdien niet stilgestaan. Als je dan toch veel moeite gaat doen om je door een boek heen te werken in een taal die je niet meester bent, zou ik je een meer actueel boek aanraden. Mijns insziens is het boek 'Lawinekunde' van Steph Harvey een actueler werk, aangezien het ook op de verschillende lawineproblemen ingaat.
    De brochure 'Achtung Lawinen' kun je zien als een up-to-date samenvatting van dit boek, en deze is gratis (en in het engels) te downloaden van de slf site. Een tijdje terug hebben we ook nog meegewerkt aan een Nederlandse versie voor de NKBV,.

Overigens zeur ik Steph al jaren aan zn hoofd om een Engelse uitgave van zn boek te publiceren, en het lijkt er op dat dit er nu ook aan zit te komen. Wanneer precies blijft echter onduidelijk, maar zodra ik meer weet laat ik het weten.

*Nachricht bearbeitet durch bertjebertje op 22 Feb 2021 13:00

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro