Repareren of doorrijden?

• El-Andres
    Advanced
    El-Andres op 9 April 2021 · 21:19
    Vandaag ben ik nogal knullig gevallen bij hoge snelheid. In principe was er niks aan de hand, maar bij het wegzetten van de ski’s merkte ik volgende schade op.

Aangezien de houtkern zichtbaar is vraag ik mij af hoe schadelijk het is als daar vocht bij komt. Kan ik hiermee het seizoen afmaken of moet ik het gelijk laten maken?
    Ik ben er een beetje voorzichtig mee aangezien ze nog nieuw zijn...
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 9 April 2021 · 23:42
    Ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat er geen vocht in de houten kern kan komen. Met epoxy kom je een heel eind denk ik. Maar dat er geen vocht in komt is het belangrijkste en daar zou ik ook zeker niet mee wachten.
    gigiski.com
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 10 April 2021 · 10:29
    Dat vochtwat Cheizz zegt (kan met wat bootlak), plus dat je de braampjes met een mesje best wat afsnijd, anders scheurt je toplaag verder door.
  • tjs
    Beginner
    tjs op 10 April 2021 · 10:38
    Ik zou zsm repareren, als je doorgaat zal de schade alleen maar verergeren ivm vocht. Paar weken geleden soortgelijke schade opgelopen. Gelukkig was de kern niet gebroken waar mijn salomons qst118 helaas bekend voor staan. Bij de service hadden ze het eerst ruim 24u laten drogen en vervolgens ski base repair adhesive van Montana toegepast. Werkt perfect.

https://www.rain-sport.de/rain-sport-de1/base-tuning1/base-repair-mate...

Succes

*Nachricht bearbeitet durch tjs op 10 Apr 2021 10:40
  • ieism
    Tourist
    ieism op 10 April 2021 · 10:40
    Als je dat allemaal ff niet bij de hand hebt kan je er ook gewoon ptex in druppelen, of zelfs een PET fles en een aansteker werkt in geval van nood.

Dat kan je zelfs op de piste vaak nog wel voor elkaar krijgen voordat er te veel vocht in komt.
    *Nachricht bearbeitet durch ieism op 10 Apr 2021 10:42 (25% bewerkt)
    splitfest.nl
  • El-Andres
    Advanced
    El-Andres op 10 April 2021 · 11:58
    Bedankt voor de tips. Dan zal ik het maar snel laten maken.
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 14 April 2021 · 19:40
    Is de staalkant nog wel heel? Lijkt op de foto dat ie stuk is.
  • El-Andres
    Advanced
    El-Andres op 16 April 2021 · 15:02
    Staalkant is nog goed, wat je op de foto ziet is de top sheet.
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 17 April 2021 · 00:02
    Is de staalkant nog wel heel? Lijkt op de foto dat ie stuk is. Kingfisher op 14 apr 2021 19:40

Op de fotos van de OP zijn staalkanten nog goed maar bij die Qst lijkt er inderdaad een edgecrack in te zitten.
  • tjs
    Beginner
    tjs op 17 April 2021 · 08:26
    Is de staalkant nog wel heel? Lijkt op de foto dat ie stuk is. Kingfisher op 14 apr 2021 19:40

Op de fotos van de OP zijn staalkanten nog goed maar bij die Qst lijkt er inderdaad een edgecrack in te zitten.Medicine op 17 apr 2021 00:02

Schade op de qst viel mee. De topsheet was gekracked waardoor er water onder kan komen (vandaar de lijm) plus er zit een een kleine deuk aan de zijkant maar maar geen breuk of gat en bij de service werd me verteld dat het ok is. Heb er zelf niet heel veel verstand van. Hoe kom ik erachter of het een edge crack is?

*Nachricht bearbeitet durch tjs op 17 Apr 2021 08:31 (8% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 April 2021 · 10:54
    Geen crack, het lijkt op de foto maar het is een lijmdruipertje. Gewoon door skieen, keine Panik.
    splitfest.nl
  • tjs
    Beginner
    tjs op 17 April 2021 · 19:37
    Thanks @ieism! Phew

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro