armada jj skins?

• scandovalley
    Expert
    scandovalley op 3 Dezember 2010 · 17:10
    hi,
    ik heb de armada JJ's van vorig jaar en wil dit jaar gebruik maken van mijn dukes. Welke skins raden jullie aan en welke aansluiting heb ik nodig?
    mvg
  • jriph
    Tourist
    jriph op 3 Dezember 2010 · 18:17
    http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/blog/index/view/slug/tech-t...

Ik gebruik Kohla Twin cobra haken met Mohair/Synthetisch mix (heb die gebruikt. niet op JJ's maat wel dikke twintips en nu ook met flat tails). De hele brede skies met brede skins kunnen soms wel wat lichter glijden gebruiken en de mohair help wel..

Oh overweeg te investeren in Ski crampons/ Harscheisen !! zeker omdat je op een echt skintrack heel matig past en met spitz kehren heb je met een gerockerde ski echt niet heel veel te vertellen qua grip. Been there, done that.. not doing it again (30 graden beton sneeuw.. 500 meter niets met een afstapje van een meter of wat, aan het eind onder je.. en ik ben geen telemarker ). De weerstand valt alleszins mee en echt langlauf styling skinnen gaat bet brede planken toch niet. De xtra energie van het knijpen van billen bij geen grip/near death moments is vele malen groter
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • gregoriojimenez
    Tourist
    gregoriojimenez op 3 Dezember 2010 · 18:40
    lekker bezig! volges mij valt er wel wat te touren rondom scando valley! ik ga wel ff google-earthen 😉
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 4 Dezember 2010 · 09:57

(30 graden beton sneeuw.. 500 meter niets met een afstapje van een meter of wat, aan het eind onder je.. en ik ben geen telemarker )...

Heb net n paar Megawatt's inclusief vellen (BD Ascensions Split Skins - met die witte strip in t midden) dus Ben benieuwd wat je met die telemark opmerking bedoeld. Hebben die het makkelijker als zij toeren omdat ze druk opbouwen bij het ophoog brengen van de hak? En dus de staalkant meer belasten? Er vanuit gaande dat je de toer stand van je binding niet gebruikt of niet hebt natuurlijk.
    http://verticaldissidents.net
  • jriph
    Tourist
    jriph op 4 Dezember 2010 · 13:22
    uuh. nee je gaat met je tour bindingen.. hak los omhoog en je moet keren. En dan sta je dus halverwege de maneuvre vrij matig als je geen grip meer hebt. als je dan gaat glijen kan je pogen te telemarken op de tourbindingen..mij lukt het niet 😉 Maar halverwege Mt Buet op glij je dan 500-1000 meter naar beneden.. met afstapjes. niet goed.

Ik heb wat gevonden : zie 0:18 van dit filmpje (zet het geluid maar uit 😃 !)

Leuke route dit btw. soort van alles alpine in het mini:  uurtje op stijgvellen. 2uur klimmen met crampons en piolet en een stukje stijl (~45 graden afvlakkende naar 40-35graden) daarna gletscher en poeder en bos in een route die je kan doen in een ochtend en in de middag nog wat inbounds gaan skien. Je kan het ook zonder tour bindingen doen.. bootpack

[vimeo]2610559[/vimeo]

als je je hak goed belast kan je best stijl omhoog.

http://straightchuter.com/2009/03/steep-skinning-mindset/...

maar met een JJ heb je eigelijk maar een half skietje wat contact maakt Dus ik zou Crampons/Harscheisen kopen

• Dio
    Advanced
    Dio op 7 Dezember 2010 · 00:20

Prima bindinkje, Dynafit..
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • scandovalley
    Expert
    scandovalley op 7 Dezember 2010 · 02:12
    hi,
    sorry voor de late reactie, en bedankt voor de antwoorden! na een beetje zoeken heb ik ineens deze skins gezien bij telemark pyrenees: http://www.telemark-pyrenees.com/en/geckogluelessskins-p-7298.html...

denken jullie dat ze geschikt zijn voor mijn JJ's? en welke bevestiging adviseren jullie? hoe sneller de reacties hoe beter, dan kan ik het deze dagen nog bestellen 😉

lekker bezig! volges mij valt er wel wat te touren rondom scando valley! ik ga wel ff google-earthen 😉

bekend daar?

• Dio
    Advanced
    Dio op 7 Dezember 2010 · 09:32
    Hmmm, Gecko. Kweenie. Dit zinnetje verontrust me ietwat: Simply wipe any water off the ski base. Ik heb er geen ervaring mee maar halverwege een skintrack lijkt me niet de beste plek om er achter te komen dat je ski niet helemaal droog was.

http://www.snowcountry.nl/black-diamond-ascention-custom-sts-125mm.htm... gaat in ieder geval wel passen.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 7 Dezember 2010 · 18:23

uuh. nee je gaat met je tour bindingen.. hak los omhoog en je moet keren. En dan sta je dus halverwege de maneuvre vrij matig als je geen grip meer hebt. als je dan gaat glijen kan je pogen te telemarken op de tourbindingen..mij lukt het niet 😉 Maar halverwege Mt Buet op glij je dan 500-1000 meter naar beneden.. met afstapjes. niet goed.

.....

maar met een JJ heb je eigelijk maar een half skietje wat contact maakt Dus ik zou Crampons/Harscheisen kopen

da's idd een erg leuk toertje. vooral als het bos beneden 1 grote bob slee baan is en je een groep omhoog lopende sneeuw schoeners tegenkomt terwijl jij naar beneden knalt ;D ;D

maar goed. nu begrijp ik je. kwestie van techniek denk ik dan... of is het contact oppervlak van de JJ's echt zo beroerd? wil je daar dan wel mee omhoog als de condities wat harder zijn? maar goed....

zie trouwens niet waarin harscheisen je zouden helpen tegen het achterwaards naar beneden glijden. ze zijn meer gemaakt voor het zijdelingse glijden. en als de omstandigheden zo hard zijn dat je harscheisen moet gebruiken moet het ook met stijgijzer kunnen. (stel je vindt de juiste harscheisen niet of je wilt je aankoop nog even uitstellen) uitzondering is een lekker net niet hard genoeg harschdeksel natuurlijk.

voor JJ's kan je ook aan de http://www.blackdiamondequipment.com/en-eur/shop/ski/skins/ascension-n... skins denken.
    het BD STS systeem is super. met de split skins heb ik nog geen ervaring. ze liggen thuis wel klaar om op maat te snijden.
  • jriph
    Tourist
    jriph op 8 Dezember 2010 · 14:33
    Alles is techniek natuurlijk.

Pete.. 55 Veel fitter dan ik.. win het ook al niet van hem met skiien.

Maar na 6 uur omhoog ( Mt.Buet (3100m) the hard way..vanaf de trein in Buet 1800 meter vertikaal ) ga je foutjes maken. wel een top uitzicht

Als je je voet neerzet spijker je jezelf in de sneeuw vast.. lekker stabiel bij keren. Ik had mijn normale 184 skies en dat was al weinig grip omdat het te hard was om een mooi vlak spoor te maken je constant moest verkanten..dood vermoeiend na een uur. Anders stiefel je gewoon lomp door omdat niet niet de hele tijd bijna omglibbert.

Mijn redeemers zijn maar een meter onder voet lang..en dat is bij 190cm, JJ zullen niet veel beter zijn.
  • scandovalley
    Expert
    scandovalley op 8 Dezember 2010 · 15:41
    bedankt voor de reacties! ik denk dat ik een stel BD ascensions of glidelites neem, G3 alpinist lijken ook nog vrij goed te zijn. dus nu is de vraag: mohair, mixed of nylon? en hoe zit dat met de achterkant van de JJ's? die zijn vrij rond en ik ben bang dat die tailclip er vrij makkelijk afglijdt...
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 10 Dezember 2010 · 09:22

bedankt voor de reacties! ik denk dat ik een stel BD ascensions of glidelites neem, G3 alpinist lijken ook nog vrij goed te zijn. dus nu is de vraag: mohair, mixed of nylon? en hoe zit dat met de achterkant van de JJ's? die zijn vrij rond en ik ben bang dat die tailclip er vrij makkelijk afglijdt...

nkbv lid en de afgelopen Hoogtelijn gelezen? heeft Rogier alle vellen op een rijtje gezet en de verschillen tussen mohair, mixen of nylon. ik kan alleen dat citeren want heb vooralsnog alleen nylon vellen gebruikt (naar alle tevredenheid). heb BD Mixed vellen klaar liggen om te snijden en hopelijk krijgen die de vuurdoop deze winter.
  • jriph
    Tourist
    jriph op 10 Dezember 2010 · 11:27 we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 10 Dezember 2010 · 11:37
    Thanks!
    (ik was al aan het Googelen 😉 )
    Go to heaven, ski like hell!
  • svenk
    Advanced
    svenk op 3 Februar 2011 · 22:03
    Vandaag bij MK een setje skins opgehaald voor mijn JJ's. De Black Diamond mohair mix glidelite in 'straight' 110mm.

Ervaringen tzt..
    If in doubt, don't go out!
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 3 Februar 2011 · 22:50
    Gefeliciteerd zijn goede skins, had ik ook bij mijn "vorige" ski's. Ik heb nu gekozen voor de Gecko skins die ik vandaag heb gekocht in Innsbruck. Ben benieuwd hoe het gaat zonder lijm, moet zeggen dat eraf, erop en opruimen wel makkelijk gaat. Ze kleven wel erg goed en snel, ook als het nat is, het is apart materiaal om te voelen. Ik laat weten hoe ze bevallen.

And snow it is.....
  • lucraak
    Advanced
    lucraak op 9 Februar 2011 · 15:00
    Ik heb tijdens Lawine 2 een paar uur lopen vellen met JJ's.
    Er zaten van die oranje Black Diamond vellen onder en dat ging als een speer...
    Naja... als een speer, het zijn niet echt lichte latten 😉 maar die oranje Black Diamond vellen werkten prima.
    Always be yourself. Unless you can be Batman, then be Batman.
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 9 Februar 2011 · 23:38
    Mwah ik sta niet te springen om met JJ's te gaan klimmen. Hoe breder de ski's hoe moeilijker! Ik had één keer een brede ski als de JJ's, had erg veel moeite om een spoor te trekken en oude sporen te volgen omdat die sporen veel smaller waren. Mijn ARV's vind ik al breed genoeg.
    Zal ook een beetje te maken hebben waar je aan went en natuurlijk je techniek  😉 Succes iig!
    Live to the extreme
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 9 Februar 2011 · 23:48

Mwah ik sta niet te springen om met JJ's te gaan klimmen. Hoe breder de ski's hoe moeilijker! Ik had één keer een brede ski als de JJ's, had erg veel moeite om een spoor te trekken en oude sporen te volgen omdat die sporen veel smaller waren. Mijn ARV's vind ik al breed genoeg.
    Zal ook een beetje te maken hebben waar je aan went en natuurlijk je techniek  😉 Succes iig!

Zijn oude sporen geen redenen om deeper, further en higher te gaan?  😉
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 10 Februar 2011 · 22:35

[quote author=gideonp link=topic=1988.msg33141#msg33141 date=1297291109]

Zijn oude sporen geen redenen om deeper, further en higher te gaan?  😉
    [/quote]

Sporen die ik volg van mijn gids  😉
    Live to the extreme

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro