Ik heb op mn eerste split een tijdje dat Voilé systeem gebruikt. Het werkt op zich allemaal wel, maar er zijn wel een paar kanttekeningen. Er zijn bindingen (van burton?) waarbij de straps er makkelijk uit vallen als er geen board onder zit om ze op hun plek te houden. Da's niet handig als je ze op zo'n Voilé plaat schroeft, dus check even hoe dat bij jou bindingen zit.
Dat van die highback is op zich ook waar, maar bij de oudere sparks was het verstellen daarvan dusdanig gedoe dat ik het alsnog eigenlijk nooit deed. Dus voor korte toertjes zou ik daar niet wakker van liggen, gewoon vooraf je highbacks in een soort van neutrale / ontspannen stand zetten en gaan.
Verder is het allemaal gewoon wel echt net wat minder dan pak hem beet een spark setje. Doordat die plaat er tussen zit net iets minder stabiel, zwaarder, bij het ombouwen prutsen met die pinnen... Allemaal een beetje meh, maar het werkt op zich wel.
Daar staat tegenover dat specifieke split bindingen nog steeds best wel aan de prijs zijn. Dus als je het gewoon eens wil proberen / af en toe een kort stukje wil splitten kun je imo prima eerst eens met die Voilé platen op pad gaan om te kijken of het wat is.
*Nachricht bearbeitet durch Willem2k op 10 Jan 2022 10:02