Reparatie bovenkant snowboard

• Ferdy82
    Tourist
    Ferdy82 op 3 Januar 2011 · 08:43
    Goedemorgen allemaal en allereerst natuurlijk de beste wensen.

Gister zag ik ineens dat er twee chips van ongeveer 1 cm diameter van de bovenkant van mijn sneeuwboard afzijn.

Nu zit ik erg te twijfelen of ik dit zelf kan repareren en zo ja hoe.

Ik heb al even zitten denken en nu zijn de opties die me het best lijken de plekken opvullen met een doorzichtige lijmsoort (bijvoorbeeld twee componenten lijm) of meerdere laklagen aanbrengen met bootlak.

Ik hoor graag wat jullie ideen hier over zijn.

Groeten,

Ferdy
  • Buuk
    Beginner
    Buuk op 3 Januar 2011 · 10:07
    Ook de beste wensen aan iedereen.

Zolang de beschadiging niet tot op het hout zit is het in principe vooral een cosmetisch probleem. Makkelijkst is om het inderdaad iets ruw te maken, twee componenten (epoxy o.i.d.) erin, fijn opschuren en dan beetje lak erop.

Buuk
    Powdered by BMB Custom made Skis & Boards -- www.bmb-ski.nl
  • Ferdy82
    Tourist
    Ferdy82 op 3 Januar 2011 · 12:24
    Buuk,

Bedankt voor je reactie ik ga even langs de bouwmarkt opzoek naar de epoxy.

Groeten,

Ferdy
  • Buuk
    Beginner
    Buuk op 3 Januar 2011 · 14:09
    @Ferdy82: mocht je in de buurt van nijmegen wonen dan heb ik nog wel wat epoxy liggen.
    Powdered by BMB Custom made Skis & Boards -- www.bmb-ski.nl
  • Ferdy82
    Tourist
    Ferdy82 op 3 Januar 2011 · 17:30
    @ Buuk: Bedankt voor het aanbod maar ik woon in Utrecht en kom voor aanstaande vrijdag niet in de buurt van Nijmegen en dan heb ik het board al weer nodig. Ik woon in de buurt van een Gamma dus ik ga daar zo gelijk even kijken of ze iets hebben dat ik kan gebruiken.

Nogmaals bedankt.
  • Frats
    Expert
    Frats op 5 Januar 2011 · 01:09
    zoals reeds gezegd, als 't enkel de "topsheet" is, dan is het probleem puur cosmetisch

je kan deze herstellen met epoxy.
    als je int vervolg nog kleine chips hebt op de rand van je topsheet, dan kan je best even een groffe vijl nemen en de rand een beetje afronden, zo zal ie niet meteen verder chippen en zal ie veel langer mee gaan!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro