Schizo bindingen: ervaringen delen

• Faberge
    Tourist
    Faberge op 13 Januar 2011 路 21:49
    Ik open even een nieuw topic nadat ik het topic van Jasper (''goeie deals''馃槈 had gelezen.. Wou het eerst daar posten, maar het verdient denk ik toch wel een eigen topic omdat het een vrij nieuw systeem is en er nog weinig ervaringen over gedeeld zijn;

Schizo bindingen van Marker
    Met enige verbazing lees en hoor ik soms dat mensen schizo bindingen willen op hun ski's. Natuurlijk snap ik het concept en als het goed werkt zou je er aardig wat mee kunnen..
    Toch hoor en lees ik overal verschillende verhalen over de schizo's.. Wat zijn jullie ervaringen?
    Gaan ze inderdaad snel kapot? Is het een kwetsbaar systeem? Werkt het prima en of handig? Gebruik je het systeem eigenlijk wel? etc
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • Easy
    Advanced
    Easy op 14 Januar 2011 路 11:18
    Indien hier een reactie op komt in de vorm van review, stel ik voor om het topic te verplaatsen naar de REVIEW forum Community.

@ Faberge: goede vraag, misschien is het ook een idee om een online review (die je elders gevonden hebt) op het wepowder forum te plaatsen. Desnoods als "kick-off" voor je vraag/topic.
    Built for Speed
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 14 Januar 2011 路 14:31
    Goed idee, was zelf enorm voorstander van die review pagina en dan bedenk ik dit zelf niet eens haha!
    Thanks
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • bosnijkerk
    Tourist
    bosnijkerk op 16 Januar 2011 路 13:05
    Heb Schizobindingen op mijn K2Kingfujas. Afgelopen Kerst voor het eerst mee geskied. Ze zijn nog steeds heel. Sneeuwcondities waren zodanig dat ik de stand van de bindingen nog niet heb veranderd. Ik hou je op de hoogte als ik dat wel gedaan heb.
  • bosnijkerk
    Tourist
    bosnijkerk op 16 Januar 2011 路 13:07
    Het is dus KungFujas (niet KingFujas)
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 17 Januar 2011 路 22:49
    Hee ik heb net een setje van maiky overgenomen met een schiz (griffon) ga er de hele maand feb op skien en zal er dan op terugkomen!

Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • MattijsB
    Tourist
    MattijsB op 30 Januar 2011 路 01:13
    Ik heb ze nu zo'n 3 maanden op mijn Armada ARV's zitten. Ski in NL wekelijks indoor park en heb ze 1 week in de sneeuw gebruikt. Zegt nog niet heel veel over de duurzaamheid natuurlijk, maar ik vind het systeem op zich wel handig. Heb ze 1x op 'park-stand' (helemaal naar voren) laten staan en ben toen een stukje off piste gaan ski脙芦n en dat was toch best een uitdaging. Verstellen is relatief makkelijk, maar niet iets wat je elke afdaling wilt gaan doen (ik niet iig). Aanrader als je zowel park als poeder skiet op dezelfde ski.
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 30 Januar 2011 路 11:49
    Kan een schizo binding ook een te lange lengte camoufleren? Skiet een ski die eigenlijk iets te lang is voor je en waar de binding gewoon klassiek is gemonteerd b.v. een stuk makkelijker als je die wat meer centraler plaatst? Of is centraal skien echt iets wat je alleen wilt in het park?
  • jriph
    Tourist
    jriph op 31 Januar 2011 路 00:10
    hhm. nee.. nou soms..

Is het een kruk voor techniek.. nee. Ik ben zelf (dat is persoonlijk natuurlijk, ik ben zelf 1,77 dus vrij klein) een voorstander van wat langere skies en ik denk dat je als je probleem hebt met een ski in lichaams lengte lengte je tijd moet investeren in je basis techniek (Op piste, buckels enzo)

Het maakt wel veel uit voor hoe een ski zich gedraagt.

Hangt er vanaf dus.  Op een vrij stijve ski (191 ANT) is de factory mount heel centraal, dat maakt dat de ski hiermee skiien als een soort van overgrown park ski .. omdat het dat ook is. De staart wordt dus vrij lang (en dus de neus vrij kort) en als hij ook stijf is krijg je een beetje rare ski die in poeder als een dolle duikt als je normale techniek hebt, tenzij je mach 5 gaat. Een beetje naar achteren is hierbij heel veel beter.

Maar ik heb mijn oude K2 190 AK launchers juist een cm naar voren gemount omdat ik centraler wilde staan voor heel steil terrein, dat werkte weer erg goed.

ergo soms beter soms niet.. dus een binding die naar voren een naar achter kan, is op zich briliant. De constructie van schizo ziet er op het oog niet heel briliant safe uit.. dus ik ga maar voor een sevige race binding en een paar extra gaten als het mij niet bevalt
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 31 Januar 2011 路 19:47
    thnx

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro