Abs of snowpulse

• Allart
    Beginner
    Allart op 10 Oktober 2012 · 12:45
    Het blijft mensenwerk, het is maar net wie je tas controleert en hoe z'n pet staat die dag...
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 10 Oktober 2012 · 14:09

Het blijft mensenwerk, het is maar net wie je tas controleert en hoe z'n pet staat die dag...

Een waar woord!
  • Steven
    Tourist
    Steven op 11 Oktober 2012 · 17:59
    Mijn SnowPulse Guide is trouwens te koop, ik krijg een grotere maat. Maat 'M' is geschikt voor mensen kleiner dan 175 cm.

http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,4501.msg59235.html#msg592...
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 13 Oktober 2012 · 15:58
    Al met al lijkt het RAS-aanbod niet echt van de grond te komen. Op de snowpulse / mammut modellen na heeft alleen Scott een RAS-comptible bag (die er trouwens best goed uitziet)..

Voor flexibiiteit lijkt het dus dat je voor ABS moet kiezen, voor hoofsbescherming voor de LifeBag serie... Ik ben best tevreden met mijn RAS Pro 35, en misschien komt er later nog een 45L versie bij, maar zo prettig als mijn oude TNF OffChute zal het nooit worden, totdat er meer fabrikanten RAS gaan produceren...

• Rob64
    Advanced
    Rob64 op 14 Oktober 2012 · 23:22

Toch vraag ik me af of een standaard poederrijder (zeg 10-14 dagen poeder per jaar) niet beter af is bij huur.
    Een airbag kost minimaal 600 euro en een cartridge 100 euro. Om zeker te weten dat de boel nog werkt moet je ieder jaar je airbag een keer releasen en een nieuw cartridge aanschaffen. En na 2 jaar krijg je op de tweedehandsmarkt echt niet meer terug dan de helft van de aankoopprijs. Zeker als de hype een beetje voorbij is en iedereen voorzien.
    Of praat ik nu onzin?

Los van het eurotellen, is het volgens mij zo dat als je een dergelijk rugzakje hebt je het ook vaker gaat gebruiken. Ik zie het al gebeuren "er is maar 20 cm gevallen, dus ik hoef het niet te huren".
  • semmel
    Expert
    semmel op 15 Oktober 2012 · 09:02
    De meeste mensen die actief zijn op dit Forum gaan vaak skien (meer als 14 dagen?), of wonen in de sneeuw.
    De gemiddelde Nederland gaat misschien 10 (?) dagen op skivakantie per jaar.

Als je van de 10 dagen misschien 3 in de poeder zit, is het dan wel economisch gezien verantwoordelijk om een rugzak te kopen, naast de poeder ski's, 3 eenheid, EHBO en het huren van een Gids etc..

Respect the Mountains..!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 15 Oktober 2012 · 09:43
    Dat is een afweging die iedereen moet maken.  Zo zou het voor heel veel mensen economisch een stuk logischer zijn om ski's te huren, maar toch kopen mensen vaak ski's.

Een andere vraag is of de zak wel beschikbaar is, want als je poederdagen beperkt zijn tot de toevallige dump tijdens de krokus dan zou het best eens kunnen zijn dat de airbags dan allemaal weg zijn...  Aan de andere kant als je alleen op georganiseerde trips gaat kun je daarbij vaak een bag (en vaak ook poederski's en 3 eenheid) huren/lenen.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • coen
    Advanced
    coen op 15 Oktober 2012 · 10:12
    Voor de mensen die in de markt zijn voor een lawine airbag; ik werk bij Bever Groningen en dit jaar krijgen we ook ski hardware. Ook voor Freeriders en toerskiërs(!). Dat betekent dat we ook airbags hebben! We hebben nu sowieso al twee R.A.S. modellen van Mammut en wellicht krijgen we nog meer, dat is echter altijd afwachten. Zou goed kunnen dat we ook de BCA tassen krijgen...

Ik verwacht niet dat we een super breed assortiment krijgen dat met bijv. MK kan concurren, maar voor de mensen in het hoge noorden is het toch wat dichterbij dan Bilthoven en wellicht de moeite waard om het even te bekijken😃
    Earn your turns...
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 15 Oktober 2012 · 10:31
    De cilinders van de BCA Float airbags kun je gewoon opnieuw laten vullen.
    Voor kosten ff contact opnemen met een dealer die je kan vinden via onderstaande link:
    http://www.backcountryaccess.com/about/map/

Huren of kopen?
    Het huren van een bag bijvoorbeeld bij Guido is inclusief 3-eenheid, dus om de kosten van een eventuele koop (620+350=970) eruit te halen moet je zo'n 8 weken huren.

@semmel: houd er rekening mee dat je niet in NL een tas kan huren voor die 3 dagen poeder als je een hele week op pad gaat. "Ja, ik was een week weg met je materiaal, maar ik had maar 3 dagen poeder..." 😉 Heb die vraag bij mijn splitboards serieus al eens gehad.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 21 Oktober 2012 · 19:23
    Welke fysieke winkels hebben nu een redelijk assortiment airbags? Ik weet 't van MK Skiservice, maar zijn er ook enkele dichter bij Tilburg?
  • doov
    Advanced
    doov op 21 Oktober 2012 · 19:53
    Bever zal ze toch ook wel hebben. In Tilburg zit zelfs een filiaal.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 21 Oktober 2012 · 20:13

Bever zal ze toch ook wel hebben. In Tilburg zit zelfs een filiaal.

Volgens mij hebben die helemaal geen wintersport meer.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro