Was het een slechte winter? (Bewijs het tegendeel en win een dvd-pakket!)

• meteomorris
    Expert
    meteomorris op 16 März 2011 · 15:06
    Kom maar op met die verhalen en beelden..

De noordkant van de Alpen beleefde tot nu toe een van de slechtste winters van de afgelopen 25 jaar. Maar was het echt zo slecht? Kom maar op met die verhalen en beelden die het tegendeel beweren... Plaats ze in dit forumtopic en voor de mooiste inzendingen hebben we 3 dvd-pakketjes klaarliggen.. Exact 1 mei sluiten we dit topic. Dat biedt je nog 1,5 maand de mogelijkheid (mocht je al die 19 alerts tot nu toe gemist hebben) om voor de juiste woorden en beelden te zorgen 😉 O ja.. meerdere inzendingen zijn mogelijk, maar je kunt maar 1 keer winnen..

Stay stoked!!
    May the powder be with you.
  • pdvd
    Tourist
    pdvd op 16 März 2011 · 15:32
    Weet niet hoe ik ze kan embedden maar mijn winter was top! Zie onderstaande twee linkjes.

[youtube]gOJQhIZgvEU[/youtube]

[youtube]nNaCoKtOSC4[/youtube]
    I love the smell of melting wax in the morning.
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 16 März 2011 · 17:27
    1e filmpje wat een belabberde techniek 😞
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 16 März 2011 · 18:02
    Sinds wanneer is het Wepiste????
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 16 März 2011 · 18:10
    @japser_be: zou het door de stance komen?! 😉 http://wonderfulldays.nl/team.html
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 16 März 2011 · 18:28
    :😃 :😃 :😃
    Jongens... gun iedereen z'n stoke en laat me versteld staan met jullie beelden.
    May the powder be with you.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 16 März 2011 · 18:30
    Goed....back on topic... 8)

GEEN ENKELE WINTER IS SLECHT! 😉 Althans...zolang je de mogelijkheid hebt om in de bergen/sneeuw te zijn, toch...?

Voor mij tot nu toe geen ideale winter; te weinig vers kunnen rijden op de momenten dat ik in de alpen zat (gedwongen) of dat ik de mogelijkheid eindelijk had om die kant op te rijden.

Maar waren die 17 dagen dat ik tot nu toe in de sneeuw zat nou zo slecht? Nee, integendeel:
    -Ik heb weer een aantal leuke, nieuwe poedervriendjes/vriendinnetjes ontmoet,
    -Heb 5 dagen weer eens aan m'n wePiste skills op o.a. de BMB Swallow ([size=6pt]topplank! ook op de piste[/size]) kunnen werken,
    -Heb ontzettend veel geleerd tijdens Lawine 2 van SSC,
    -Heb eindelijk eens goed ervaren dat moeite doen voor je sporen echt voldoening geeft,
    -Maar heb bovenal [font=Verdana]HEUL VEUL[/font] plezier gehad!!

En met name de momenten dat ik -of beter gezegd: we- eindelijk een lekkere laag vers onder onze voeten hadden ga je dan extra waarderen na al die dagen zonder verse pow...

Keep on smiling:

Sjoerd en Bart @Andermatt ready to shred some cowshit...
    Photo: Nicky

Every turn is a sign of weakness
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 16 März 2011 · 18:35

@japser_be: zou het door de stance komen?! 😉 http://wonderfulldays.nl/team.html

;D

Stance: regular, -15 (front) +3 (back)
    Ik denk dat je net andersom bedoeld, dus + voor front en - voor back, anders vind ik het knap dat je naar beneden komt

• tank24
    Advanced
    tank24 op 16 März 2011 · 18:48
    back on topic...

Dit was mijn best poeder winter ooit!...in december een weekend heup diep in Damuls. In janauri een week poeder in Kaprun/Zell am see en in februari nog verse poeder in Andermatt met Ripstar...Ok die laaste was van te voren geboekt en dus gewoon mazzel. Voor de andere dagen mag ik Morris bedanken...bedankt😉

Volgens jaar weer gewoon lekker flexibel knallen als ze vallen en hopelijk iets meer Nordstau voor die weekendjes.
    High Roller
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 16 März 2011 · 19:48
    Dankje Snowzone!
    One step at a time.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 16 März 2011 · 19:49
    Hij maakt wel de ruimte maar geen filmpje? Hulp plz
    Ik moet toch gewoon de link ertussen plakken?
    One step at a time.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 16 März 2011 · 20:18
    [youtube]o7kq9w0Et-8[/youtube]

Alleen de code (o7kq9w0Et-8) is genoeg.
  • poling
    Beginner
    poling op 16 März 2011 · 22:47
    erg cool. op 11:40, wat zijn da voorn rare spraybakken??
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 16 März 2011 · 23:12
    Als je na 9 maanden knieperikelen weer dit soort dagjes mee kunt pakken is elke winter top!

[youtube]CkZ1MxpY8qY[/youtube]

En soms zit je op de verkeerde plek zonder sneeuw onder de lift....

[youtube]CFxojcp8K4I[/youtube]
    For cryin' out loud...
  • pdvd
    Tourist
    pdvd op 17 März 2011 · 10:23
    Soommige mensen staan maar 6 dagen per jaar in de sneeuw, okay... misschien het verkeerde forum dan maar toch...
    I love the smell of melting wax in the morning.
  • poling
    Beginner
    poling op 17 März 2011 · 10:49
    trek je het niet aan. het is zoals je zegt, niet iedereen kan even snel ervaring opbouwen.
    En als er dan toch kritiek wordt geleverd doe het dan opbowend.

Zoals gezegd, kijk nog even gaan naar je stance op je board of waarschijnlijker hoe je het op je site hebt staan. Voorste voet in de min is nogal sterk, lijkt me ook dat het +15 -3 moet zijn. En dan die andere -3 0 zal waarschijnlijk +3 0 moeten zijn. Overigens is dat een vrij rare stance... beetje uit proberen kan geen kwaad. Zelfde geldt voor je lean forward, meer door je knieen gaan kan geen kwaad. probeer je bovenlichaam wat rechter te houden, en je schouders parallel met je board. een truuk is om je achterste hand op de buitenkant van je bovenbeen te houden tijdens het rijden.

voor de rest: onpiste...is inderdaad verkeerde forum.... dat wel!  :😃

anyway enjoy!
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 17 März 2011 · 13:47
    @poling ben wel eens vaker de inverted duckstance tegengekomen dus daar kijk ik niet van op. Maar je hebt wel gelijk dat het te makkelijk is om alleen kritiek te leveren.

@pdvd: excuses en daarvoor een paar tips: je zou eens kunnen beginnen met het bewust meedraaien van je bovenlichaam tijdens de bocht, ipv. tegen te draaien (contrarotatie). Meer door je knieen gaan - let op dat je daarbij ook je hoek in je enkels kleiner maakt - en daarbij je board meer op zijn kant zetten en op zijn kant gaan rijden. En ja, blijf er vooral lol in houden!

Nu ontopic verder.

De sneeuw is inderdaad wel eens beter geweest in de Noordalpen, maar daardoor waren er ook wel veel stabiele dagen om lekker te touren of lijnen te rijden die nogal eens te listig zijn. Ja er zijn mensen die omhooglopen heel erg leuk vinden, al moet ik wel bekennen dat me langzaamaan het gevoel bekruipt dat ik niet heel veel geboard heb dit seizoen, maar wel veel sneeuwdagen heb gemaakt. De lijnen liggen er anders bij dan met veel sneeuw, waar ik toch ook zeker wel de lol van inzie, maar mijn board denkt daar nog eens anders over... Kitzsteinhorn, begin november 2010:

• Jaap
    Tourist
    Jaap op 17 März 2011 · 20:24
    Kerst in St Jakob. Slechte sneeuw hoor.... 😃

For cryin' out loud...
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 18 März 2011 · 12:41
    Slechte winter? HA echt niet. Check deze vette footage van een van mijn sickste treeruns ooit maar eens! Ik raak zelfs mijn maten kwijt zo hard als ik ging. Tjaaa moeten ze maar sneller zijn toch, no friends on a powderday!!

[youtube]dnCnXiWdRZA[/youtube]
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 18 März 2011 · 12:50

Slechte winter? HA echt niet. Check deze vette footage van een van mijn sickste treeruns ooit maar eens! Ik raak zelfs mijn maten kwijt zo hard als ik ging. Tjaaa moeten ze maar sneller zijn toch, no friends on a powderday!!

Ik heb hem even op langzaam afspelen gezet om je bij te kunnen houden.... 8)
    For cryin' out loud...
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 18 März 2011 · 12:53

Holy cow... das diiiiiiiep! Respect.
    White room,Pillow lines,I rule
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 18 März 2011 · 13:35
    Wel opletten, het gaat over de Noordalpen op dit topic hier!! 😉 LOL
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 18 März 2011 · 13:40

Wel opletten, het gaat over de Noordalpen op dit topic hier!! 😉 LOL

De noordalpen? Daar rijd ik wel eens langs ja....
    For cryin' out loud...
  • doov
    Advanced
    doov op 18 März 2011 · 13:44

Meer tree dan run  ;D
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 18 März 2011 · 14:08
    Was het een slechte winter? Maar… wat is een slechte winter? Kijken we naar de statistieken? De hoeveelheden sneeuw? Het aantal poederdagen?

Naar mijn mening is er geen slechte winter en bestaat er ook geen slechte winter. Er zal best wel eens een mindere winter tussen zitten. Tijdens deze “mindere” winter komen de echte poederskiers wel aan hun trekken. Met een goede planning, juiste plaatsbepaling en een beetje geluk (of toch niet?) valt er van elke winter een hele mooie winter te maken, dus ook deze.

Mijn winter begon in Nederland. Half december 2010 viel er een mooi pak sneeuw in Nederland. Het was genieten in “The Dutch Pow” op de borstelbanen in Huizen. Zie hieronder de beelden en laten we hopen dat dit nog veel vaker mag gaan voorkomen in Nederland!

[youtube]Ax5Vc06xPUc[/youtube]

Na deze lekkere opwarmer begon het toch wel echt te kriebelen om dikke poeder te gaan rijden in de Alpen. Na de kerst ben ik vetrokken naar Oostenrijk, om samen met Jeroen (Neorej hier op het forum) een paar dagen te gaan zoeken naar poeder. De vooruitzichten waren niet al te best. Het was warm geweest met kerst en het was nog maar de vraag of er wat ging vallen.

Onze uitvalsbasis lag vlakbij Salzburg. Er werd besloten om in Obertaurn te gaan kijken. Eenmaal op de berg… lekker zonnetje, maar veel wind. Na een beetje rondgedwaald te hebben opzoek naar mooie lijnen hebben we een korte hike gemaakt. Eenmaal op de top aangekomen ontmoeten we 2 Duitsers. Chille gasten, veel lokale kennis en wel zin om samen te rijden. Een supermiddag hebben we gehad!! Dikke lijnen, en dikke beelden. De dagen erna hebben we doorgebracht in Flachau. Niet echt een freeride bestemming, maar met de juiste lokale kennis zijn daar mooie treeruns te vinden. Hieronder de beelden.

[youtube]EKvS8zTW51U[/youtube]

In januari ben ik vetrokken naar Montafon. Ik kom hier al jaren en is voor mij inmiddels een bekend gebied met veel mogelijkheden. Ik had het geluk dat halverwege de week het lekker begon te sneeuwen (#13 was het geloofik). Heel heel heel dik was het weer. Montafon blijft 1 van mijn favorieten, waar ik tot nu toe 4 winters om een rij dik heb kunnen scoren!! Zie hieronder een kort fragment van een afdaling in Golm (3 keer dezelfde lijn, gefilmd vanuit de lift, vanaf de skistok, en van onder). Stoked!!

[youtube]hl1V5UEL6sA[/youtube]

Na een week te hebben genoten ben ik doorgereden naar Disentis. Dit alles werd mede mogelijk gemaakt door freeride-maps.com. Samen met 2 vrienden heb ik nog lekker een weekje genoten. Inmiddels was het een stuk warmer geworden en dat was te merken. Bovenin nog goed te doen, maar onderin slush. Ondanks dat hebben we genoten. Hieronder een samenvatting van Montafon en Disentis.

[youtube]DxxwuKYTiL0[/youtube]

Samenvattend:
    Was dit een slechte winter: NEE. Het was misschien een mindere winter. Met 3 geplande trips heb ik 3 keer kunnen scoren. Geluk? Ik denk het niet… Het hebben van een goede winter heb je zelf in de hand. Een goede winter, dat maak je zelf!

Mark
    Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
  • poling
    Beginner
    poling op 21 März 2011 · 11:09

@poling ben wel eens vaker de inverted duckstance tegengekomen dus daar kijk ik niet van op. Maar je hebt wel gelijk dat het te makkelijk is om alleen kritiek te leveren.

inverted duck...en met opzet? want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand dat relaxt vindt boarden....
  • skiester
    Advanced
    skiester op 21 März 2011 · 16:36
    slechte winter? nee, daar heb ik teveel meters voor gemaakt (onpiste). maar toch was ie niet best.  hing aan elkaar van de bad vibes als het ging om poeder.
    - techniekdag december: whiteout die zo erg was dat je de pistepaaltjes niet eens kon zien, met als gevolg zeeziek!
    - ladies freeride: no snow.  Toch nog wel wat kunnen pakken omdat het eea dichtgewaaid was.  Maar de Dammkar was dicht en het lawine gevaar hoog, dus Klein Kanada ook dicht.
    - titlis rondtour: gecancelled omdat het niet te doen was voor tour novice (volledig verijst)
    - powderchase feb: gecancelled want naar Noorwegen werd te duur (vanuit CH)
    - Lawine 1: laatste plaats net voor mn neus vergeven: maar ookal kon het wel weinig poeder te vinden
    - powderchase eind maart: gecancelled

result: WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH :-X

resultaat: 1 dag lekker gepoederd in zermatt na verse sneeuwval.  Erg mager.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 21 März 2011 · 16:49

slechte winter? nee, daar heb ik teveel meters voor gemaakt (onpiste). maar toch was ie niet best.  hing aan elkaar van de bad vibes als het ging om poeder.
    - techniekdag december: whiteout die zo erg was dat je de pistepaaltjes niet eens kon zien, met als gevolg zeeziek!
    - ladies freeride: no snow.  Toch nog wel wat kunnen pakken omdat het eea dichtgewaaid was.  Maar de Dammkar was dicht en het lawine gevaar hoog, dus Klein Kanada ook dicht.
    - titlis rondtour: gecancelled omdat het niet te doen was voor tour novice (volledig verijst)
    - Lawine 1: laatste plaats net voor mn neus vergeven: maar ookal kon het wel weinig poeder te vinden

Volgens mij heb je de opdracht niet helemaal goed begrepen  😋  ;D 😋
  • jriph
    Tourist
    jriph op 21 März 2011 · 17:26
    Hmm. 10 dagen totaal  >😞 maar toch nog 6 dagen poeder (ish). kan slechter. Nouwelijks fotos gemaakt .. dat is vaak een goed teken.

Nieuwe ski toys waren top.

Jammer genoeg weinig dagen dit jaar vanwege een nieuwe baan ( en dus 6 mnd geen vrije dagen .😮 . )

dus volgend seizoen beter mijn best doen.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • skiester
    Advanced
    skiester op 21 März 2011 · 23:26

[quote author=skiester link=topic=2556.msg35142#msg35142 date=1300721798]

Volgens mij heb je de opdracht niet helemaal goed begrepen  😋  ;D 😋
    [/quote]

Jawel, maar een mens moet toch zn frustratie kwijt....... :😃  Zeker nu ik na het schrijven van het lijstje nog een geweldige uitnodiging kreeg om woensdag en donderdag te gaan heliskien, en dat ik pas donderdag vanaf 9 uur beschikbaar ben.... en dus de meet van 7.45 niet kan halen dus niet eens 1 van de 2 dagen meekan.  GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

(en nee poeder is een 1ste keuze geldt dus niet als je kinderen hebt, die gaan echt voor)
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro