Pofzak aanschaffen voor volgend seizoen. ABS, Snowpulse of BCA...

• Rob64
    Advanced
    Rob64 op 6 November 2011 · 17:09
    Lijkt me een prima keuze. Ook ik heb afgelopen week een ABS vario aangeschaft. Ik ben daarbij gegaan voor de 18 liter ultralicht opritszak ( zwart met oranje ritsen) waarbij ik met zeggen dat de nieuwe opritszakken er inderdaad goed uitzien.
    En nu maar hopen  dat ik hem nooit hoef te gebruiken.
  • snowsummit
    Tourist
    snowsummit op 17 November 2011 · 11:48
    Voor de liefhebbers van de Mammut Ride R.A.S.

Mammut heeft een video geplaatst over de werking van de Mammut Ride R.A.S
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 26 November 2011 · 00:32
    Net een abs vario met 15l gekocht. De ruimte is voor mij ruimschoots voldoende. Heb erg getwijfeld tussen de bca (o.a. Zeer gunstige prijs) en de abs. Maar het systeem van de abs kwam gewoon beter op mij over. De snowpulse zat echt voor geen meter.......
    High Roller
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 26 November 2011 · 01:13
    Zijn er nog beperkingen voor het meenemen van zo'n plofzak als je met het vliegtuig gaat?
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 26 November 2011 · 01:17
    Geen idee wat de kosten zijn als je dit ding laat verschepen en er belasting over betaald maar voor degenen die toch die kant op gaan:

http://www.backcountry.com/backcountry-access-float-30-winter-pack-183...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 November 2011 · 07:03

Zijn er nog beperkingen voor het meenemen van zo'n plofzak als je met het vliegtuig gaat?

Ja, cilinder moet mee in de ruimbagage en voorzien van een brief met toelichting. Doe je dit niet, dan weet ik uit ervaring dat je bij aankomst je cilinder kwijt bent (in de US dan)
    May the powder be with you.
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 26 November 2011 · 21:31

Ja, cilinder moet mee in de ruimbagage en voorzien van een brief met toelichting. Doe je dit niet, dan weet ik uit ervaring dat je bij aankomst je cilinder kwijt bent (in de US dan)

Zit die brief bij de rugzak als je die aanschaft of hoe kom je hieraan?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 26 November 2011 · 21:41

Ik heb net easyjet gebeld en daar kan ik het gewoon inpakken.  Ze hebben een aantekening bij mn naam gemaakt.  We zullen zien of ie er nog inzit!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 November 2011 · 21:59

[quote author=meteo morris link=topic=2783.msg44472#msg44472 date=1322287385]

Zit die brief bij de rugzak als je die aanschaft of hoe kom je hieraan?
    [/quote]

http://www.snowpulse.com/en/rubrique/conseils-faq/transport/...
    http://abs-airbag.de/en/service/abs-im-flugzeug/
    May the powder be with you.
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 26 November 2011 · 22:09
    Weer zo'n snelle reactie van Morris. Top!
    @ Skiester. Voor de zekerheid wellicht toch uitprinten en erbij doen.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 27 November 2011 · 22:56

thx heb ik net gedaan...  Wel ff vraagje: ik heb zo'n cylinder in mn rugzag zitten, aangesloten en wel, en nu lees ik dat ie los moet... geen idee hoe dat werkt??
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 27 November 2011 · 23:42

[quote author=dirksy link=topic=2783.msg44525#msg44525 date=1322341743]

thx heb ik net gedaan...  Wel ff vraagje: ik heb zo'n cylinder in mn rugzag zitten, aangesloten en wel, en nu lees ik dat ie los moet... geen idee hoe dat werkt??
    [/quote]

Bij een ABS eerst de handel eraf, daarna de fles losdraaien, dus linksom 😉
  • snowsummit
    Tourist
    snowsummit op 14 Dezember 2011 · 22:33
    Korte review van de Mammut RAS 30 liter
    http://www.wildsnow.com/6357/mammut-ride30-review/
  • skiester
    Advanced
    skiester op 15 Dezember 2011 · 12:17

[quote author=dirksy link=topic=2783.msg44525#msg44525 date=1322341743]

[/quote]

Heb trouwens gewoon gevlogen met KLM met een aangesloten cylinder en brief op de rugzak geplakt in mn skibag.  Heen  en terug zonder problemen.  Reisgenoot met 2 losse cylinders moest wel komen uitleggen wat het was, maar na tonen brief was het prima.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 Dezember 2011 · 17:18 May the powder be with you.
  • Echo
    Advanced
    Echo op 23 Dezember 2011 · 21:49
    solly....😮
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 2 Januar 2012 · 17:13
    Bestaat er ook een soort "standaardbrief" dat je VOORAF even naar de vliegtuigmaatschappij stuurt (in het engels liefst) waar alles even duidelijk wordt uitgelegd ; mét verwijzigingen naar officiële goedkeuringen e;d. ???
    Als men daarop dan vanuit die eigenste vliegtuigmaatschappij reageert, heb je toch IETS meer in handen....

Ken een verhaaltje van iemand mét alle nodige "papieren" bij de hand en waarbij de fles "lucht" toch gewoon bij de vuilnis belandde... (maar met alle respect ook : ik kan mij inbeelden dat een douanier die nog nooit van airbags gehoord heeft zich dan op dat moment niet gaat bezig houden met zo'n "document" te ontcijferen ; toch zeker als ie enkel russisch spreekt en naar wodca stinkt 😉

dafistel
    sbs roelz
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 2 Januar 2012 · 22:25
    Bericht verwijderd, niet goed gelezen dat je VOORAF bedoelde.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 14 Februar 2012 · 21:03 White room,Pillow lines,I rule
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 18 Februar 2012 · 00:52
    Getriggerd door de recente en veel te hardhandige wake-up-call ben ik heftig aan het overwegen een Snowpulse RAS PRO 35 aan te schaffen.. Heeft iemand die al eens in z'n handen gehad??

overwegingen:
    - goedkoop (in de bonus bij de ene duitse site die de NL'se shops om zeep probeert te helpen)
    - camelback-slang geisoleerd in de schouderband
    - RAS-systeem compatible met allerlei nieuwe rugzakken voor de toekomst
    - hopelijk groot genoeg voor lange tours (=veel gear en/of slaapzak)

vragen:
    - hoe is de ski-carry?
    - hoe is de degelijkheid van het materiaal (gooi/smijtwerk, liften, ski-edge proof)?

• jago
    Advanced
    jago op 18 Februar 2012 · 01:00
    welke site?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 18 Februar 2012 · 09:13 Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • DerRonnie
    Tourist
    DerRonnie op 18 Februar 2012 · 22:43

Getriggerd door de recente en veel te hardhandige wake-up-call ben ik heftig aan het overwegen een Snowpulse RAS PRO 35 aan te schaffen.. Heeft iemand die al eens in z'n handen gehad??

overwegingen:
    - goedkoop (in de bonus bij de ene duitse site die de NL'se shops om zeep probeert te helpen)
    - camelback-slang geisoleerd in de schouderband
    - RAS-systeem compatible met allerlei nieuwe rugzakken voor de toekomst
    - hopelijk groot genoeg voor lange tours (=veel gear en/of slaapzak)

vragen:
    - hoe is de ski-carry?
    - hoe is de degelijkheid van het materiaal (gooi/smijtwerk, liften, ski-edge proof)?

Ik zit ben ook al sinds begin dit seizoen aan het twijfelen over de aanschaf maar dan vooral welke. Ik wacht toch tot volgend seizoen omdat het erop lijkt dat er dan meer keuze is wat de keuze dus eigenlijk niet makkelijker gaat maken.
    Dit seizoen huur ik. Met 3 tot 4x per seizoen eigenlijk ook goed te overzien. In NL was het € 80 voor 5 dgn.
    Laatste trip was afgelopen febr in Andermatt. We hadden een Mammut RAS 30L en een Snowpulse guide 30L gehuurd. Los van de aanschafprijs en type airbag gaat mijn interesse vooral uit naar draagcomfort en of benodigde features goed werken en handig zijn uitgevoerd.

Ik heb dus niet de Pro 35 gebruikt maar ben wel fan van het RAS systeem geworden vooral omdat ze lichter zijn en omdat er volgend seizoen meer rugzakken beschikbaar komen hiervoor.
    Wij maken vooral splitboardtouren. Dagtouren. Dus uiteindelijk gaat er toch redelijk wat mee in de rugzak. De 30L waren aan de krappe kant. Het kon net maar houd niet over. Bij aanschaf zou ik ook minimaal voor de pro 35 of mammut equivalent gaan. Mijn persoonlijke bevindingen:
    Snowpulse guide 30
    - hufterproof
    - mooi afgewerkt
    - alle features aanwezig en mooi te verbergen als je ze niet gebruikt
    - inhoud is ook 30L (niet gemeten maar zo voelt het tov vd Mammut)
    - schouderbanden en heupbanden worden niet losser tijdens het omhoog vellen!
    - Zit als een huis op je rug. Goed rugpand en stevige heupbanden
    - Is zeker zwaarder dan de mammut maar voelt zeker niet zo aan
    - Sommige mensen vinden de schouderbanden stijf. Die zijn idd wat stijver maar ik heb het zeker niet als hinderlijk ervaren bij het omhoog gaan of afdalen
    - geen verwisselbare rugzak

Mammut RAS 30L
    - licht rugzakje en voelt aan als mijn oude BD outlaw
    - verwisselbaar airbag systeem/ rugzak
    - strak en clean. Geen extra onnodige bandjes
    - doeltreffende compressie aan de zijkant
    - minder hufterproof uitgevoerd dan de snowpulse
    - schouderbanden en heupband gaan niet losser zitten tijdens omhoog gaan of afdalen
    - airbag (zomaar 2L, schat ik) in de rugzak gaat ten koste van de 30L inhoud
    - Wel 2 nadelen als je de zak te vol stouwt. Het hoofdcompartiment is dan niet snel en makkelijk bereikbaar omdat de airbag bij de ingang 'in de weg zit'. En de rits van de airbag, die naast de toegangsrits van het hoofdcompartiment zit, schiet soms open omdat er simpelweg te veel spanning opkomt. Iets waar bij de snowpulse geen last van heef.
    - Het compartiment voor sonde en schep voldoet prima maar als je een wat langere steel hebt wordt het lastiger. Ik heb zo'n BD deploy schep die een best wel korte steel heeft en dat ging maar net.
    - ook in de 30L zit een geïsoleerde schouderband voor je camelbag. Maar die zit dan gelijk naast je kabel van je handgreep. Er past idd een camelbag slang bij maar ik heb het toch niet gedaan omdat ik niet heel zeker wist of dat hiervoor bedoelt was en kon het ook nergens vinden in de manual. Plus de gedachte dat het evt de werking van de kabel zou kunnen hinderen. 

De mammut vindt ik eigenlijk meer geschikt voor mensen die willen freeriden met evt. stokken en sneeuwschoenen erbij en die iets meer mee willen nemen dan alleen de 'naast de piste' freerider.
    Toch neig ik naar het RAS systeem omdat het vooral lichter is en volgend jaar dus meer rugzakken beschikbaar zijn hiervoor. En de prijs lijkt vooralsnog ook aantrekkelijk.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 19 Februar 2012 · 01:06
    Na aandringen door ouders heb ik net een RAS Pro 35 besteld. Ik zal over een paar weekjes laten weten hoe ze zijn.
    One step at a time.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 19 Februar 2012 · 10:33
    @Mickey: Same here!

RAS Pro 35 gaf de doorslag. Mooi grote tourtas, en dankzij het RAS kan ik er altijd nog een kleinere freeridezak bij kopen (of een XXL expeditietas...). In deze video laat het meisje een camelback-optie zien, maar als ik het niet vertrouw zet ik zelf wel een rits in de andere schouderband:

• Rob64
    Advanced
    Rob64 op 19 Februar 2012 · 12:11
    @mickey,
    herkenbaar, wij hebben in afgelopen november ook twee complete setjes gekocht. pieper, schop, sonde en ABS rugzak.  Alles bij elkaar behoorlijk wat euro's, waarvan we hopen dat we het nooit "in het echt" hoeven gebruiken
  • Pollux2
    Advanced
    Pollux2 op 19 Februar 2012 · 14:02
    Zelf heb ik alleen ervaring met de BCA Float 18 en 30. De problemen met triggeren heb ik totaal niet gehad tijdens testen. Ging gewoon makkelijk. Iemand had het erover dat de trigger er wat goedkoop uit ziet. Misschien waar maar naar mijn mening is het minstens zo effectief als het ABS systeem.

Als je een beetje gaat touren zou ik de de Float 18 niet aanraden. Er kan echt heel weinig in. Met je schep, sonde, ehbo kit en een muts zit je al bijna vol. Ook is er geen ruimte voor een Camelback. Daar staat tegenover dat de tas echt vele malen lichter is dan een ABS of Snowpulse.

Float 30 was een prima tas. Goede afwerking en voor mij voldoende volume. Verder zit er alles op zoals diagonaal ski-draagsysteem, camelback acces via schouderband.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro