De nieuwe site.. FAQ's en bugs!

• luuk999
    Advanced
    luuk999 op 27 November 2011 · 13:42
    Dat bedoel ik ;D
  • raz
    Advanced
    raz op 27 November 2011 · 15:31
    Na een paar dagen nog steeds onder de indruk van de site! echt heel knap werk! Niet alleen een nieuwe style maar ook vele nieuwe functionaliteiten. De interface doet met denken aan die nieuwe Microsoft Metro interface... maar werkt prettig en is heel overzichtelijk!

1 bugje: In de links naar de resorts bij playground staat altijd een : na de // bijv: <a href="http://:www.roldal.com";

1 wens: Ik mis de kennis om de kaarten bij de powder forecast echt goed te kunnen interpreteren (bij analyse) Is het een idee om onder deze kaarten in algemene zin uitleg te geven over hoe je de kaarten moet lezen? of misschien beter nog, een Wiki zodat iedereen mee kan schrijven!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 November 2011 · 16:48

Vanuit de shop kan ik "updates" niet bereiken.
    Wat ik verder ook eigenlijk een beetje mis, is informatie over WePowder. Misschien mis ik het, maar als ik een nieuwe gebruiker zou zij, zou ik willen weten WePowder nu eigenlijk is? Ik zie natuurlijk de verschillende menu items, maar ik heb er niet gelijk een beeld bij. En wat zijn de voordelen van een Prorideschap t.o.v. Freerider.

Thanks voor je comments:
    * shop staat niet bij wepowder op de server, maar bij snowcountry. Het template zet je dus wel door naar wepowder, maar neemt niet je login mee. Dit heeft nu geen prioriteit om op te lossen.

Over wePowder..
    We hebben ten opzichte van de vorige site een poging gedaan om de informatie 'over wepowder' voor de nieuwe gebruiker te verbeteren. Allereerst staat onder iedere pagina linksonder 'http://www.wepowder.nl/over/wepowder';.

Ben je al ingelogd, dan zie je de tekst over wePowder enkel linksonder. Ben je nog niet ingelogd of geregistreerd, dan wordt je via de registratie/loginpagina op 'over wepowder' gewezen. Log maar eens uit en klik dan op login in de menubalk of registreren/inloggen via de quick links (linksboven), dan tref je deze informatie aan. Ben je eenmaal ingelogd dan willen we je niet meer lastig vallen met 'over wepowder' info omdat we ervan uitgaan dat je het al kent.

Blijkbaar is dit niet helder genoeg. Hoe zou het volgens jou beter kunnen?

Menu-items
    Welke menu-items vind jij verwarrend? Hoe zou het volgens jou beter kunnen?

Proriderschap vs. freerider
    De nieuwe lines zit er aan te komen. Dan zullen we verschillen tussen prorider en freerider weer duidelijker benadrukken. Dat willen we eerst geregeld hebben.
    May the powder be with you.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 November 2011 · 16:49

Weet niet eens of al gezegd is maar links in artikelen openen niet in nieuw kader of venster dus leiden je weg van website. Verder mooie site, even wennen maar kan alles weer vinden.

Thanks. Staat op de todo lijst, maar had voor de launch geen prioriteit.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 November 2011 · 17:08

Aaaargh. Okay ik had een account op wepowder.nl heb op wepowder.com volgens mij altijd met FB ingelogd en heb uit wanhoop gisteren én een nieuw account én een password reset gedaan maar mijn oude profiel is verschwunden.
    Help😮

@Arno, @Luuk999, @Koen...
    Dat heeft te maken met het feit dat je op wepowder.com niet dezelfde naam hebt gebruikt als op wepowder.nl
    We hebben voor de lancering van de nieuwe website gepoogd via verschillende kanalen (website, http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,2986.0.html... en 2 keer in de nieuwsbrief) kenbaar te maken dat er een migratie aan zat te komen. Daarbij is ook aangegeven welke acties er van je verwacht worden wil je je ouder username behouden. Blijkbaar is dit niet overal geland.

We hebben ervoor gekozen om de systemen wepowder.nl, wepowder.com en facebook te integreren. De backend die we voor de mobiele apps en wepowder.com hebben ontwikkeld wordt  is leidend. Nu kunnen we een enorm technisch verhaal afsteken waarom, maar geloof ons dit is de beste oplossing.

Wat schreven we ook alweer:
    Wil je je USERNAME op wepowder.nl ook in de toekomst kunnen gebruiken..
    Dan moet je het volgende doen:

Heb je al een username op wePowder.com?
    Nee, volg dan de volgende stappen..
    * Ga naar wePowder.com, rechtsboven zit een button sign-in
    * Schrijf je daar in met hetzelfde email-adres als je nu voor wepowder.nl gebruikt
    Later deze herfst wordt dan bij de migratie alles automagisch aan je 'nieuwe' login gekoppeld.

Heb je al een username op wePowder.com?
    Ja, lees dan onderstaande
    * Heb je hiervoor hetzelfde emailadres gebruikt als op wepowder.nl? Je hoeft niets te doen. Alles wordt automagisch aan elkaar gekoppeld. Je zult straks wel moeten inloggen met het password dat je gebruikt voor wePowder.com
    * Heb je hiervoor een ander emailadres gebruikt? Dan ontvang je later deze maand nog een mailtje met een code waarmee we eea aan elkaar gaan koppelen. Nog even geduld dus.
    Kortom:
    * Nog geen wepowder.com username? Maak deze aan met hetzelfde emailadres als je gebruikt voor wepowder.nl
    * Al wel een wepowder.com username? Voorlopig even nog niets doen.

Waar is het mogelijk mis gegaan?
    @Luuk, @Koen.. jullie hebben op wepowder.com danwel ingelogd met facebook (dan is die username leidend geworden), danwel een account aangemaakt op wepowder.com waarbij je een username hebt gekozen die  anders is[/i] dan je  username op wepowder.nl. (je username op wepowder.com is leidend geworden).

Waarom zie je nog wel je oude wepowder.nl naam op het forum? Omdat we het complete forum bewaard hebben en overgezet naar de nieuwe situatie. Omdat Bart met heel veel goochelen (koppelen van rechten en identities) deze gegevens heeft behouden. Waarom dan niet die naam op de complete site? Omdat je een afwijkende username hebt gekozen en je wepowder.com account nu eenmaal leidend is geworden.

Ik zal bij Bart nagaan of het echnisch mogelijk is om dit username probleem nog aan te pakken.

@Arno, heb je hetzelfde emailadres gebruikt? Zo nee, dan kan het systeem ook niets koppelen.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 November 2011 · 17:21

Na een paar dagen nog steeds onder de indruk van de site! echt heel knap werk! Niet alleen een nieuwe style maar ook vele nieuwe functionaliteiten. De interface doet met denken aan die nieuwe Microsoft Metro interface... maar werkt prettig en is heel overzichtelijk!

1 bugje: In de links naar de resorts bij playground staat altijd een : na de // bijv: <a href="http://:www.roldal.com";

1 wens: Ik mis de kennis om de kaarten bij de powder forecast echt goed te kunnen interpreteren (bij analyse) Is het een idee om onder deze kaarten in algemene zin uitleg te geven over hoe je de kaarten moet lezen? of misschien beter nog, een Wiki zodat iedereen mee kan schrijven!

Thanks.. bugje gaan we naar kijken.
    Teksten bij de kaarten komen nog. Moet ik nog mee aan de slag.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 27 November 2011 · 17:53
    "Heb je al een username op wePowder.com?
    * Heb je hiervoor hetzelfde emailadres gebruikt als op wepowder.nl? Je hoeft niets te doen. Alles wordt automagisch aan elkaar gekoppeld. Je zult straks wel moeten inloggen met het password dat je gebruikt voor wePowder.com"

heb ik gedaan ; ik heb nl maar 1 e-mailadres én gebruik btw altijd hetzelfde paswoord ; niet slim maar wél handig ...

"Blijkbaar is dit niet overal geland."

toch wel ; héél bewust zelfs ; kheb het zelfs meermaals gecheckd omdat het vorige keer ook problemen opleverde en dat nu per sé wou vermijden ...  :'(

tja ; komt wel goe zekers  :😃 spijtig
    sbs roelz
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 November 2011 · 18:06

"Heb je al een username op wePowder.com?
    * Heb je hiervoor hetzelfde emailadres gebruikt als op wepowder.nl? Je hoeft niets te doen. Alles wordt automagisch aan elkaar gekoppeld. Je zult straks wel moeten inloggen met het password dat je gebruikt voor wePowder.com"

heb ik gedaan ; ik heb nl maar 1 e-mailadres én gebruik btw altijd hetzelfde paswoord ; niet slim maar wél handig ...

"Blijkbaar is dit niet overal geland."

toch wel ; héél bewust zelfs ; kheb het zelfs meermaals gecheckd omdat het vorige keer ook problemen opleverde en dat nu per sé wou vermijden ...  :'(

tja ; komt wel goe zekers  :😃 spijtig

@Koen, hoe komt de username Koen van der Veken in onze database? Heb je die via wepowder.com ingevoerd? Of is dat via Facebook gegaan?
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 27 November 2011 · 18:57
    dat is idd mn facebook-username ...
    sbs roelz
  • jriph
    Tourist
    jriph op 27 November 2011 · 19:18
    alle text van Steven uit b.v. de review van de obseth is weg ?😮
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 November 2011 · 19:19

dat is idd mn facebook-username ...

als bart terug is van een weekendje zonder computer zal ik ff vragen wat er mogelijk is
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 November 2011 · 19:20

Gaan we naar kijken..
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 27 November 2011 · 19:20
    in bart we trust  :😃
    sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 27 November 2011 · 19:21
    komt wel goe  😋 én er is sneeuw op komst  ;D
    sbs roelz
  • MarcD2
    Tourist
    MarcD2 op 27 November 2011 · 19:39

[quote author=arno_laeven link=topic=3152.msg44548#msg44548 date=1322394845]

* Heb je hiervoor een ander emailadres gebruikt? Dan ontvang je later deze maand nog een mailtje met een code waarmee we eea aan elkaar gaan koppelen. Nog even geduld dus.

[/quote]
    Heb ik dit mailtje gemist of gaat dat nog komen?

Is niet niet heel belangrijk, alles werkt prima verder 😋
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 27 November 2011 · 20:23

Over wePowder..
    Ben je al ingelogd, dan zie je de tekst over wePowder enkel linksonder. Ben je nog niet ingelogd of geregistreerd, dan wordt je via de registratie/loginpagina op 'over wepowder' gewezen. Log maar eens uit en klik dan op login in de menubalk of registreren/inloggen via de quick links (linksboven), dan tref je deze informatie aan. Ben je eenmaal ingelogd dan willen we je niet meer lastig vallen met 'over wepowder' info omdat we ervan uitgaan dat je het al kent.

Blijkbaar is dit niet helder genoeg. Hoe zou het volgens jou beter kunnen?

Ik kan zo snel niet vinden hoe ik kan uitloggen. Ik heb even mijn cookies gedelete, dus nu zie ik inderdaad "over wepowder" bij het inloggen. Op mijn laptop moet ik wel even naar beneden scrollen om het te zien. Mijns inziens is de kracht van WePowder dat er een idee achter zit, dus ik zou dat misschien iets duidelijker maken. Misschien in het kort met een verwijzing naar meer uitgebreide info. Dit is persoonlijk, maar goed daar is dit topic voor 😉

Menu-items
    Welke menu-items vind jij verwarrend? Hoe zou het volgens jou beter kunnen?

Het is niet zozeer dat ik de items verwarrend vind, maar mijn opmerking was meer gerelateerd aan het niet zo zichtbaar zijn van het idee achter WePowder. Ik had zoals ik hier boven al zeg, de "over WePowder" sectie gemist. Ik mis in het menu wel een link waardoor ik snel in mijn eigen profiel kan komen.

Proriderschap vs. freerider
    De nieuwe lines zit er aan te komen. Dan zullen we verschillen tussen prorider en freerider weer duidelijker benadrukken. Dat willen we eerst geregeld hebben.

Goed punt.

Verder heb ik veel respect hoe jullie dit allemaal opgezet hebben.
  • Steven
    Tourist
    Steven op 27 November 2011 · 22:12

Er zijn wel meer rare dingen aan de hand met mijn account  :😃 Daar gaat Bart nog een hele kluif aan krijgen. :'(
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 28 November 2011 · 15:39
    Vette site zo, ik had even moeite met het inloggen maar het is gelukt.

Volgens mij heet ik op eens 'Mark van den Hout' op 't forum en niet meer Fontio, Mark van den Hout is me echte naam, ik denk dat die via FB is overgenomen.

Kan dit geswiched worden?
    ''The guy in the orange jacket!''
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 28 November 2011 · 15:40

Vette site zo, ik had even moeite met het inloggen maar het is gelukt.

Volgens mij heet ik op eens 'Mark van den Hout' op 't forum en niet meer Fontio, Mark van den Hout is me echte naam, ik denk dat die via FB is overgenomen.

Kan dit geswiched worden?

Hmm, zoals ik zie reageer ik op het forum gewoon als Fontio 😀

Ik heb niets gezegd!
    ''The guy in the orange jacket!''
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 28 November 2011 · 15:50
    Ik zie het nog nergens staan. Soooo toch mar even melden.

- Bij pagina 'forum' is er geen Quick Links (links boven)

- Quick links -> Mijn profiel -> Wat voor een profiel krijg ik hier te zien/te wijzigen? Hier zie ik de foto van wepowder.com terug komen, niet van wepowder.nl.. Is er een mogelijkheid om die twee te koppelen?
    - Quick links -> Mijn profiel -> dit is een pagina waar ik alleen mijn avatar + wachtwoord kan wijzigen? Ik kom niet meteen op de pagina van mijn echte 'mijn profiel' waar mijn foto van wepowder.nl staat en mijn laatste berichten/reacties etc?!?

Ik vind het dus een beetje verwarrend waar ik mijn profiel van wepowder.nl snel kan terugvinden.

😃
    Live to the extreme
  • ollie
    Expert
    ollie op 28 November 2011 · 15:50

Dito voor een aantal andere quotes e.d. oa bij een verhaaltje van mij ook.. wellicht te groot?
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 28 November 2011 · 16:33
    Had zojuist een melding van (3) ongelezen Direct Messages via http://www.wepowder.nl/updates/inbox maar deze had ik al gelezen via Powfinder.

edit:

extraatje:
    Op de Forum overzicht pagina's zoals http://www.wepowder.nl/forum/index.php/board,6.0.html... is als een artikel meerdere pagina's heeft (1  2  3  4 onder de titel heeft staan) de 4 altijd van een kleiner lettertype formaat. Ook als het 14 is en waarschijnlijk ook bij 24, 34, etc.

De plaatjes in http://www.wepowder.nl/blogs doen raar. Half "gezicht" en half grijs met tekst. Stuur wel ff een screenie.
    http://verticaldissidents.net
  • mh74
    Advanced
    mh74 op 28 November 2011 · 22:53
    De nieuwe site is prachtig. Helaas kan ik niet meer inloggen met mijn eigen id: mh74. Kan dat opgelost worden? Ik log nu in met een nieuwe id: mepow (met hetzelfde emailadres).
    Powder makes me happy!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 29 November 2011 · 09:37

[quote author=jriph link=topic=3152.msg44584#msg44584 date=1322417920]

Er zijn wel meer rare dingen aan de hand met mijn account  :😃 Daar gaat Bart nog een hele kluif aan krijgen. :'(
    [/quote]

Ga d'r zo even naar kijken.. komt goed 😃
    You ski? wePowder!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 29 November 2011 · 12:14

De nieuwe site is prachtig. Helaas kan ik niet meer inloggen met mijn eigen id: mh74. Kan dat opgelost worden? Ik log nu in met een nieuwe id: mepow (met hetzelfde emailadres).

mh, check http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3177.0.html...
    You ski? wePowder!
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 29 November 2011 · 13:43
    Zo, alle teksten met vervelende karakters zijn ook weer zichtbaar 😃
    You ski? wePowder!
  • sebask
    Tourist
    sebask op 29 November 2011 · 15:54
    Eh Bart, idd... de vervelende karakters zijn weer zichtbaar. Hierbij een screenshot:
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 29 November 2011 · 15:57
    mjah, beter dat, dan dat ie het niet laat zien.. is een kwestie van verschillende coderingen die door elkaar werden gebruikt (en nu allemaal netjes in UTF-8 zijn gezet)
    You ski? wePowder!
  • sebask
    Tourist
    sebask op 29 November 2011 · 16:13
    Tsja en zolang het alleen maar gaat om speciale leestekens...
    Verder super nieuwe site, navigeren gaat lekker en eigenlijk alleen maar lof
  • Arno_Laeven
    Beginner
    Arno_Laeven op 30 November 2011 · 11:22
    Yeah, ik heb mijn oude profiel weer terug. Kan ik eindelijk mijn complimenten echt eens aan jullie overbrengen. Heel mooi gedaan!

Antworten

Diese Thema ist geschlossen.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro