Quiver Pic Central

• rogierkoop
    Advanced
    rogierkoop op 4 Dezember 2011 · 20:28
    Omdat ik mezelf een flitser kado heb gedaan, en je daar toch even mee moet oefenen:

(er moet hoognodig een superbreed poedermodel bij, zoveel is duidelijk

Kom maar op met de plaatjes van de veestapel  😉
  • Easy
    Advanced
    Easy op 5 Dezember 2011 · 22:02
    Gezien hijzelf te bescheiden is ...

Ik denk dat Steven (met afstand) "Quiver-koning" is! ;D
    Built for Speed
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 5 Dezember 2011 · 22:26

Omdat ik mezelf een flitser kado heb gedaan, en je daar toch even mee moet oefenen:

Wat voor flitser heb je gekocht?
    En ik weet niet of je speciaal op die manier je ski's wou belichten, maar het is beter om je flitser buiten beeld gewoon recht naar het plafond te schieten. Het licht kaatst dan de hele kamer door (ervan uitgaand dat je niet in een kasteel woont) en dan krijg je een mooie gelijke belichting.
  • rogierkoop
    Advanced
    rogierkoop op 6 Dezember 2011 · 00:05

[quote author=rogierkoop link=topic=3206.msg45213#msg45213 date=1323026901]

Wat voor flitser heb je gekocht?
    En ik weet niet of je speciaal op die manier je ski's wou belichten, maar het is beter om je flitser buiten beeld gewoon recht naar het plafond te schieten. Het licht kaatst dan de hele kamer door (ervan uitgaand dat je niet in een kasteel woont) en dan krijg je een mooie gelijke belichting.
    [/quote]

vind je het niet artistiek? 😉

flitser is Sony HVL-43AM, vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Canon 430ex.

meer plaatjes van muren vol ski's graag!  ;D
  • jriph
    Tourist
    jriph op 6 Dezember 2011 · 13:53
    omdat ik niets beters te doen heb ..i'll bite  :😃

http://flic.kr/p/aRj2eH

Eigelijk heb je alleen die groene nodig.. jammer dat ze die niet meer maken. Super lekkere degelijke ski. De hele voorkant buigt op de goede momenten in een rocker shape. En 1300 gram lichter dan die grote bastards.Niet op de foto 191 ANT( in de verkoop) en een klassieke 190 K2 AK launcher in vlaflipgeel ( ter adoptie bij broer).Vermist Voelkl 200 P9SLrenn..
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 6 Dezember 2011 · 15:29

Eigelijk heb je alleen die groene nodig..

Haha wat een beuk-quiver! 1 paar ski's om bochten mee te maken, en 2 om dat vooral niet te doen 😃.

Ik wacht nog ff tot ik mijn nieuwe Olympus ernaast kan zetten (ook al zijn ze spuuglelijk, haha 😃).
  • poling
    Beginner
    poling op 6 Dezember 2011 · 15:54
    ok, zal als eerste boarder aftrappen.. 😋

van links naar rechts:

- Rome Artifact 156 (voor in de koelkast, of bij niet pow tripjes op de piste te spelen, park)
    - Burton Jussi 157,5 (doe ik eigenlijk niks meer mee)
    - Burton Dominant 159 (om bij niet pow tripjes op de piste te spelen)
    - Palmer Carbon Cycle 164 (mijn oude piste rag maatje)
    - Burton Cascade 173 (mijn lieve cascade die ik al jaren reanimeer van delaminatie 😉)
    - Nitro Natural 178 (donatie plankje om eens een split van te maken)
    - Furlan Abalon 178 (twin shape poeder plank)
    - Dupraz D1 6" 178 (mijn pow surfer)

tja what can i say, het moet meer poeder georienteerd worden
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 6 Dezember 2011 · 15:58
    nou, vooruit:

- 2 paar (duidelijk welke) staan erbij voor de verzamelwaarde.
    - De derde van links is "gevonden in de prullenbak", heeft geen waarde meer en gebruik ik om in NL in de koelkast en de lokale ski heuvels te rijden.
    - Die andere 3 zijn "serieus", dus voor het gebruik in de Alpen. Hier heb ik ook per ski een stijgvel voor.

edit: en nog ergens n Burton Supermodel 168 onder het stof  😋
    http://verticaldissidents.net
  • poling
    Beginner
    poling op 6 Dezember 2011 · 16:02
    bij de meest linkse zie je niet waar de ski op houdt en de schutting begint  ;D geweldige natural look, mooi gedaan met fineer  😉
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 6 Dezember 2011 · 18:58
    @Poling: Flinke quiver!
    Te sentimenteel om van sommige afstand te doen? 😀
  • poling
    Beginner
    poling op 6 Dezember 2011 · 19:13
    @snowzone, dat is het niet eens. bijv die artifact wil ik houden, das een leuk spelboardje. Die dominant zou weg kunnen. Die jussi zeker maar dat is dat is zo'n oud model, daar krijg ik niks voor, ondanks dat ie in goeie staat is. overigens, dit is nog wel de hele stijve versie, de jaren erna is alleen maar slapper geworden. Dan de palmer, die is bijna op qua kant. ik vermoed dat ie een keer verkeerd geslepen is, op 1 plek is er max 1mm kant over.
    De cascade die delamineerd al 3 jaar lang. Voor de rest is en blijft het gewoon mijn boardje 😀 anyway ook niks waard. En de rest valt eigenlijk niet over te praten....  8)

vooral van die dominant en die jussi heb ik wat spijt. beetje nutteloze toevoeging. iig voor mij. mocht iemand interesse hebben  ;D
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 6 Dezember 2011 · 20:27
    Family Quiver:

Burton Chicklet 80
    Burton Fish 150
    Option Kendra Starr 151
    Rome Agent Rocker 155
    Jones Hovercraft 156
    Burton Malolo 158 (mag weg, of het moet zijn dat de Jones tegenvalt)

De Fish en de Hovercraft gaan we komende zaterdag voor het eerst rijden ;D
  • poling
    Beginner
    poling op 6 Dezember 2011 · 20:42
    het is die chicklet die ik mis overigens... goedkoopste waarvoor ik hem zie is iets van 120E...war voor bidingen heb je daarop?
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 6 Dezember 2011 · 21:17

het is die chicklet die ik mis overigens... goedkoopste waarvoor ik hem zie is iets van 120E...war voor bidingen heb je daarop?

Nog geen bindingen, ze is nog geen 2 😉
    Dit was het kleinste maatje met footpads erop. Volgens mij is het kleinste maatje van boots 28 en ze zit nu pas op 23.
  • poling
    Beginner
    poling op 6 Dezember 2011 · 21:42
    ok, heb een tijd terug ergens een setje burton bindingen op de koop getikt. cheap en oud. maatje 3 volgens mij....?
    hier pas maat 26, 2,5 jaar. maar goed bijna winter....! en het kan wel:

aah links worden automatisch opgepakt...nice

btw "Who says they have to be 4 to start riding? It's just a scam by the two-plankers 😃."  ;D
  • Murky
    Advanced
    Murky op 7 Dezember 2011 · 14:27
    Mijn quiver! [size=8pt](foto's genomen in het ouderlijk huis, zit tussen een verhuizing in. Vandaar die posters uit de break out 8))[/size][/size]

vlnr:
    - Salomon Arnie 154 (gekregen van een leerling die ik snowboard les gaf)
    - Rome Artifact 153, camber versie
    - Rome Artifact 1985 153, rocker versie (mijn alles verslindende park plank)
    - Blizzard extra secura 170 (voor mijn vriendin voor die retro dagen)
    - Atomic ARC 180 (nog van mij, kado voor een vriend van me)
    - Atomic ARC 180 (voor mijn retro dagen)
    - CoreUpt Candid pow 186 (het befaamde 1e coreupt setje van sport conrad waardoor rond arpil ongeveer heel wepowder ook een setje heeft besteld)
    - Atomic Ti Gs 182 (voor die poeder loze streep dagen)
    - Atomic Bent Chetler's 192 (die kunnen maar voor 1 ding zijn!)
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • coen
    Advanced
    coen op 7 Dezember 2011 · 14:38

EPIC mogul dagen?? 😉

Mijn "quiver" is het niet echt waard om te fotograferen😋 Doe het nu met een Elan speedwave voor op de piste (overigens een super ski op de piste imho) en een retro Salomon Pocket Rocket voor over de hele berg...

Denk dat ik volgend jaar maar eens een echte poederlat ga aanschaffen...
    Earn your turns...
  • jriph
    Tourist
    jriph op 7 Dezember 2011 · 15:29
    @coen het zijn maar skies hehe!.. Ik heb hele goede herrineringen aan pocket rockets..  nintendo tempo tussen de bomen door..😮  Tenzij je echt blower/choker pow hebt lukt het er mee. en anders heb je dikkere face shots dan al die jokers met ultra fat skies  ;D.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • coen
    Advanced
    coen op 7 Dezember 2011 · 15:43

@coen het zijn maar skies hehe!.. Ik heb hele goede herrineringen aan pocket rockets..  nintendo tempo tussen de bomen door..😮  Tenzij je echt blower/choker pow hebt lukt het er mee. en anders heb je dikkere face shots dan al die jokers met ultra fat skies  ;D.

True that!
    Earn your turns...
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 7 Dezember 2011 · 21:13
    Vet. wePoser...  :-\

• Easy
    Advanced
    Easy op 7 Dezember 2011 · 21:38

We hebben toch ook al een "Nieuwe gear? Show het hier!" topic (wat super succesvol is)? ??? Ik vind het best leuk om Quiver's van anderen te zien, prima topic dit! 😉
    Built for Speed
  • karst2
    Tourist
    karst2 op 7 Dezember 2011 · 21:47
    Of wePoster,... Achter salomon 54....  😉
  • Steven
    Tourist
    Steven op 7 Dezember 2011 · 21:59

Mijn quiver! [size=8pt](foto's genomen in het ouderlijk huis, zit tussen een verhuizing in. Vandaar die posters uit de break out 8))[/size][/size]

vlnr:
    - CoreUpt Candid pow 186 (het befaamde 1e coreupt setje van sport conrad waardoor rond arpil ongeveer heel wepowder ook een setje heeft besteld)

ARC's heb ik ook nog staan! Uit de periode die jij ook hebt, maar ook de versie daarna, 1996, de limited Olympic version! Dat waren bíjna carve-ski's al. Als ik al mijn retro-ski's ook aan mijn quiver moet gaan toevoegen past het niet meer op de foto.....
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 7 Dezember 2011 · 22:42
    Ha ha al die termen uit de nineties, VAS, CAP, sintered base, ARC en niet te vergeten de tyrolias en de achterinstap. Brings back memories.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • poling
    Beginner
    poling op 7 Dezember 2011 · 22:51

[quote author=Murky link=topic=3206.msg45529#msg45529 date=1323264450]

vlnr:

ARC's heb ik ook nog staan! Uit de periode die jij ook hebt, maar ook de versie daarna, 1996, de limited Olympic version! Dat waren bíjna carve-ski's al. Als ik al mijn retro-ski's ook aan mijn quiver moet gaan toevoegen past het niet meer op de foto.....
    [/quote]

privileged people!! 
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 7 Dezember 2011 · 23:59

vlnr:

Ziet er mooi uit hoor Markie 😃

Heb maar 4 paar ski'tjes en één board 😞
    Jammergenoeg hangt de helft aan de muur van m'n studentenkamer in Amsterdam en staat de andere helft in het ouderlijk huis te Leiden...
  • rogierkoop
    Advanced
    rogierkoop op 8 Dezember 2011 · 00:08

[quote author=les alpes link=topic=3206.msg45604#msg45604 date=1323288793]

like
    [/quote]

Ach, is toch leuk om te zien waar iedereen op rijd? Diep in ons hart zijn we allemaal Gearwhores!  😉

Om het allemaal nog wat erger te maken hier een goede via-het-plafond-ingeflitste foto van mijn quiver-plus:

Ski's LnR:

Movement Thunder ca 187, voor piste en freeride
    K2 WorkStinX ca. 172, telemark come tourski
    Fischer X-calibur 185, gekocht op marktplaats voor de Fritschi bindingen van de Thunders. Nooit op geskied
    Volkl Mountain tour 168, een weekje op getourd, staan stof te happen
    Rossignol Viper Mountain 170, (zwaar!!) eerste zelf gekochte ski; toen carve ski's cool waren. Nostalgie

Schoenen:

Dynafit Titan's, freeride schoenen
    Scarpa F3, tour muiltjes
    Crispi CXR, toen ik nog telemarketeerde, wat een slechte bouwkwaliteit! wel lekkere pasvorm en flex
    San Marco TR3, zeer strak zittende 'race'schoenen, die moet ik maar weer eens gaan her-uitproberen
  • poling
    Beginner
    poling op 8 Dezember 2011 · 09:12
    foto is inderdaad veel beter zo. wel minder artistiek  😉
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 8 Dezember 2011 · 12:58
    @ Rogier,

Misschien een tikkeltje off-topic maar...
    Wat vindt je slechte bouwkwaliteit aan die crispi's? Vielen er na gebruik dingen af? Brak er wat af? Ging er iets onvervangbaars stuk? Ik heb nu zelf een paar Scarpa's wat prima rijdt maar ben wel benieuwd naar je Crispi's.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • rogierkoop
    Advanced
    rogierkoop op 8 Dezember 2011 · 20:56
    Het was steeds het eerste wat er in me op kwam wat ik bij elk product heb geschreven, het is niet zo erg, maar wel opvallend meer dan de andere schoenen.

- binnenschoenen slijten vrij hard op de diverse scharnierpunten of daar waar schroefverbindingen in de shell zitten
    - allebei de d-ringen voor de leashes zijn afgebroken
    - de neus werd helemaal opgegeten door de binding (BD 03; toch geen agressieve / actieve binding)
    - zolen zijn op de neus en de hak aan het afbrokkelen

dit alles over 11 weken skieen (piste - freeride - touren) in 4 jaar

Ik vind dit eigenlijk wel veel voor schoenen van ca 400,--

YMMV

rogier

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro