Japan 2013, wie gaat er ook?

• Bodo
    Advanced
    Bodo op 25 Oktober 2012 · 22:38
    het is besloten! we gaan deze winter naar Japan!
    Door alle enthousiaste verhalen hiero en natuurlijk de foto's / filmpjes kunnen we het avontuur niet meer weerstaan.

wie gaat er ook dit seizoen die kant op? ik zou graag wat wePower bundelen als het gaat om informatie en stoke:
    beste tijd, airline/tickets (ook binnenlands), top 5 must-ski (+ to avoid) enz. Het is natuurlijk net even anders dan 1 uur van te voren thuis melden dat je naar de alpen gaat en vervolgens mobiel-internettend tot Maastricht, alle opties openhoudend, te poederjagen.
    Of niet?  8)
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 26 Oktober 2012 · 03:19
    Minimaal 160mm onder de voet, anders verzuip je  ;D
    Liberty mutant lijkt me een goede keus voor Japan, haha

Ik zit er aan te denken om volgend jaar te gaan, lijkt me geweldig!
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 26 Oktober 2012 · 07:47
    Ben ook aan het sparen, dit jaar komt echter te vroeg.
    2013-2014 is het jaar dat het voor mij moet gebeuren.
    Go to heaven, ski like hell!
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 26 Oktober 2012 · 09:38

Het is natuurlijk net even anders dan 1 uur van te voren thuis melden dat je naar de alpen gaat en vervolgens mobiel-internettend tot Maastricht, alle opties openhoudend, te poederjagen.

Neem je geen mobiel internetpas voor het buitenland dan????

😉
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 26 Oktober 2012 · 10:11
    vast wel!  😀
    de vraag is natuurlijk: is poeder een keuze ook in Japan? of maakt dat in Jan/Feb daar niet uit en is het poeder tot je oren waar je ook gaat? Daar krijg ik nog niet echt een vinger achter. Door al die super enthousiaste verhalen lijkt het alsof het altijd en overal bal is daaro. lets hope so!
  • raz
    Advanced
    raz op 26 Oktober 2012 · 10:49
    IK GAAA! en reis samen met Bodo.. ....de stoke is hoog 😃

Dit boekje vind ik een must have als je plannen maakt:

@Roel, ga jij ook die kant op?

• Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 26 Oktober 2012 · 11:54

Goeie tip! een kijken waar ik die kan opsnorren 😃
    Go to heaven, ski like hell!
  • sebasmorel
    Tourist
    sebasmorel op 26 Oktober 2012 · 12:17
    @raz en Bodo
    Je kunt altijd pech hebben maar het komt er op neer dat er over de N-Z as van Japan een beetje oostelijk van het midden een bergketen loopt die ook doorloopt naar het ten noorden van het hoofdeiland (Honshu) gelegen eiland Hokkaido. Die vangt aan de oostzijde de koude lucht uit Siberië en en vocht uit de zee tussen Rusland en Japan en knalt die in de winter non stop tegen de genoemde bergketen aan. Resultaat, eindeloze sneeuw in de bergkam, vrijwel nooit sneeuw aan de andere kant in bijvoorbeeld Tokyo. De ski resorts liggen in de bergkam dus als je naar Hokkaido of de bekende gebieden in de bergkam op Honshu gaat (Hakuba, Myoko) dan is het vrijwel altijd prijs.

Het boekje Snow Search Japan is een must have en vertelt ook precies welke gebieden het meest poederrijk zijn.

@Morris (of Japangangers die er meer van weten)
    Heb ik het zo goed samengevat?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 Oktober 2012 · 12:28

[quote author=raz link=topic=4602.msg60248#msg60248 date=1351241361]

Goeie tip! een kijken waar ik die kan opsnorren 😃

[/quote]

Bookdepository? : http://www.bookdepository.co.uk/Snow-Search-Japan-Keith-Stubbs/9780954...

Heb hem ook net besteld 😃 Je weet nooit hoe een koe een haas vangt, per slot van rekening 8)
  • Steven
    Tourist
    Steven op 26 Oktober 2012 · 12:32
    @Bodo: Roel en ik staan op standby voor Japan, als we gaan doen we het short-notice. We hebben gemerkt dat ticketprijzen niet zo variëren, dus een week vantevoren boeken.

Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 26 Oktober 2012 · 12:36
    Snow search Japan is inderdaad super ; én als je wat geluk hebt zoals ik vorig jaar kom je de auteurs en fotografen zelfs tegen ; en geven ze je nog wat mondelinge secret-tips mee  :😃

Japan ZOU wel niet meer zo Sneeuwzeker zijn als het ooit was ; volgens de locals ...  :-\ Maar hoe dat dan procentueel ligt ; weet ik niet ...
    als je MAAR één week zou gaan, zou je wel eens pech kunnen hebben ... Toen ik vorig jaar midden januari daar aankwam, klaagde iedereen er steen en been... De schrik sloeg me om het hart ; "dit gaat toch niet waar zijn" (ik had nl net de sneeuwverzuipende alpen achter mij gelaten  :😃 )
    Gelukkig sloeg het weer na een week om  ;D  ;D En toen was het megabingo !  8)

sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 26 Oktober 2012 · 12:38
    als je in augustus een ticketje Japan boekt bij Aeroflot betaal je maar een dikke €500  😉
    sbs roelz
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 26 Oktober 2012 · 13:38

als je in augustus een ticketje Japan boekt bij Aeroflot betaal je maar een dikke €500  😉

Nu ook rond de 500 euro inderdaad. Heb je dat gedaan? Wat betaal je extra voor je ski's? Met Aeroflot maak je een tussenlanding in Moskou en dan loop je het risico daar ingesneeuwd te raken. Of zal dat meevallen?
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 26 Oktober 2012 · 13:40

@Bodo: Roel en ik staan op standby voor Japan, als we gaan doen we het short-notice. We hebben gemerkt dat ticketprijzen niet zo variëren, dus een week vantevoren boeken.

we zullen wel laten weten of het er goed genoeg voor jullie bij ligt, dan kunnen jullie in het vliegtuig springen 😃
  • raz
    Advanced
    raz op 26 Oktober 2012 · 13:46
    @steven willen jullie last minute booken om weg te gaan als de sneeuw omstandigheden het best zijn of is Japan een reserve plan als het wat minder in de alpen is?
  • raz
    Advanced
    raz op 26 Oktober 2012 · 13:47

@raz en Bodo
    Je kunt altijd pech hebben maar het komt er op neer dat er over de N-Z as van Japan een beetje oostelijk van het midden een bergketen loopt die ook doorloopt naar het ten noorden van het hoofdeiland (Honshu) gelegen eiland Hokkaido. Die vangt aan de oostzijde de koude lucht uit Siberië en en vocht uit de zee tussen Rusland en Japan en knalt die in de winter non stop tegen de genoemde bergketen aan. Resultaat, eindeloze sneeuw in de bergkam, vrijwel nooit sneeuw aan de andere kant in bijvoorbeeld Tokyo. De ski resorts liggen in de bergkam dus als je naar Hokkaido of de bekende gebieden in de bergkam op Honshu gaat (Hakuba, Myoko) dan is het vrijwel altijd prijs.

Het boekje Snow Search Japan is een must have en vertelt ook precies welke gebieden het meest poederrijk zijn.

Ohhh ik hoop zo dat je het zo goed samenvat 😃
  • raz
    Advanced
    raz op 26 Oktober 2012 · 13:49
    @koen_djfistel 

oh wat een vette filmpjes! ik durf ze alleen niet helemaal te kijken hier op werk 😃
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 26 Oktober 2012 · 14:30
    aeroflot isnitedoengrappig  😀
    khad mij vantevoren blauw en groen geërgerd/maild/beld/rooksignaald met vragen ivm dat sportmateriaal maar vooral over m'n airbag...
    ksond als aan de grond genageld toen ik in brussel gewoon rustiglaconiek te horen kreeg "No Problem" en ik nougabollennix extra moest betalen voor m'n snowboard en er bijna niet eens gekeken wordt naar die airbag...
    Die natascha achter de scan bij de tussenlanding in moskou keek nog niet eens op toen die airbag in die scan voorbijkwam (én die ziet er écht wél uit als een bom dan  8) ) ...
    De vlucht/ het eten/de filmkes/ de catering was ook meer dan OK ...
    Wat die fietspedalen onder die zetels voor je daar juist deden heb ik wel nooit goed begrepen  :😃
    sbs roelz
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 26 Oktober 2012 · 15:01

aeroflot isnitedoengrappig  😀

jouw schrijfstijl ook  😃
  • tsc72149
    Advanced
    tsc72149 op 26 Oktober 2012 · 15:15

(én die ziet er écht wél uit als een bom dan  8) ) ...

Wie ziet er uit als een bom?Airbag of Natasha ;D
    Let the mountains have it's day or two following a big storm
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 26 Oktober 2012 · 15:29

Snow search Japan is inderdaad super ; én als je wat geluk hebt zoals ik vorig jaar kom je de auteurs en fotografen zelfs tegen ; en geven ze je nog wat mondelinge secret-tips mee  :😃

Japan ZOU wel niet meer zo Sneeuwzeker zijn als het ooit was ; volgens de locals ...  :-\ Maar hoe dat dan procentueel ligt ; weet ik niet ...
    als je MAAR één week zou gaan, zou je wel eens pech kunnen hebben ... Toen ik vorig jaar midden januari daar aankwam, klaagde iedereen er steen en been... De schrik sloeg me om het hart ; "dit gaat toch niet waar zijn" (ik had nl net de sneeuwverzuipende alpen achter mij gelaten  :😃 )
    Gelukkig sloeg het weer na een week om  ;D  ;D En toen was het megabingo !  8)

WINTER12 #6 JAPOW (the original) -> Daar doe je het voor!
    (andere filmpje doet het niet vanwege copyright schending  :😃 )

Kan je die secret-tips nog reproduceren? of word je dan gehara-kiri-iet ?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 Oktober 2012 · 15:37

@raz en Bodo

Klopt als een bus. Het is een soort van lake effect to the max. Waarbij de sneeuw ook nog eens droger is dan in Utah en Colorado.
    May the powder be with you.
  • Echo
    Advanced
    Echo op 26 Oktober 2012 · 15:48

[quote author=koen_djfistel link=topic=4602.msg60275#msg60275 date=1351254620]
    (én die ziet er écht wél uit als een bom dan  8) ) ...

Wie ziet er uit als een bom?Airbag of Natasha ;D
    [/quote]
    ;D ;D ;D
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 26 Oktober 2012 · 16:08

[quote author=koen_djfistel link=topic=4602.msg60258#msg60258 date=1351247762]

huh??? http://www.wepowder.nl/blogs/koendjfistel/winter12-6-japow-part2-back2...
    sbs roelz
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 26 Oktober 2012 · 16:11

[quote author=Bodo link=topic=4602.msg60291#msg60291 date=1351258157]
    [quote author=koen_djfistel link=topic=4602.msg60258#msg60258 date=1351247762]

huh??? http://www.wepowder.nl/blogs/koendjfistel/winter12-6-japow-part2-back2...
    [/quote]
    [/quote]

ik krijg de melding in beeld : "This video contains content from Believe, who has blocked it in your country on copyright grounds. Sorry about that."
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 26 Oktober 2012 · 16:18

[quote author=sebasmorel link=topic=4602.msg60253#msg60253 date=1351246658]
    @raz en Bodo

Klopt als een bus. Het is een soort van lake effect to the max. Waarbij de sneeuw ook nog eens droger is dan in Utah en Colorado.
    [/quote]

Dus zonder te vloeken in de kerk zou je kunnen zeggen dat je gewoon je trip van 2 weken kan vastleggen zonder flexibel te hoeven zijn voor wat betreft de gebieden die je uitkiest? wat is daar nou aan!  ;D
    @Morris Ga jij trouwens nog die kant op dit seizoen? (ik las zoiets in een ander topic)
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 26 Oktober 2012 · 19:14

ik krijg de melding in beeld : "This video contains content from Believe, who has blocked it in your country on copyright grounds. Sorry about that."
    [/quote]

Strange ; ik dacht dat het "opgeheven " was... I
    Is dit bij iedereen zo ??? Vraagteken!!!

Kunnen jullie allemaal dit niet openen?
    sbs roelz
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 Oktober 2012 · 19:18
    Nee >😞 'Deze video bevat inhoud van Believe, die deze wegens auteursrechtschending geblokkeerd heeft voor jouw land'

Discriminatie >😞 Een zaak voor het Europeesche hof :'(  ;D
  • tsc72149
    Advanced
    tsc72149 op 26 Oktober 2012 · 19:24

Is dit bij iedereen zo ??? Vraagteken!!!

ja ik kan filmke ook ni meer zien (zelfde tekst)
  • tsc72149
    Advanced
    tsc72149 op 26 Oktober 2012 · 19:26

Discriminatie >😞 Een zaak voor het Europeesche hof :'(  ;D

revenge of the japanese skipatrol!!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro