Importeren van rum

• prefix
    Tourist
    prefix op 28 Oktober 2012 · 15:09
    Hallo
    misschien een vraagje wat hier niet thuis hoort maar heeft iemand ervaring met importeren van sterkedrank(rum)
    ik wil binnekort rum gaan importeren maar ben hier heel erg nieuw in heb de leverancier en de fabriek al weten te achterhalen ik wil rum gaan importeren vanuit het caribisch gebied wat is het beste lucht/zee?
    en iemand goede tips om het te verkopen clubs/bars etc?
    hoop dat jullie wat tips/ervaringen hebben?!

met vriendelijke groet Prefix!
    The joy i get from skiing, thats worth dying for
  • powderskifun2
    Tourist
    powderskifun2 op 28 Oktober 2012 · 15:32
    Ik denk dat ze hier op het forum vooral ervaring hebben met het importeren van Champange, Champange powder wel te verstaan!
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 28 Oktober 2012 · 15:34
    boot is veel goedkoper.
    Ik zou het persoonlijk proberen te verkopen aan grotere partijen. Denk aan sligro, hanos, makro, kweker.
  • Gilles
    Beginner
    Gilles op 28 Oktober 2012 · 16:18
    Eindelijk het grote smokkel topic... ik wil graag wat "powder" van de west coast importeren. Iemand ideeën??
    Gilles is my name!!
  • powderskifun2
    Tourist
    powderskifun2 op 28 Oktober 2012 · 17:05

Eindelijk het grote smokkel topic... ik wil graag wat "powder" van de west coast importeren. Iemand ideeën??

Het schijnt dat loodsen in Rotterdam het daar erg goed doen. Verder zou je de C1000 in http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=151508... kunnen proberen! ;D

• SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 28 Oktober 2012 · 19:07
    Prachtig topic dit, love me some rum!
    Rex Monte - Amor Nix
  • prefix
    Tourist
    prefix op 28 Oktober 2012 · 19:35
    als ik de landing heb zal ik naar de liefhebbers een mooie fles opsturen😉
    ik begin met 5000 flessen rum te importeren reclame make promoten moet ik nog goede ideen voor hebben(promo girls?!😃😃)
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 28 Oktober 2012 · 21:06
    heerlijk dit, doe mij maar vast 10 flessies
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 28 Oktober 2012 · 21:50
    Hoe je dat het beste kan doen? Werkelijk geen idee.
    Dat is ook waarom ik me aanbevolen hou voor een paar goede flessen. Bijv. Diplomatico of FLO de Cana 😃
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 28 Oktober 2012 · 21:50
    FLO is Flor...
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 28 Oktober 2012 · 22:04
    Doe mij maar 10 'artisanale' van 10 jaar oud van Martinique. 8)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 Oktober 2012 · 23:07
    Goederen invoeren uit een niet EU land is niet echt gemakkelijk, ik heb er voor mijn werk nogal eens mee te maken. Als het om sterke drank gaat zal het ongetwijfeld nog veel moeilijker zijn.

1. Heb je een eigen bedrijf? Je zal de BTW in Nederland bij de Douane moeten aangeven en betalen. Je kan het soms ook 'verleggen' en via je normale btw aangifte betalen. Als particulier importeren lijkt me vrijwel onmogelijk.
    2. Accijns en invoerrechten. Geen idee bij sterke drank. Volgens mij valt accijns over gedestilleerd wel mee, iets van twee tientjes per 100 liter geloof ik.
    3. Vervoer lijkt me niet het grootste probleem, maar hoe ga je het risico bij de vervoerder of leverancier leggen als het "verdwijnt"? Voor de leverancier is het product verkocht zodra het bij hem de deur uit is, en jij betaald hebt. Maar dat is (zeker in het geval van rum) zeker nog geen garantie dat het ook in Rotterdam aankomt. Ik weet niet met welk land je zaken doet, maar bij veel landen buiten de EU verdwijnt nogal eens wat of blijft het staan aan de grens omdat de papieren niet in orde zijn. (lees: iemand bij de grens wil het graag zelf hebben, ik heb dit bij export naar Mongolië bijvoorbeeld vaak)
    4. Over zee is je enige optie, luchttransport is onbetaalbaar.
    5. 5000 flessen goed rum verkopen lijkt me niet het grootste probleem, als je een product hebt dat niemand kan leveren in de EU is het wel te doen hoor. Het is niet het moeilijkste product om aan de man te brengen.
    6. Ga eens langs de KVK voor advies, ze kunnen je hier echt wel bij helpen. Hier op het forum zal je alleen maar algemene tips horen, of informatie die misschien niet eens meer klopt.
    splitfest.nl
  • Sterre
    Beginner
    Sterre op 29 Oktober 2012 · 00:33
    Ik heb geen nuttige tips maar ik word hier wel heel dorstig van.  😃
    wooptiedoo
  • Allart
    Beginner
    Allart op 29 Oktober 2012 · 01:52

Goederen invoeren uit een niet EU land is niet echt gemakkelijk, ik heb er voor mijn werk nogal eens mee te maken. Als het om sterke drank gaat zal het ongetwijfeld nog veel moeilijker zijn.

Valt volgens mij wel mee, anders zou niemand iets importeren in de EU, alleen maar slecht voor het economisch verkeer.
    Het is alleen wel iets waar je je even in moet verdiepen.
    Zomaar een tip: http://www.douane.nl en http://www.belastingdienst.nl
    Voor wat monsters kun je wel luchtvracht gebruiken, maar ik zou t gewoon per zeecontainer deze kant op laten komen.
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 29 Oktober 2012 · 07:17

[quote author=ieism link=topic=4617.msg60492#msg60492 date=1351462020]

Valt volgens mij wel mee, anders zou niemand iets importeren in de EU, alleen maar slecht voor het economisch verkeer.
    [/quote]

Het valt niet echt mee hoor, het hangt er echt heel erg vanaf waar vandaan. Ik exporteer over de hele wereld zo'n beetje, het lijkt makkelijker dan het in de praktijk is.

De Nederlandse Douane is niet echt het probleem denk ik, als alle papieren in orde zijn. Land van herkomst of CVO formulieren zal je bij de producent moeten regelen. HS codes zullen erbij moeten, dat soort dingen. Als je met een leverancier werkt die eigenlijk nooit exporteert, is het vaak lastig om deze formulieren correct ingevuld en gestempeld te krijgen. En als de papieren niet kloppen, komt het gewoon niet door de douane.

Mijn mening: Niet de moeite waard, je kan beter een bestaande importeur van rum in de EU zoeken en daar zaken mee doen.
    splitfest.nl
  • Allart
    Beginner
    Allart op 29 Oktober 2012 · 09:40

Als je met een leverancier werkt die eigenlijk nooit exporteert, is het vaak lastig om deze formulieren correct ingevuld en gestempeld te krijgen. En als de papieren niet kloppen, komt het gewoon niet door de douane.

Je zou verwachten dat iemand die geld wil verdienen de moeite neemt om zich daar even in te verdiepen...
    Mijn ervaring is in ieder geval dat dat argument vaak wel werkt.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 29 Oktober 2012 · 09:52
    Flor de Cana is gewoon te koop in NL, oa bij Ton Overmars in Amsterdam...
  • coen
    Advanced
    coen op 29 Oktober 2012 · 09:58

[quote author=Allart link=topic=4617.msg60497#msg60497 date=1351471953]
    [quote author=ieism link=topic=4617.msg60492#msg60492 date=1351462020]

[/quote]

Het valt niet echt mee hoor, het hangt er echt heel erg vanaf waar vandaan. Ik exporteer over de hele wereld zo'n beetje, het lijkt makkelijker dan het in de praktijk is.

De Nederlandse Douane is niet echt het probleem denk ik, als alle papieren in orde zijn. Land van herkomst of CVO formulieren zal je bij de producent moeten regelen. HS codes zullen erbij moeten, dat soort dingen. Als je met een leverancier werkt die eigenlijk nooit exporteert, is het vaak lastig om deze formulieren correct ingevuld en gestempeld te krijgen. En als de papieren niet kloppen, komt het gewoon niet door de douane.

Mijn mening: Niet de moeite waard, je kan beter een bestaande importeur van rum in de EU zoeken en daar zaken mee doen.
    [/quote]

Scheelt dit niet nog wat? http://nl.wikipedia.org/wiki/ACS-staten
    Earn your turns...
  • Hesselt
    Tourist
    Hesselt op 29 Oktober 2012 · 15:21
    Lekker handeltje.

Importeren en douane is alleen niet zo simpel als het lijkt. Gaat hier niet alleen om import en eventuele douanerechten, maar ook om accijns. Dit moet je goed regelen van te voren. Vaak is het mogelijk om de douane- en accijnszaken via je carrier/forwarder (DHL/FedEx/Kuehne Nagel, dat soort clubs) te laten doen (tegen een bepaalde fee, dat dan weer wel).
    En omdat het om sterke drank gaat: let ook op je incoterms/verzekeringen.

Btw moet voldaan worden bij import, verrekenen met je btw aangifte kan alleen als je daarvoor een vergunning hebt (mogelijk als je op structurele basis importeert, dan is dit een aanrader, scheelt veel in je financiering).

Succes
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 29 Oktober 2012 · 16:52
    Weet niet veel van import, maar ik heb wel eens gehoord van een jongen die Whisky (uit Japan N.B.  ;D  ) importeerde dat je beste een vat kunt importeren en die dan in NL bottelen.
    BTW is El Dorado ook nog wel een aardige aanrader  ;D
    powpowwowjippiajippieee
  • prefix
    Tourist
    prefix op 29 Oktober 2012 · 17:07
    @emmer je zit in de buurt van de eilanden groep😉

ik wil bruine rum gaan importeren 5000 flessen in het begin daarna later kijken of het aanslaat
    promoten en verkope word grootste nadeel denk ik persoonlijk
    zoiezo word het zeevracht , en in UK en italy word de rum al geshipt misschien dat ik een deal kan maken met het tourisme board of importeur UK of italy we zullen zien word iedergeval mooi projectje lukt het=geweldig, lukt het niet= je hebt het geprobeerd best voor gedaan hellaas.... 8)
    iedergeval al goede tips en wat adviesjes gehad😉!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 29 Oktober 2012 · 19:47
    Ooh, maar van Guadeloupe daar doe ik het ook voor, hoor 😃 Is er ook niet iets van een limited edition met een WePowder sterretje te organiseren? Voor het après gebeuren, je weet wel.

Goh ..., tijd geleden dat ik echt goeie rum gedronken heb. Hoewel een oudere Saint James, die je vrij goedkoop in Frankrijk kunt scoren, ook niet te versmaden is.

Lekker, topic. Smaakt naar meer  ;D
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 29 Oktober 2012 · 20:15
    Ik heb, geloof ik, nog nooit rum gedronken. Wat mis ik?
    White room,Pillow lines,I rule
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 29 Oktober 2012 · 20:24
    Ach, wat heet missen? 😀

Ik kan van een goede rum meer genieten dan van een goede whisky. Over smaak valt te twisten, maar het blijft natuurlijk puur persoonlijk ;D

Maar misschien kan ik beter  :-X mijn mond houden. Want het is toch net als met poeder: met je vrienden moet je er van genieten en verder 'hush, hush' anders wordt het nog schaarser  😉
  • Allart
    Beginner
    Allart op 29 Oktober 2012 · 20:26

Ach, wat heet missen? 😀

Ik kan van een goede rum meer genieten dan van een goede whisky. Over smaak valt te twisten, maar het blijft natuurlijk puur persoonlijk ;D

Maar misschien kan ik beter  :-X mijn mond houden. Want het is toch net als met poeder: met je vrienden moet je er van genieten en verder 'hush, hush' anders wordt het nog schaarser  😉

Zoveel verschillen die 2 niet van elkaar hoor 😉
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 29 Oktober 2012 · 20:38

[quote author=Emmer link=topic=4617.msg60587#msg60587 date=1351538658]
    Ach, wat heet missen? 😀

Zoveel verschillen die 2 niet van elkaar hoor 😉
    [/quote]
    [size=18pt]eg wel [/size]😋
  • prefix
    Tourist
    prefix op 29 Oktober 2012 · 21:26
    Rum uit de caribbean beste die er is!
    een lekkere rum met een goede sigaar is nooit mis
    je kan de rum mixen of puur drinke ik drink het liefst gemixt Rum+Cranberry juice+ice als je cola drinkt gaat de smaak eraf
    de bruine rum die ik wil gaan importeren is bruine rum wat heel zacht en fantastisch is!
    ik ben druk mee bezig met emailen bellen en regelen morge afspraak met shipping bedrijf ga binnekort ook langs kvk wil het liefst officeele importeur van die rum worden! het is nog een klein idee out of the box thinking maar ben druk bezig heb hier 6 flessen van 1.75 liter om proef monstertjes te worden laat mensen het proeven en blind tasting welke zij het lekkerst vinden voor de mensen die de smaak ongeveer willen weten smaakt naar captian morgan alleen dan meer smoother zachter 100 x beter😃😃 8)
  • karst2
    Tourist
    karst2 op 29 Oktober 2012 · 21:29
    Kop pijn... 😉
  • prefix
    Tourist
    prefix op 29 Oktober 2012 · 21:49
    De rum die ik wil gaan importeren niet heel raar is het maar het is echt zo!
  • Sterre
    Beginner
    Sterre op 29 Oktober 2012 · 21:50
    Testdagen zijn altijd goed.
    wooptiedoo

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro